Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس‌آنلاین: محمد خزاعی گفت:‌ اعتراضی که آقای حاتمی‌کیا می‌کند نسبت به جریان مدیریت فرهنگی تلویزیون است که شما چرا حتی در انتخاب کارشناسان مدعو دقت نکردید.

تهیه کننده «به وقت شام» با بیان اینکه یک سال قبل با درج اخباری درباره فیلم، بحث سینمای ارگانی، فیلم‌های فلان، هزینه‌های کلان را  مطرح کردند؛ گفت: جالب است یکی از فیلمسازان به من می‌گفت امسال که قرار است همه جوایز را به آقای حاتمی‌کیا بدهند من برای چه باید در جشنواره حضور داشته باشم؟ یعنی چنین فضایی از قبل ایجاد کرده بودند، بعد که زمان جشنواره فرا رسید جوی که ساخته بودند، تشدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من فکر می‌کنم جریان خیلی پیچیده‌ تر و مهمتر از یک برنامۀ تلویزیونی و چهار منتقدی است که آمدند نظرات شان را دادند، شما جلوی فضای نقد را که نمی‌توانید بگیرید، منتقد مختار است حرف و نظرش را بگوید، حتی اگر نظرِش اشتباهش باشد. من فکر می‌کنم آقای حاتمی‌کیا تحت تأثیر فضاهایی که ایجاد شده، برای خودش سؤال پیش آمد، چطور فیلمی با این مضمون ساخته می‌شود و قبل از آن جریانی برایش ایجاد می‌شود و دوباره همان واژه ها در رسانه ملی تکرار می‌شود؟

خزاعی اضافه کرد: می‌خواهم بگویم حاتمی‌کیا دارد هزینه ایستادگی اش پای اصول و آرمان هایش را می‌دهد. خیلی‌ها دوست داشتند این اتفاق نیفتد. اندیشه‌ای را در فیلمش مطرح می‌کند که خیلی‌ها دوست ندارند، شما نمی‌توانید بگویید از لحاظ کارگردانی «به وقت شام» فیلم خوبی نیست، یا نمی‌توانید بگویید فیلمی نیست که بشود آن را با خیلی از آثار مطرحِ حتی خارج از کشور ما مقایسه‌اش کرد. چگونه یک آقایی یک فیلم اجتماعیِ خیلی ساده، سخیف و سیاه می‌سازد این همه تیتر و خبر به آن اختصاص می‌دهند و در حمایت آن مطلب نوشته می‌شود؟!  حتی رسانه ملی در برنامه‌های سینمایی‌اش از آن حمایت می‌کند! همۀ اینها یک جا جمع می­‌شود و تبدیل به یک اعتراض می‌شود، اعتراض نه برای شخص خودش بلکه برای جریانی که دارد اتفاق می‌افتد.

وقتی من در جشنواره فیلم فجر امسال ترکیب داوری را دیدم، همان اول اعلام کردم، علیرغم اینکه همه خانواده سینما محترم هستند، من اعلام کردم نتیجۀ داوری نتیجه‌ای خواهد بود که به« به وقت شام» توجهی نخواهد شد، ثانیاً اینها یک جایزه کارگردانی خواهند داد، چون باید بدهند و حق فیلم است. اما، مشخص بود که کمترین جوایز را خواهند داد .امسال در جشنواره لیدرهایی بودند که جریان داوری را هدایت می‌کردند و در میان لیدرها بعضی‌ها چنین نگرشی در فیلمسازی از جنس فیلم «به وقت شام» را دوست نداشتند.شما از بعضی فیلمنامه‌ها و فیلم‌هایی که کاندید شد تعجب نکردید؟ هیأت داوران فیلم آقای کامبوزیا پرتوی را خیلی دوست دارد و او خیلی شخصیت دوست‌داشتنی­‌ای است، اما باید این فیلم جایزه می‌گرفت؟ اینکه تمام هیأت داوران کامبوزیا پرتوی را دوست دارند یک بحث دیگری است. کاش یک جایزۀ ویژه سالانه به کامبوزیا پرتوی می‌دادند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شورای سیاستگذاری هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی در این احکام، قادر آشنا، مسعود نقاش‌زاده، اکبر نبوی، سعید الهی، رامتین شهبازی، سیدعلی‌اصغر تقوی و مهدی شفیعی را به عنوان اعضای این شورا منصوب کرد.

در متن حکم اعضای شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش سال سینمای ایران با اشاره به جایگاه ویژه تحقیق و پژوهش در رشد و اعتلای سینمای ایران آمده است: نظر به تعهد، توانایی و تجربه ارزشمندتان در حوزه‌های فرهنگی، هنری وپژوهشی به استناد ماده ۴ آئین‌نامه جایزه پژوهش سال سینمای ایران، جنابعالی را به عنوان عضو شورای سیاستگذاری هفتمین دوره جایزه پژوهش جایزه سال سینمای ایران، منصوب می‌کنم.

امید است با استعانت از خداوند متعال و عنایت ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول مردمی، با تدابیر و رهنمودهای ارزنده خود موجبات برگزاری شایسته این رویداد علمی و پژوهشی را فراهم کنید.

دیگر خبرها

  • «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد
  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • معرفی شورای سیاستگذاری هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران
  • گیجگاه از کره‌ای‌ها جایزه گرفت
  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید