Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیل فرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد: سال گذشته 200 پرونده اختلاف میان کارگران و کارفرمایان در این شهرستان رسیدگی و رای به محکومیت کارفرمایانی که از قانون تخطی کرده بودند، صادر شد.
وی افزود: کارگران بازوی توانا و پویای اقتصادی و پیام آور نشاط و سر زندگی در جامعه اسلامی هستند و با تلاش و خلاقیت سازنده خویش صفحات زرین بی شماری را به تاریخ پرافتخار کشور افزوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرجی با بیان اینکه 16 تشکل کارگری و کارفرمایی در دیواندره فعال است، تاکید کرد: 2 انجمن، 13 نمایندگی کارگری و یک شورای اسلامی کار که حدود سه هزار عضو دارند در این شهرستان فعالیت می کنند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دیواندره یادآور شد: 134 پرونده مقرری بیمه بیکاری کارگران نیز در سال 96بررسی کردیم که از این تعداد، 119 پرونده واجد شرایط بهره مندی از بیمه بیکاری تشخیص داده شدند.
وی اضافه کرد: در طرح کارورزی نیز 800 نفر ثبت نام کردند که 214 نفر واجد شرایط در 75 واحد کارگاهی مشغول به کار شدند البته با وجود اینکه دیواندره از نظر صنعتی و واحدهای صنعتی وضعیت مناسبی ندارد اما در این بخش هم رتبه اول استان را کسب کردیم.
فرجی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان واجد شرایط اشاره کرد و گفت: در قالب اشتغال فراگیر و روستایی 40 میلیارد ریال به 78 نفر پرداخت شد.
به گفته وی، در حوزه مشاغل خانگی هم یک میلیارد و 185 میلیون تومان به 257 نفر پرداخت شد ضمن اینکه 9 میلیارد و 913 میلیون تومان به 442 نفر هم در قالب تفاهم نامه با سایر ادارات پرداخت شد که در نهایت منجر به اشتغالزایی 990 نفر شده است.
600 واحد کارگاهی در شهرستان دیواندره فعال است که 46 واحد آن بالای 10 نفر کارگر دارند و کارگران مشمول قانون کار در شهرستان حدود 3 هزار و 200 نفر هستند که این آمار در هر فصل تغییر می کند.
دیواندره با 80 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
11 اردیبهشت مصادف با اول ماه می میلادی روز جهانی کار و کارگر است.
7353/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اشتغال حقوق خلاقیت رفاه اجتماعی شورای اسلامی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سید مهدی محمدی اظهار کرد: قاچاقچی کود شیمیایی به دلیل حمل کود شیمیایی به قصد خروج از کشور در پایانه مرزی مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.
وی افزود: شعبه اول بدوی شهرستان مهران به پرونده قاچاق ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.
محمدی ادامه داد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است