Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، گزارش آماری فروردین‎ماه 1397 بازار سرمایه، به همت مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شده است.
آمارهای این گزارش که توسط زانیار احمدی، حسن حکیمیان، سامان ابراهیم پور و زهره گیوی تهیه شده، حاکی از آن است که در فروردین ماه 1397، ارزش بازار سهام در بورس تهران و فرابورس ایران به مقدار 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

296.451 میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل 0.15 درصد افزایش داشته است.
در قسمت اول این گزارش، کلیه آمار و اطلاعات بازار سرمایه ارائه شده است. نخست ارزش کل بازارها به تفکیک بورس و فرابورس و همچنین ارزش صنایع به تفکیک بورس و فرابورس ارائه شده است. پس از آن آمار معاملات بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی به تفکیک ارزش، حجم و تعداد معاملات نمایش داده شده است.
در ادامه این بخش شاخص‎های بازار سرمایه، اینفوگرافیک شاخص، مقایسه شاخص MSCI با شاخص کشورهای در حال توسعه و شاخص شریعت COMCEC مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
نسبت p/e بازار، مقایسه معاملات سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در بورس و فرابورس، لیست نمادهای متوقف، عملکرد سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه به صورت منطقه‌ای، ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک انواع صندوق‌ها و در پایان این بخش آمار تأمین مالی در بازار سرمایه ارائه شده است.
حجم معاملات در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات فروردین ماه 97 با کاهش 60.44 درصدی نسبت به اسفند‌ ماه همراه بوده است. همچنین در پایان این ماه حجم معاملات در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران با 90.68 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 2.795.301 هزار سهم رسیده است.
شاخص های کل بورس تهران و فرابورس ایران در پایان فروردین ماه 97 به ترتیب برابر 95.524 و 1064 واحد هستند که به ترتیب 0.8- و 3- درصد تغییر را نسبت به ماه قبل نشان می دهند.
ارزش معاملات اشخاص حقوقی از کل ارزش معاملات انجام شده در فروردین ماه 97، با 84 درصد کاهش نسبت به اسفندماه 96 به 33.555 میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش معاملات اشخاص حقیقی نیز در پایان این ماه 41.7 درصد کاهش داشته است.
در فروردین ماه 1397، 2 مورد از اوراق بدهی مجموعاً به ارزش 4000 میلیارد ریال سررسید شد. مانده اوراق بدهی منتشره در پایان فروردین ماه 97 به 713،615 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه 96، 0.55 درصد کاهش داشته است.
قیمت نفت خام پس از افزایش 0.67 درصدی قیمت در پایان اسفند ماه 96 و رسیدن به قیمت 63.31 دلار در هر بشکه، در پایان فروردین ماه 97 با رشد 9.6 درصدی، به قیمت 69.39 دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که قیمت نفت خام نسبت به ابتدای سال 1396 رشد 40.6 درصدی را نشان می‌دهد.
در پایان معاملات فروردین ماه 97، ارزش معاملات در بورس اوراق بهادار تهران با 77،94 درصد کاهش نسبت به ارزش معاملات اسفند ماه 1396 به 20،934 میلیارد ریال رسید.
در بخشی از این گزارش که به اوراق بدهی منتشر شده در فروردین ماه سال جاری اختصاص دارد، آمده است: در این ماه 160،119 میلیارد ریال اوراق مشارکت، 49،000 اوراق اجاره، 5،000 میلیارد ریال اوراق سَلَف، 57،380 اوراق مرابحه، 260،000 اسناد خزانه اسلامی، 50،000 اوراق منفعت منتشر شده است.
در بخشی از این گزارش با عنوان «مصوبات کمیته‎های تخصصی» آمده است: در سازمان بورس و اوراق بهادار کمیته‌های تخصصی با اهداف گوناگون مشغول به فعالیت هستند. دو کمیته تخصصی مهم،کمیته تدوین مقررات و کمیته فقهی هستند که در راستای اهداف مقرراتی و نظارت شرعی سازمان فعالیت می‌کنند.کمیته تدوین مقررات، بر اساس اختیارات حاصل از ماده 5 مصوبه مورخ 8 آذر 1395 هیئت‎وزیران به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی هیئت‎مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد. هدف اصلی این کمیته بررسی و کارشناسی دستورالعمل‌ها و تدوین مقررات جهت تصویب در هیئت‎مدیره سازمان است. همچنین به استناد بند 13 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار و همچنین تشکیلات مصوب 8 آذر 1395هیئت محترم وزیران در خصوص تشکیل کمیته‎های تخصصی هیئت مدیره، دستورالعمل تشکیل و فعالیت کمیته تخصصی فقهی به تصویب رسید.
هدف این کمیته نیز بررسی و بحث کارشناسی فقهی در خصوص ابزارها و سازوکارهای نوین در سازمان است. از جمله آخرین مقررات و عناوین در دست بررسی این کمیته‎های تخصصی و همچنین عناوین تصویب شده توسط هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار شامل اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله سهام عدالت، بررسی ابعاد فقهی ارزهای رمزگذاری شده (با تأکید بر بیت کوین) و امکان سنجی استفاده از دو قرارداد اختیار معامله تبعی در ضمن معامله سهام است.
برای مشاهده فایل کال این گزارش اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با افت ۲۰۶۴۶.۵۳ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸.۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۶۹۳۸.۱۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۴۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۱۳,۵۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۰,۷۴۳.۲۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۰۸.۲۰۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6098131 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟