Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-19@08:48:50 GMT

کتاب آثار چهره‌های جهانی گرافیک رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۸۱۷۰

کتاب آثار چهره‌های جهانی گرافیک رونمایی شد


استقبال هنردوستان از نمایشگاه آثار چهره‌های مطرح طراحی پوستر جهان در گالری «ایده» که همزمان با روزجهانی گرافیک برپا شد، به مدت یک هفته این نمایشگاه را تمدید کرد.

به گزارش امتداد نیوز، آرش سلطانعلی مدیر گالری ایده برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دعوتی پوستر به مناسبت روز جهانی طراحی گرافیک را رویدادی موفق در این حوزه دانست و در این باره گفت: این نمایشگاه شامل ۷۶ اثر است که سه بخش چهره‌های بین‌المللی، هنرمندان داخلی و آثار ورک شاپ‌ها روز جهانی گرافیک را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش هنرمندان بین‌المللی نزدیک به ۴۰ اثر از هنرمندانی چون: میلتون گلاسر، آرماندو میلانی، میشل باتوری، الکساندر فالدین، اندرو لویز، استفان بوندی، سرج سروف، اسکات لاسرو، نیکلاس تروکسلر، خاویر برمودز، فین نیگارد، ماریا پاپافستداتیس، استفان هورکی، هلن بارانوسکا، فرانسیسکو مازنگا، ژرمن خمینز، آدان پاردس بارِراوو، عرفات ال نعیم، بیونگ ایل سونگ، کریستوفر اسکات، دیوید جیمز، دوگان ارسلان، المر سوسا، فابیان کارراس، ایروان هارنوکو، ایونا سیچی، خوزه لوئیس لوپز، کیونگ جین هان، لوییس یانز، لوییس آنتونیو رودریگز ریورا، لوئیس آنجل گارسیا، مارسین اوربانسکی، ماریو فوئنتس، مارتین مندلسبرگ، ماری آن پنینگتون، مویسس رومرو، اورهان ارداهانلی، پپو آلمونت، سابینا اوبرهازر، رناتو تاگلی، ریزارد کاجا، سانتیاگو گومز، شا فنگ و جونگاو وو از کشورهای مختلفی چون کره جنوبی، آمریکا، مکزیک، اوکراین، اسپانیا، لهستان، اندونزی، ایتالیا، امارات، آرژانتین، روسیه، دانمارک، مجارستان، فرانسه و …. حضور دارند.

مدیر گالری «ایده» درباره هنرمندان داخلی حاضر در این نمایشگاه گفت: در بخش داخلی نیز آثار ارزنده‌ای از هنرمندانی چون؛ کامبیز درم‌بخش، فرزاد ادیبی، کوروش پارسانژاد، بهزاد شیشه‌گران، ایرج میرزاعلیخانی، آرش سلطانعلی، ناصر نصیری، اونیش امین‌الهی، اردشیر میرمنگره، حسین محمدی وحیدی، سیروس سلیمی، محمد اردلانی، مهدی محمدی، داریوش مختاری و مهردخت دارابی به نمایش گذاشته شده است.

سلطانعلی درباره آثاری که متعلق به کارگاه‌های این نمایشگاه است، گفت: از بین ۱۸ شرکت‌کننده‌ای که در ورک‌شاپ‌های ۲ روزه مدرسه ایده به مناسبت روز جهانی گرافیک شرکت کردند، نزدیک به ۱۴ اثر که دارای سطح خوبی بود، انتخاب و در معرض نمایش قرار داده شد.

وی درباره انتشار کتاب این مجموعه توضیح داد: کتاب مجموعه آثار این نمایشگاه نیز به صورت هم‌زمان منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

مدیر گالری «ایده» از ادامه کارگاه‌های آموزشی این رویداد طی هفته‌های آتی خبر داد و افزود: ما در مدرسه ایده به مناسبت هفته گرافیک برنامه‌ها و کارگاه‌های متعددی را داریم که بخشی از آن برگزار شده است. بر همین مبنا ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه نیز کارگاهی را با عنوان «ایده پردازی و خلاقیت» خواهیم داشت که از ساعت ۱۷ تا ۲۰ توسط مجتبی محسن‌زاده ارائه خواهد شد.

سلطانعلی تصریح کرد: ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت نیز مدرسه ایده میزبان کارگاه دیگری با عنوان «طراحی نشان و هویت سازمانی» خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌هایی که در گالری ایده برگزار می‌شود، همه روزه کارگاه‌هایی نیز در دانشگاه دخترانه شریعتی با موضوع گرافیک و بر مبنای این رویداد مهم برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه که بنا بود تا ۱۱ اردیبهشت ماه برپا باشد، به دلیل تقاضاهای علاقمندان تا ۱۹ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه روزه در گالری «ایده» واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ میزبان دوستداران هنر است.

true برچسب ها : آرش سلطانعلی گالری ایده گرافیک true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: آرش سلطانعلی گالری ایده گرافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این فرش بزرگ‌پارچه با مساحت تقریبی ۳۰متر مربع، با گره نامتقارن توسط بافنده مشهور اواخر دوره قاجار قره‌چه‌داغی در شهر کرمان بافته شده است.   طرح‌های موجود روی این فرش نفیس از کتاب «آثار عجم» اقتباس شده‌اند. این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۱۴ق در بمبئی هند چاپ شد و فرصت‌الدوله در این کتاب ارزشمند، با تکیه بر احیا و ثبت مضامین باستان‌گرایانه در هنر ایران، تمامی نقش‌برجسته‌ها و ابنیه باستانی ایران را نقشه‌برداری و تصویرگری کرد.   چاپ‌نقش‌های موجود در این کتاب، تا چند دهه، الگو و دستمایه کار طراحان فرش، کاشیکاران و دیگر هنرمندان هنر‌های صناعی عصر قاجار بود.   این فرش به سفارش اسدالله‌خان نایب الایالت فارس (پسر حسینعلی میرزا فرمانفرمائیان) در شیراز تولید و شامل تصاویری از کاخ‌ها و نقش برجسته‌های تخت جمشید در متن، و تصاویری از سنگ‌نگاره‌های ساسانی و آرامگاه کوروش در پاسارگاد در حاشیه فرش است.   این اثر ارزشمند  نخستین‌بار به بهانه نمایشگاه «بافته‌های تصویری» و همزمان با نوروز ۱۴۰۳ در فضای نمایشگاه موقت موزه فرش ایران به نمایش درآمده است.   این اثر منحصربفرد به مدت یک ماه در موزه فرش ایران در معرض نمایش عموم است.

دیگر خبرها

  • افتتاح یک گالری تخصصی در موزه فرش
  • چهره‌های ادبی و فرهنگی که دیگر بهار را نمی‌بینند
  • چهره‌های ادبی و فرهنگی که این بهار را نمی‌بینند
  • رونمایی از فرش تخت جمشید
  • کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی شد
  • نمای آثار ۵۰ هنرمند با مشارکت بیش از ۵ گالری
  • (عکس) فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»