Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@15:39:19 GMT

هاشمی: مطالبه ۹۳ درصد از مردم حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۶۷۶۶

هاشمی: مطالبه ۹۳ درصد از مردم حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است

محسن هاشمی صبح امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان این‌که در شهرداری تهران سابقه طولانی دارد و ۵۰ شهردار با متوسط عمر مدیریتی دو سال داشته است، گفت: ولی وضعیت شوراها متفاوت است و ۲۰ سال بعد از انقلاب ایجاد شد و ۲۰ سال هم طول کشید که تصویب شود و امیدواریم که ۲۰ سال طول نکشد که دولت اختیارات قانونی که باید را به شورا بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ۲۴ وظیفه باید از دولت جدا شود، اظهار کرد: تاکنون نیمی از این وظایف به شورای شهر سپرده شده است.

رییس شورای شهر تهران در ادامه با بیان این‌که زمانی که من مدیرعامل راه‌آهن شهری ایران بودم از وزیر کشور وقت حکم خود را دریافت کردم، چرا که در آن زمان مترو زیر نظر دولت بود افزود: اما سه سال طول کشید که با رایزنی‌ها، مترو را از وزارت کشور جدا کرده و به شهرداری سپردیم، چرا که معتقد هستیم مترو در صورتی پیشرفت می‌کند که زیر نظر شهرداری‌ها و نه دولت باشد اما بعدا دیدیم که متروی سایر کلانشهرها زیر نظر دولت کار می‌کند و نشان می‌دهد عمدتا دستگاه‌های اجرایی حاضر به اجرای قوانین شوراها نیستند و سیستم را به سمت دولتی شدن پیش می‌برند.

هاشمی با بیان این‌که وضعیت نشان می‌دهد که نه لایحه‌ای در شورای عالی استان‌ها، نه در دولت و نه طرحی در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد که بخواهد ۲۴ وظیفه‌ای را که دولت باید به شوراها بدهد را پس بگیرد ادامه داد: هنوز ۱۴ اقدام به شورا سپرده نشده است، اما این در حالی است که مدیریت شهری می‌تواند گام مهمی در حل مشکلات بردارد. به عنوان مثال آموزش و پرورش مشکلاتی را دارد که شهرداری می‌تواند آنها را حل کند، چرا که در آخرین جلسه‌ای که با مسئولان آموزش و پرورش داشتیم، آنها عنوان کردند که اگر زمین به آنها داده شود می‌توانند مشکل نبود مدرسه در منطقه ۲۲ را حل کنند و من هم بعد از جلسه به شهردار منطقه ۲۲ زنگ زدم و او گفت که اگر آموزش و پرورش حاضر باشد ما مشکلی برای ارائه‌ زمین نداریم و همین جا قول می‌دهم که اگر در هر منطقه‌ای مشکل مدرسه وجود داشت به شرط آنکه آموزش و پرورش بلافاصله کار ساخت مدرسه را شروع کند، به آنها زمین می‌دهیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که اولویت اول شهرداری تهران ارائه‌ خدمات به مردم است، ادامه داد: اولویت یک شهرداری ارائه خدمات عدالت محور است، اما اولویت بعدی شهرداری بنا بر نظرسنجی‌ها حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است، چرا که در نظرسنجی‌های انجام شده متوجه شدیم مطالبه ۹۳ درصد از مردم حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است.

وی با بیان این که با اولویت قرار دادن مترو و اتوبوس می‌توانیم مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل کنیم، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مترو می‌تواند ۱۰ میلیون سفر و اتوبوس پنج میلیون سفر را پوشش دهد، اما متاسفانه علی‌رغم آنکه ۲۰۰ کیلومتر مترو داریم و می‌توان هفت میلیون سفر را پوشش داد، اما به دلیل نبود تجهیزات تنها دو میلیون سفر با مترو انجام می‌شود و این دور ریختن منابع است.

هاشمی با بیان این‌که ۱۵۰ ایستگاه مترو می‌تواند با تجهیز، در تهران مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: نه دولت و نه شهرداری به این موضوعی که حاضر آماده است توجه نمی‌کند و من از دولت گلایه دارم، چرا که علی‌رغم قول نوبخت و آقای روحانی که عنوان کرده بودند یارانه مترو را می‌پردازند، اما تاکنون حتی یک ریال هم پرداخت نشده و این در حالی است که الان هفت خط مترو با ۱۵۰ ایستگاه آماده داریم که با تجهیز می‌توان از آن بهره‌برداری کرد و این در حالی است که فاینانس هم پای کار است و ۱.۵ میلیون دلار و ۵۰۰ میلیون یورو فاینانس برای مترو در نظر گرفته شده، اما نظام بوروکراسی کشور اجازه نمی‌دهد از اینها استفاده کنیم و این اتفاق در حالی است که ۳۰ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز خرج مترو شده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که چهار کارخانه واگن‌سازی داریم، اظهار کرد: ۸۵ درصد واگن‌ها ساخت داخل است و چهار کارخانه واگن‌سازی داریم که همه بیکار هستند و بعد حرف از اشتغال می‌زنیم در صورتی که اگر پول تزریق شود واگن‌ها ساخته می‌شوند و یک ساله می‌توان مترو را تجهیز کرد و راه انداخت.

وی با بیان این که تهران ۶۵۰۰ اتوبوس دارد که نیمی از آنها فرسوده هستند، گفت: بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌ها ساخت داخل هستند، اما عمده کارخانه‌های اتوبوس‌سازی در کشور خوابیده‌اند و می‌توان با تزریق پول اتوبوس‌های خوبی ساخت و مشکل را حل کرد.

هاشمی اضافه کرد: نباید آنقدر صبر کنیم که مردم ناراضی شوند و به قول جوادی آملی ما را در دریا بریزنند.

به گزارش ایسنا،رییس شورای شهر تهران با بیان این که اولویت ۹۳ درصد از مردم حل آلودگی هوا و ترافیک است، خطاب به استاندار تهران گفت: از شما درخواست می‌شود جلسه ویژه‌ای با حضور رییس جمهور، رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بگذارید، چرا که شهرداری تهران ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و دریافت اعتبارات بانکی با مشکل مواجه است.

وی با بیان این‌که ۸۶ درصد مطالبه مردم تهران حل آسیب‌های اجتماعی و عمدتا حل مشکل معتادان متجاهر است، اظهار کرد: مگر معتادان متجاهر چقدر هستند؟ ۴۰۰۰- ۵۰۰۰ نفر که بیشتر نیستند و این در حالی است که می‌توان این افراد را ساماندهی کرد، اما باید متولی آن مشخص شود و ما بدانیم که شهرداری مسئول است یا بهزیستی و یا سایر دستگاه‌های دیگر و اینگونه نشود که بعدا بگویند «کی بود کی بود من نبودم» و این در حالی است که شهرداری تهران طی سال‌های اخیر ساختمان‌های زیادی را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار داده، حال آنکه می‌توانیم این ساختمان‌ها را برای ساماندهی معتادان متجاهر بدهیم تا چهره زشت شهر از بین برود.

هاشمی با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی پدیده‌ای نیستند که با ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهرداری حل شود، اظهار کرد: این در حالی است که بخش زیادی از بودجه فرهنگی شهرداری در مراسمات مناسبتی خرج می‌شود و آنقدر که پول پخت آش و مداح می‌دهند، دیگر چیزی برای حل آسیب‌های اجتماعی باقی نمی‌ماند و باید این مساله ساماندهی شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت،  خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود