Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که در سال جارى ایجاد اشتغال از اولویت‌هاى مهم این وزارتخانه است افزود: براى اشتغال، صادرات و نوسازى بودجه خوبى اختصاص داده شده و تلاش مى‌کنیم از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، رضا رحمانى در نشست خبرى امروز با اشاره به نام گذارى سال جارى به نام "حمایت از کالاى ایرانى" اظهار کرد: در سال ٩٧ با نام گذارى سال به عنوان حمایت از تولید و کالاى ایرانى، وزارت صنعت با تاکید وزیر محترم اقاى شریعتمدارى، از اواخر سال گذشته چهار شوراى معاونین به اضافه جلسات متعدد برگزار شد تا برنامه سال ٩٧ تببین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانى ادامه داد: یکسرى پروژه‌هاى ویژه یعنى پروژه‌هاى که برنامه زمانبندى و قابل پایایى باشد مانند طرح نوسازى ناوگان که بخش عمده آن به عهده وزارت است براى سال جارى تبیین و هدف گذارى شده تا تولید داخلى تقویت شود.

وى درباره حمایت وزارت، از صنعت پوشاک توضیح داد: وزارت صنعت از مرحله طراحى تا پایان تولید پوشاک، واحدهاى تولیدى را حمایت خواهد کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تصریح کرد: در حوزه نوسازى صنایع و معادن به عنوان اقدامى که صنایع را رقابت پذیر کند پروژه مفصلى در نظر گرفته ایم.

او با تاکید بر این که برنامه‌هاى اقتصاد مقاومتى جدى تر از سال گذشته پیگیرى مى‌شود گفت: پیش بینى ما این است که در سال جارى براى حوزه اقتصاد مقاومتى پروژه‌هاى جدید راه اندازى کنیم.

رحمانى با اشاره به این که ٢٠ هزار میلیارد تومان براى سر پا شدن صنایع کوچک از سال گذشته براورد شده بود مطرح کرد: هیچ اعتبار دولتى در این حوزه به کار گرفته نشده و بانک‌ها در این زمینه به ما کمک کردند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت درباره عملکرد این وزارتخانه در سال گذشته توضیح داد: ٢٨ هزار و ٥٢٩ واحد صنایع کوچک در سال ٩٦ بهره بردارى شد و حدود ٥٨٥١ پروانه بهره ورى صادر کردیم که در این زمینه حدود ٣٠میلیارد تومان سرمایه گذارى شده که نسبت به سال ٩٥ رشد ٣/٥ درصدى داشته است.

او درباره  برنامه اشتغال در سال گذشته بیان کرد: حدود ١٠٣ هزار ٤٥٥ نفر اشتغال ایجاد شد که نیبت به سال ٩٥ رشد  ١٦/٢ درصدى داشته است.

او خاطرنشان کرد: پیش بینى مى‌کنیم در سال جارى ٤٧٦ شغل جدید ایجاد شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با تاکید بر این که تمایل مردم به اشتغال زیاد شده است افزود: ٢١.٨ دهم درصد متقاضیان دریافت جواز نسبت به سال ٩٥ بیشتر شده که این به معناى افزایش تمایل مردم به کار و ایجاد اشتغال است.

 وى ادامه داد: ٩٩٨ پروانه اکتشاف در این وزارت در سال گذشته صادر شده که نسبت به سال ٩٥ حدود ٢٥.٥ درصد رشد کرده همچنین میزان اشتغال پروانه‌هاى بهره بردارى وزارت ٥٩٣٨ نفر بود که نسبت به سال ٩٥ رشد ٤٧.٥ درصدى داشته است.

رحمانى با بیان این که روند رشد وزارت صنعت در سال گذشته مثبت بوده است گفت: میزان برق مصرفى واحدهاى صنعتى نسبت به سال ٩٥ حدود ٧.٩، میزان مصرف گاز ٤.٥ درصد و ٩.٧ درصد میزان حمل و نقل براى کالاى داخلى

افزایش یافته که این نشان دهنده فعالیت بیشتر صنایع است.

او درباره اقدامات مهم وزارت در سال گذشته اظهار کرد: اصلاح ساختار و بهبود فضاى کسب و کار از اولویت‌هاى وزارت در سال ٩٦ بود که البته در سال جارى نیز پیگیرى خواهد شد.

رحمانى اضافه کرد: در سال جارى شفاف سازى اطلاعات و گسترش سامانه‌ها و مبارزه با فساد و سلامت اداره‌ها جزو اهداف وزارت است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با تاکید بر این که در سال جارى شفافیت واحدهاى وزارت شفاف تر از گذشته خواهد بود گفت: ایجاد اشتغال مهم ترین اولویت وزارت صنعت در سال جارى است و تلاش مى‌کنیم در جهت تقویت تولید ملى در سال جارى گام موثرترى برداریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمایت از تولید صنعت صنایع و معادن رقابت اقتصاد صنایع کوچک وزارتخانه سرمایه رشد اشتغال ایجاد اشتغال برق گاز حمل و نقل کسب و کار سلامت اشتغال حمایت از تولید ملی رضا رحمانی اشتغالزایی سال حمایت از کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد محمودزاده در سفر به خوزستان و نشست با مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان، کیفیت بخشی به مقوله آموزش را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: معاونت‌های آموزشی آموزش و پرورش باید مهندسی کیفیت آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   وی افزود: پارسال عملکرد آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به آموزش مناسب نبود و سیمای آموزشی خوبی را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.   محمودزاده ادامه داد: بخشی از کار آموزش و پرورش کیفیت بخشی به جریان علمی مدارس است که در این‌مسیر مسئولان آموزش و پرورش در استان‌ها باید با قدرت ورود کنند.   معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توجه داشتن به حوزه پرورشی، اضافه کرد: ۴۳ شاخص آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده که بیشتر این شاخص‌ها مربوط به حوزه پرورشی است.   وی با تاکید بر اهتمام معاونت‌های پرورشی به اجرای برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس، گفت: توانمندسازی معلم‌ها به لحاظ معیشتی و علمی از دیگر اقدامات مهم در حوزه آموزش و پرورش است.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی