Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ایهود اولمرت" نخست وزیر سابق اسراییل گفت اسراییل توان نابودی تاسیسات هسته ای ایران با حمله نظامی به این کشور را ندارد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه " جروزالم پست"، اولمرت که روز یکشنبه در کنفرانس روزنامه جروزالم پست در نیویورک سخن می گفت با اشاره به این موضوع گفت اسراییل آن طور که در سال 2007 با حمله به تاسیسات هسته ای سوریه برنامه هسته ای دولت دمشق را نابود کرد، توان نابودی برنامه هسته ای ایران از طریق حمله نظامی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسراییل در سال 2007 به دستور اولمرت و در دوران نخست وزیری او، به تاسیسات هسته ای سوریه حمله کرد و آن را نابود کرد.

اولمرت افزود: من به این خاطر دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ندادم که معتقد بودم حمله نظامی ما تنها برنامه هسته ای ایران را 2 سال به عقب می اندازد و خطرات چنین حمله ای احتمال موفقیت کامل آن را در حاشیه قرار می داد مساله ای که همچنان نیز در توازن قوا بین اسراییل و ایران برقرار است.

ایهود اولمرت در کنفرانس روزنامه جروزالم پست در نیویورک/ عکس: جروزالم پست

اولمرت گفت: آنچه ما با سوریه کردیم نمی توانیم با ایران هم انجام دهیم. در سوریه مطمئن به نابودی کامل تاسیسات بودیم و می دانستیم که ساخت دوباره آن زمان زیادی خواهد برد. در ایران اما اوضاع متفاوت است و تاسیسات این کشور پراکنده و با فاصله است و بسیاری از تاسیسات ایران زیر زمین است که اسراییل توان حمله به آن را ندارد و نیازمند توانایی های گسترده نظامی است که اسراییل فاقد همه آنهاست.

اولمرت با انتقاد از سروصدای بلند نتانیاهو درباره مقابله نظامی با ایران و حمله به این کشور در صورت لزوم، با یادآوری فیلم وسترن آمریکایی" خوب، بد، زشت" گفت: بهتر است ساکت باشی و کار لازم را انجام دهی نه اینکه سروصدا کنی و کاری هم نکنی. اگر باید شلیک کنی، شلیک کن؛ حرف نزن."

اولمرت همچنین بر اختلاف دیدگاه خود با مواضع ترامپ و نتانیاهو درباره ضرورت اصلاح یا لغو برجام آشکار کرد و گفت: من مطمئن نیستم که حق با ترامپ است. اگر گزینه جایگزینی – به جای برجام - وجود دارد، خب آن را تغییر دهید و اگر هم ندارید این قدر سروصدای بیهوده نکنید."

 

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست