Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - گمرک جمهوري اسلامي ايران در دستورالعملي مقررات گمرک در خصوص ساماندهي و مديريريت بازار ارز و گمرکات اجرايي کشور را در سال 1397 ابلاغ کرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از گمرک، براساس اين دستورالعمل واردات تمام کالاها به صورت تجاري به کشور اعم از مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي و ساير مبادي ورودي بدون انجام ثبت سفارش ممنوع است؛ بنابراين گمرکات همجوار با مناطق بايد ضمن استقرار کامل در ورودي کالا به مناطق ضمن اخذ ثبت سفارش جهت ورود کالا به مناطق نسبت به انجام تشريفات گمرکي کالاهاي وارداتي به مناطق بر اساس مصوبه فوق و اعمال مقررات مناطق اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين صدور گواهي ورود کالا به اين مناطق منوط به ارائه ثبت سفارش جهت ورود کالا به مناطق از سازمان توسعه و تجارت و تعيين منشاء ارز از سوي بانک مرکزي و انجام تشريفات گمرکي توسط گمرک همجوار آن منطقه خواهد بود.
براساس اين دستورالعمل، ارز مورد نياز همه کالاهاي ثبت سفارش شده و خدمات تنها از طريق سيستم بانکي و صرافي‌هاي مجاز در چارچوب مقررات ارزي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران تامين خواهد شد.
بر اساس مصوبات ترخيص کالا با هر روشي منوط به تعيين منشاء ارز کالاهاي وارداتي (صدور اعلاميه فروش ارز) از سوي بانک مرکزي خواهد بود که به صورت سيستمي اعلام مي‌ شود و انجام ثبت سفارش با ارز متقاضي در چارچوب دستورالعمل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مجاز است.
واردات کالا از محل مجوزهاي صادره توسط سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران با ارائه ثبت سفارش با رويه بدون انتقال ارز خواهد بود.
ترخيص کالاهاي وارداتي قبل از 22 فروردين ماه از نظر ارائه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رعايت ساير مقررات مجاز است. مشمولان از هشتم ارديبهشت ماه به مدت 15 روز فرصت دارند اقدام به ثبت سفارش کنند؛ ثبت سفارش کالاهاي وارداتي قبل از 22 فروردين براي ترخيص تنها تا اول تيرماه اعتبار دارد و تمديد نمي شود.
طبق اين دستورالعمل مقرر شد شماره، تاريخ و تصوير بارنامه در اطلاعات ثبت سفارش از طريق سازمان توسعه و تجارت به طور سيستمي در اختيار گمرک قرار داده شود.
براساس دستورالعمل گمرک از 22 فروردين ماه نرخ ارز براي همه مصارف ارزي هر دلار معادل 42000 ريال تعيين و در چارچوب نظام شناور مديريت مي شود.
تمام صادرکنندگان مکلفند ارز حاصل از صادرات را مطابق ترتيباتي که توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مشخص مي‌شود به چرخه اقتصادي کشور بازگردانند.
براساس اين دستورالعمل مسئوليت اجراي سامانه پيشرفته اطلاعات مسافرين (API) بر عهده وزارت کشور (نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران) بوده و اين وزارتخانه موظف است ظرف دو ماه سامانه ذيربط را براي بهره‌برداري آماده کند و تمامي دستگاه‌ها موظفند همکاري لازم را به عمل آورند.
به منظور جلوگيري از خروج سرمايه، حواله ارزي تنها مي‌تواند تحت مقررات و نظارت بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران توسط بانک‌ها و صرافي‌هاي مجاز صورت گيرد.
ورود ارز همراه مسافر تا سقف مبلغ 10هزار يورو و يا معادل آن به ساير ارزها مجاز و ورود مبالغ بيشتر در صورت اظهار طبق ضوابط اعلامي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مجاز است.
به گزارش ايرنا، دولت از 21 فروردين ماه يکسان سازي نرخ ارز را با اعلام قيمت هر دلار 4200 تومان کليد زد و تاکنون ضمن تهيه و تصويب دستورالعمل هاي تامين ارز مورد نياز هموطنان در دولت، شيوه هاي تخصيص ارز نيز از سوي بانک مرکزي اعلام شده است.
اقتصام**9132*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

انگاته روبارد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از وی و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

دیگر خبرها

  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد