Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@08:29:31 GMT

سفر وزیر امور خارجه جدید آمریکا به خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۹۲۷۸

سفر وزیر امور خارجه جدید آمریکا به خاورمیانه

به گزارش پارس نیوز، 

سید مرتضی موسوی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا درباره سفر وزیر امور خارجه جدید آمریکا به منطقه نوشت: این سفر به اهمیت منطقه برای آمریکا برمی‌گردد و در جریان آن، چند مسأله مورد بررسی قرار گرفته است:

1 - اختلاف سعودی‌ها با قطر سعودی‌ها اخیراً حملات لفظی خود را علیه قطر تشدید کرده بودند و آمریکا به‌صراحت تأکید کرده که خواستار تشدید تنش داخلی میان کشور‌های عضو شورای خلیج فارس نیست و باید فتیله اختلافات را پایین بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 - مسأله یمن (وزیر امور خارجه آمریکا بعد از جلسه با عادل الجبیر بر ضرورت پایان جنگ در یمن تأکید کرد. شاید بتوان ترور شهید "صالح الصماد" و تلاش سعودی‌ها برای ترور رهبران انصارالله یمن را در راستای استراتژی "جنایت بزرگ" آل‌سعود مبنی بر زدن ضربات شدید و پیروزی‌های ظاهری در این کشور پیش از پایان جنگ و نشستن بر میز مذاکرات ارزیابی کرد؛ راهبردی که دقیقاً مشابه آن را رژیم اسرائیل با رقم‌زدن فاجعه قانا و کشتار غیرنظامیان اعمال کرد.

3 - مسأله سوریه و تلاش برای باج‌گیری از آل‌سعود اعم از کمک مالی یا جایگزینی نیرو‌های نظامی این کشور در شمال سوریه تحت عنوان ناتو عربی

4 - روابط اعراب با رژیم اسرائیل و تلاش برای انتقال آن از فاز محرمانه به فاز اجرایی و علنی

در همین راستا آمریکا خواستار فشار مستقیم سعودی‌ها بر فلسطینیان با هدف دست‌کشیدن از مسأله بازگشت آوارگان به اراضی اشغالی، متوقف‌ساختن راهپیمایی بازگشت، فشار بر طرف فلسطینی به‌منظور پذیرش مسأله طرح خطرناک رژیم اشغالگر قدس برای انضمام مناطق اشغالی سال 1967 میلادی و همچنین شهرک‌های غیرقانونی ایجادشده در کرانه باختری فلسطین به عنوان اراضی رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین فشار بر گروه‌های مقاومت فلسطینی برای خودداری از پاسخ به حملات و تجاوز‌های روزانه اسرائیل شده‌اند.

5 - مهار جمهوری اسلامی ایران

در همین راستا طرح‌های مشترک میان رژیم اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی برای مهار جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. انتخابات پارلمانی در عراق و لبنان به عنوان دو کشور عضو محور مقاومت که اخیراً شاهد دور جدیدی از دخالت‌های عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر کشور‌های هم‌پیمان ائتلاف عبری-غربی برای تأثیرگذاری بر آن‌ها از طریق یارگیری‌ها و صرف هزینه‌های کلان مالی بوده‌ایم.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قطر جنگ یمن سوریه خلیج فارس قطر پارس سعودیها پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل