Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکاری گفت: انجمن بیماری های خاص شهرستان قدس در نظر برای بهبودی حال بیماران کلاس های متعدد با موضوعات مختلف برگزار کند. برگزاری تورهای سلامت محور، کلاس های روانشناسی و جلساتی که نوید بخش زندگی است، از جمله برنامه ها و خدماتی است که برای بیماران برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان قدس یا مرکز خیریه امام علی(ع)، با اهداف انسان دوستانه و خیرخواهانه، یکی از انجمن های پویایی است که حدود 2 دهه سابقه فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه خبرنگار سرویس اجتماعی قدس خبر گفتگویی با مهندس کامبیز پیشکاری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره و فرزند مرحوم دکتر اسماعیل پیشکاری، بنیانگذار این انجمن، انجام داد که در این گزارش به تفصیل آمده است.

انجمن بیماران خاص شهرقدس از چه زمانی آغاز به فعالیت کرده است و زیر نظر کدام سازمان و نهادی فعالیت دارد؟
انجمن بیماری های خاص از سال ۷۹ شروع به فعالیت کرده است. این انجمن نوعی سازمان مردم نهاد(NGO) است که توسط بنیاد امور بیماری های خاص تاسیس شد و زیر نظر فرمانداری شهرستان قدس فعالیت می کند. امور و خدمات درمانی این انجمن نیز با نظارت معاونت بهداشت و درمان انجام می پذیرد.
شما چه تعریفی از بیماری خاص دارید؟
بیماری های خاص در واقع شامل بیماری هایی هستند که هزینه های سنگینی برای درمان دارند و نمی توان تعریفی از این بیماری داشت چرا که این بیماری ها علاوه بر هزینه های درمانی بالا و سختی درمان، شیوع بیشتری دارند.
بیماری شامل چه بیماری هایی است و انجمن از چه بیماری هایی حمایت می کند؟ بیماری خاص شامل سرطان، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، پیوند و نارسایی کلیه و دیالیز بوده و انجمن از تمامی این بیماران حمایت می کند.
چه تعداد بیمار خاص تحت پوشش انجمن هستند؟
بیمارانی که تحت پوشش انجمن ما هستند حدود ۱۰۰۰نفر بوده که همچنان هم رو به افزایش است. در کشور، بیشترین آمار را سرطان سینه و در شهرستان قدس، بیشترین آمار را دیالیز به خود اختصاص داده است. مرکز دیالیز انجمن، با 8 دستگاه راه اندازی شد و اکنون با 22 دستگاه فعالیت دارد. این مرکز نیز علیرغم مشکلاتی که دارد، با همکاری و حمایت مسئولین شهری توانسته پاسخگوی بخش درمانی بیماران باشد.
چه حمایت هایی از طرف انجمن به بیماران می شود؟
از جمله حمایت های مختلفی که به بیماران داده می شود می توان به تهیه ارزاق، پیگیری مشکلات شهری و هزینه درمان اشاره کرد. همچنین انجمن بیماری های خاص نسخه های درمانی کمتر از 100 هزار تومان را به صورت کامل و تا سقف 2 و نیم میلیون تومان را تا ۵۰% پرداخت می کند و در بعضی موارد خاص در طول سال می توانیم کل هزینه درمانی یک فرد را پرداخت کنیم. به طور کلی هر ماه حدود 25 میلیون تومان هزینه دارو و درمان پرداخت می شود.
انجمن بیماران خاص شهرستان قدس توانسته در ارائه خدمات و حمایت از بیماران، پس از بنیاد امور بیماری های خاص استان تهران، دومین رتبه را در کشور و اولین رتبه را در پرداخت هزینه های درمانی به خود اختصاص دهد و این نشان دهنده لطف خدا و حامیان و خیرین شهر است.
از خیرینی که با این انجمن همکاری دارند برای مخاطبان بفرمایید. 
خیرین شهر، بومیان و مسئولین شهری پشتیبان اصلی این انجمن هستند. یکی از اموری که با همکاری خیرین انجام می شود، تقدیم دسته گل و غذاهایی است که در مراسم ترحیم صرف می شود و بعضی از خیرین به صورت ناشناس ارزاق خود را در سطح گستره به بیماران خاص هدیه می دهند.
چه پیامی برای بیماران تحت پوشش در ارائه خدمات درمانی دارید؟
خبر خوبی که می توان به این گروه از بیماران و حتی شهروندان داد اینست که زمینی خریداری شده که تصمیم داریم یک درمانگاه فوق تخصصی ویژه بیماری های خاص تأسیس کنیم. با راه اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات درمانی در این شهر حل می شود و اینها همگی توسط تلاش های بی دریغ هیئت مدیره، هیئت امنای این انجمن و مسئولین شهر است.
این درمانگاه در خیابان صنعت چهارم بعد از اداره دارایی احداث می شود و مراکزی مانند شیمی درمانی، پرتو درمانی، مرکز دیالیز و ارائه خدمات درمانی برای بیماران هموفیلی و تالاسمی فعالیت خواهند کرد.
این گروه از بیماران با چه مشکلاتی رو به رو هستند؟ 
سرطان علاوه بر درد، هزینه های بالایی دارد. در سال گذشته وزارت بهداشت و درمان حمایت هایی خوبی از طریق بیمه سلامت به بیماران داشت اما این حمایت ها ضعیف شده و مشکلات تأمین دارویی بسیاری وجود دارد.
انجمن بیماری های خاص شهرستان قدس در نظر برای بهبودی حال بیماران کلاس های متعدد با موضوعات مختلف برگزار کند. برگزاری تورهای سلامت محور، کلاس های روانشناسی و جلساتی که نوید بخش زندگی است، از جمله برنامه ها و خدماتی است که برای بیماران برگزار خواهد شد.
در پایان گفتگو، پیشکاری از مردم درخواست داشت که همیشه به یاد بیماری های خاص باشند و با حمایت ها  کمک های خیرخواهانه خود، آنان را فراموش نکنند. امیدواریم که با اطلاع رسانی و معرفی بیشتر انجمن، بر پیشگیری از بیماری خاص غلبه کنیم و در درمان آن سرعت عمل داشته باشیم و این امر با کمک های مالی و معنوی شهروندان و مسئولین محقق خواهد شد. شهروندان و خیرین می توانند کمک های مالی خود را به شماره حساب 422690285884181 و یا شماره کارت 6273811053505746 بانک انصار واریز نمایند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد