Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی ادعای تلاش ایران برای تثبیت نظامی در سوریه را فرصت خوبی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران دانست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «گیلا گملیل» وزیر برابری‌های اجتماعی در کابینه رژیم صهیونیستی با تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، خواستار اعمال تحریم‌های گسترده علیه تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گملیل طی سخنرانی در کنفرانس سالانه روزنامه «جروزالم پست» با فخرفروشی درباره توان سایبری تل‌آویو، گفت: «اسرائیل یک قدرت سایبری در جهان است و می‌تواند تمام خاورمیانه را به مرکز نوآوری‌های فناوری جهان تبدیل کند. این پاسخ ثابت ما به دشمنان خود از جمله ایران، حماس و حزب‌الله است».

وی با ادعای اینکه ایران قصد دارد امپراتوری سابق فارس را در غرب آسیا مجددا برقرار کند، افزود: «می‌بینید که ایران میلیارد‌ها دلاری که از طریق رفع تحریم‌ها به دست آورده را مستقیم یا غیرمستقیم در پایتخت کشور‌های عربی مانند بغداد، دمشق، بیروت و صنعا هزینه می‌کند تا امپراطوری ایرانی در منطقه ایجاد کند».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» این وزیر صهیونیست در ادامه ادعا‌های خود گفت: «ایران در تلاش است تا پایگاه‌های نظامی دائم در سوریه ایجاد کند که شامل تاسیسات ساخت موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن در سوریه و لبنان نیز می‌شود. ما این مسئله را نپذیرفته و اجازه نمی‌دهیم رخ دهد».

گملیل با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ گفت: «بعد از امضای آن توافق، ایران در قبال همسایگانش خطرناک‌تر و تهاجمی‌تر شد. ایران با نیروی بیشتری در تلاش است تا نفوذ خود را در خاورمیانه، از جمله مرز سوریه و اسرائیل، گسترش دهد».


وی سپس این ادعا را بهانه‌ای مناسبی برای اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران دانسته و تاکید کرد: «این یک فرصت خوب است تا تحریم‌های ایران را بازگردانیم. همه ما امیدواریم این اتفاق طی دو هفته آتی رخ دهد».

این در حالی است که کمتر از دو هفته به موعد (۲۲ اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی


ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را تحریم کرد.

  با تصمیم کمیته فنی مچ اندازی، تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ ازبکستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، پس از اینکه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه‌های عجیب، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز جلسه کمیته فنی مچ اندازی با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای گیری در رابطه با اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران(نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.

تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی مستریونیورس ۲۰۲۴ ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ مولداوی بگذارند.

از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام زنده یاد یزدان‌راد (مستریونیورس ایران) در خردادماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

 
 

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است