Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:35:04 GMT

ارزش صادرات کالا از بندرانزلی 86 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۶۹۶۸

ارزش صادرات کالا از بندرانزلی 86 درصد افزایش یافت

انزلی- ایرنا- ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی از افزایش86 درصدی ارزش دلاری صادرات کالا در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

ابوالقاسم یوسفی نژاد صبح دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: عمده کالاهای صادر شده شامل محصولات نباتی، سبزیجات، میوه ،خرما، کشمش، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، نساجی و پلاستیکی بوده که در فروردین ماه امسال به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین، عراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان، و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به صادرات 70هزار و 412 تن کالا در نخستین ماه امسال افزود: ارزش این کالاهای صادر شده بیش از 39 میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 135 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 86 درصد افزایش را نشان می دهد.
یوسفی نژاد با اشاره به اینکه گمرک آستارا بیشترین میزان صادرات را در بین گمرکات گیلان به خود اختصاص داده است گفت: در فروردین ماه امسال 96 هزار و 210 تن کالا شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن، چوب و تخته، گندم و جو و محصولات شیمیایی از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن و ترکیه به گمرکات گیلان وارد و تخلیه شده که ارزش این کالاها رقمی برابر با 91 میلیون و 856هزار و 643 دلار است.
وی افزود: واردات کالا در نخستین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 12 درصد کاهش و از نظر ارزش کالا به دلار، 126 درصد افزایش دارد .
ناظرگمرکات گیلان با اشاره به ترانزیت 19 هزار و 360 تن کالا از مرزهای استان یادآور شد: بیشترین کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی ، پوشاک و محصولات شیمیایی به ارزش 19 میلیون و 719هزار دلار بود که از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اوکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان و مناطق آزاد ترانزیت شد.
یوسفی نژاد با اشاره به افزایش 36 درصدی مسافر به کشور از مرزهای گیلان با کشورهای همسایه افزود: فروردین ماه امسال 53هزار و 980 مسافر وارد و 43 هزار و 48 نفر از کشور خارج شده اند که آمارها بیانگر افزایش 36 درصدی ورود مسافر و رشد 31 درصدی خروج مسافر از این مرز است .
وی همچنین اضافه کرد: گمرکات گیلان در فروردین ماه امسال 299میلیارد و 127 میلیون ریال درآمد وصولی داشت که آمارها بیانگر رشد 26 درصدی درآمد وصولی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته است.
بندرانزلی در 40کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و گمرک این شهر ساحلی از قدیمی ترین گمرکات کشور محسوب می شود.
7471 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد افزايش صادرات گمركات گيلان فروردين 96

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین

تین نیوز

۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مشتری ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل و نقل باری برای جابه جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

این مسئول علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و تصریح کرد: عمده ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

وی افزود: ۲۷ شرکت با ۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

به گفته مشتری، ۸ هزار و ۵۷۱ راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران