Web Analytics Made Easy - Statcounter

به زودی یک اقامتگاه بومگردی در روستای وفس از توابع استان مرکزی به گردشگران خدمات ارائه می دهد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: « امروزه گردشگران بسیاری به دنبال  سفر به مناطق بکر طبیعی و کمتر شناخته شده هستند تا انواع این موهبت را تجربه کنند. گردشگری نجوم نیز به عنوان بخشی از گردشگری فعال در بسیاری از کشورها، در حال انجام است که توانسته بازار مطلوب اقتصادی و علمی را به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سید محمد حسینی افزود :« فعالیت‌هایی که گردشگر در مکا‌ن‌هایی خارج  از محیط عادی زندگی خود به منظور رصد آسمان و ستاره‌ها، با هدف و انگیزه علمی، ماجراجویی، سرگرمی و آموزش انجام می‌پذیرد را گردشگری نجوم می‌گویند که یکی از جاذبه‌های مهم در رویکردهای نوین گردشگری است.در استان مرکزی نیز با توجه به پتانسیل‌ها و شرایط جغرافیایی در برخی از مناطق استان  می‌توان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری نجوم بهره برد.»

 برخی از مناطق روستایی که پتانسیل این نوع گردشگری را دارند و می‌توانند برای  منطقه در آمدزایی کنند روستای هدف گردشگری  وفس در شهرستان کمیجان است زیرا که آسمان زیبای  این روستا در تلسکوپ بسیاری از ستاره شناسان غرب کشور جای گرفته و همواره مورد استفاده قرار می گیرد.

حسینی افزود: «  این منطقه جهت رصد از ویژگی های آب و هوایی  بسیار مطلوب و منحصر بفردی  برخوردار است و همچنین دوری از آلودگی هوا وآلودگی نوری که از عوامل جدی در ایجاد یک نقطه مطلوب برای رصد به شمار می رود است. آسمان روستای وفس جزو برترین های آسمان های ایران است و پتانسیل یک منطقه بکر برای این نوع گردشگری را دارد.»

وی در پایان گفت: «یک مجوز احداث اقامتگاه بومگردی در این روستا صادر شده تا به غیر از استقرار ستاره شناسان، امکان تجربه یک زندگی بومی و استفاده از مواهب آن نیز برای همگان ممکن شود. این امر باعت استقرار مطلوب گردشگران در این روستا و از سوی دیگر توانمند شدن جوامع محلی می شود.»

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آلودگی هوا تلسکوپ صنایع دستی و گردشگری گردشگری نجوم موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ در بخش هنرمند شاخص موسیقی: ساسان نوذری، هنرمند شاخص هنر‌های نمایشی: احمدرضا قربانی، هنرمند شاخص هنر‌های تصویری: حسن خمسه، هنرمند شاخص هنر‌های تجسمی: عبدالرحیم شاه حسینی، هنرمند شاخص آفرینش‌های ادبی: حیدر منصوری، هنرمند شاخص ادبیات پایداری: مونس عبدی زاده و هنرمند شاخص پژوهش هنر: علیرضا میرشکاری معرفی شدند.

همچنین در دو بخش ویژه تولید اثر با موضوع مقاومت و فلسطین به ترتیب محمدعلی نادری و حسین سبحانی برتر شناخته شدند.

در عرصه تولید آثار مردمی و جریان سازی هنر مردمی نیز صادق آزاد فر، برتر شناخته شد؛ و در نهایت عنوان و جایزه چهره برتر هنر انقلاب در سال ١۴٠٢ استان بوشهر به اکبر ابراهیمی نوازنده، آهنگ ساز و صدابردار تعلق گرفت.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • ترمیم اقامتگاه کشاورزان و جوی‌های آبِ روستای ماربین
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند