Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:31:23 GMT

کویت: هرگونه تعدی به حاکمیت و قوانین کشور را نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۹۵۷۰

کویت: هرگونه تعدی به حاکمیت و قوانین کشور را نمی‌پذیریم

معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد که کشورش خواهان نظارت بر حقوق تمامی افراد مقیم کشورش از جمله فیلیپینی‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که حفظ حقوق افراد مقیم کویت در چارچوب قوانین کار بر عهده دولت کویت است که از سوی هیئت‌ها و سازمان‌های جهانی حقوق بشر مورد تایید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جارالله بر مخالفت قاطع کویت با هرگونه تجاوز، تعدی و بی‌احترامی به حاکمیت یا قوانین کشورش تاکید کرد و گفت: موضع کویت در رویارویی با این تجاوز همیشه قاطع و ثابت است.

وی تصریح کرد که کویت با فیلیپین به خاطر حل مسائل موجود به ویژه مساله کارگران فیلیپینی و مساله ۸۰۰ شهروند فیلیپینی که در اردوگاه‌ حضور دارند و نیز مسایل دیگر آماده همکاری است.

در همین راستا، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین اخیرا از منع اعزام دائمی کارگران به کویت خبر داد.

دوترته نحوه برخورد با کارگران فیلیپینی در کویت را "فاجعه‌بار" توصیف کرد.

کویت پیشتر از تصمیم خود درخصوص اخراج سفیر فیلیپین خبر داده و همچنین سفیرش را از فیلیپین جهت رایزنی فراخوانده بود.

رسانه‌های کویتی فیلمی از عملیات محرمانه قاچاق زنان کارگر فیلیپینی از منازل کارفرمایشان در کویت توسط اشخاصی که در سفارت فیلیپین کار می‌کردند، منتشر کردند. مساله‌ای که روابط این دو کشور را تحت‌الشعاع قرار داد.

بحران میان دو کشور پس از کشف جسد کارگر زن فیلیپینی در یکی از منازل در کویت آغاز شد و دادگاه کویت حکم اعدام مرد لبنانی و همسر سوری‌اش را پس از محکوم کردنشان به قتل این کارگر زن فیلیپینی صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان همزمان با صبح پنجشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع نمایندگان قشر کارگری به میزبانی دفتر خود بیان کرد: اولین شرط تولید و پیشرفت و توسعه یک جامعه فعالیت کارگران است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری کرده اند، تاکید کرد: همه اقشار مختلف به ویژه قشر کارگران باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

امام جمعه دامغان قشر کارگری را زحمتکش‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: اگر کارگران کار نکنند رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و کارگران برای حفظ عزت کشور تلاش می‌کنند.

رستمیان با اشاره به نقش آفرینی کارگران در چرخش چرخ‌های اقتصادی کشورمان، گفت: تلاش کارگران برای تولید کشور «مجاهدانه» است

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان ما هفت هزار نفر کارگر مستمری بگیر تأمین اجتماعی در شهرستان داریم که انتظار می‌رود مسئولان به مشکلات آنها رسیدگی کنند، گفت: نداشتن امنیت شغلی، عدم قرارداد کاری به صورت سالیانه، کامل نبودن سنوات کارگران عمده مشکلات قشر کارگری است که باید پیگیری و حل شود

کد خبر 6088392

دیگر خبرها

  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد