Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@10:03:51 GMT

کاهش 50 درصدی سفرهای خارجی از خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۰۱۹۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان از کاهش 50 درصدی سفرها از استان خراسان رضوی به خارج از کشور از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
سعید ولی‌زاده افزود: باتوجه به هزینه‌های دفاتر خدمات مسافرتی در حوزه پرداخت اجاره، مالیات، حقوق کارکنان و سایر هزینه‌های جاری، کاهش سفرهای خارجی موجب زیان این دفاتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره این مساله که در حال حاضر متقاضیان سفر خارجی با مشکل تهیه ارز مواجه هستند، ادامه داد: ما منتظریم ببینیم که سیاست دولت در قبال تامین ارز و شرایط سفر چیست، زیرا در حال حاضر مسافران در تهیه ارز با مشکل مواجهند.
رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان با اشاره به افزایش ورود 7 درصدی مسافران خارجی به استان از ابتدای سال گفت: هیچ مشکلی برای مسافران ورودی به کشور وجود ندارد و سفر این مسافران بدون هیچ مشکلی انجام می‌گیرد، چنانکه میزان آن با افزایش نیز روبه‌روست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌ ها در حوزه تجارت خارجی در ۱۴۰۲

 براساس نتایج این پایش تعداد بخشنامه‌های صادره در حوزه تجارت خارجی از ۲۶۴ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که ۱۲۹ مورد کمتر از سال ۱۴۰۱ در سال گذشته بخشنامه در حوزه تجارت خارجی صادر شده است .

به گزارش ایرنا، این گزارش در خصوص بخشنامه‌های صادره به تفکیک سازمان و وزارت‌خانه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱ می افزاید: بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت صمت از ۱۲۲ مورد به ۳۶ مورد، سازمان ملی استاندارد از ۳۱ مورد به ۲۳ مورد، وزارت جهاد کشاورزی از ۱۲ مورد به ۵ مورد، وزارت امور اقتصادی و دارایی از ۸ مورد به ۳ مورد، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۶ مورد به ۲ مورد، سازمان امور مالیاتی کشور از ۵ مورد به ۳ مورد و سازمان غذا و دارو از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش نشان می دهد.

براساس این گزارش، در اسفند ماه سال گذشته تنها ۶ بخشنامه از سوی سازمان های مرتبط در امر تجارت خارجی به گمرک ابلاغ شد که در مقایسه با ۱۴ بخشنامه صادره در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، کاهش ۵۷ درصدی داشته است؛ همچنین بخشنامه‌های صادره از سوی سایر سازمان های مرتبط در حوزه تجارت خارجی نیز ۵۲ مورد بود. ‌

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور
  • تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌گذاری اتباع در خراسان رضوی
  • توزیع دفترچه اقامت طرح سرمایه گذاری به اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • کاهش ۵۳ درصدی صدور بخشنامه‌های تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند
  • رونمایی از دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری اتباع
  • سفر رئیس سازمان ملی مهاجرت به خراسان رضوی
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌ ها در حوزه تجارت خارجی در ۱۴۰۲