Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، فضای هنری غالب بر جهان را فضایی دیالکتیک و گفتمان‌محور خواند و بر تأثیر بسزای برگزاری رویدادهای هنری بین‌المللی در ایران تأکید کرد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

روح‌الله شمسی‌زاده دبیر انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در حاشیه رونمایی از اثر اهدایی تونی کرگ به موزه هنرهای معاصر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گفت: اهدای اثر تونی‌کرگ «ریشه‌ها و سنگها» اتفاق بسیار مبارکی است و پس از مدتی طولانی شاهد اهدای یک اثر دیگر به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران هستیم؛ می‌توان گفت که این موزه نوک پیکان هنرهای تجسمی ایران است چراکه سابقه درخشان و نقش بسزایی در تحولات هنرهای تجسمی در ایران داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسی‌زاده سال 96 را «سال مجسمه‌ی موزه هنرهای معاصر» نامید و افزود: در این سال سه رویداد مهم در حوزه مجسمه‌سازی را در موزه هنرهای معاصر پشت سر گذاشتیم که با نمایشگاه آقای پرویز تناولی آغاز شد؛ پس از آن هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی پس از 6 سال وقفه به همت "انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران" و موزه هنرهای معاصر برگزار شد و سپس شاهد نمایشگاه آثار آقای کرگ بودیم.

وی افزود: نمایشگاه آقای کرگ به نوعی ارجاع دوباره به سنت مجسمه‌سازی قرن بیستم با مختصات خاص خودش است چراکه تونی کرگ مربوط به نسلی از مجسمه‌سازان انگلیسی است که مسئله مواد و ساخت را وارد مجسمه‌سازی کردند و به طور جدی روی این مقوله به فعالیت پرداختند؛ این اتفاق موجب شد که ما دوباره مباحث مربوط به رسانه‌ی مجسمه‌سازی را بازخوانی کنیم که این رویداد در انتها به نصب یکی از آثار آقای کرگ منجر شد.


«ریشه‌ها و سنگها» اثر تونی کرگ که در باغ موزه هنرهای معاصر تهران نصب شده است

دبیر انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران درباره میزان تأثیرگذاری این رویدادهای بین‌المللی‌ بر جامعه هنری ایران، تأکید کرد: امروز داستان هنر یک داستان دیالکتیک و گفتمانی است؛ دیالکتیکِ بین فرهنگها، گفت‌وگو میان هنرمندان و حتی گفت‌وگو میان آثار، چراکه آثار روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند. مطمئناً نسل فعال مجسمه‌سازی ما به ویژه دانشجویان وقتی که شاهد چنین رویدادهایی باشند می‌توانند جایگاه خود را کشف و بازخوانی کنند.

وی با بیان این‌که برپایی چنین رویدادهایی می‌تواند برای ورود به حوزه گفتمان بین‌المللیِ هنر به ما کمک کند؛ عنوان کرد: گفتمان هنر مقوله بسیار جدی‌ای است؛ تأثیری که یک اثر هنری بر معرفی فرهنگ یک ملت دارد از تأثیرات سیاسی نیز قدرتمندتر است و به عنوان یک ابزار می‌تواند فرهنگ و هنر ایران را نشر و گسترش دهد، جایگاه هنر ایران را در دنیا تثبیت کند و به معرض نمایش عموم مردم جهان بگذارد.

انتهای پیام/

R1489/P1439/S4,40/CT3 واژه های کاربردی مرتبط موزه هنرهای معاصر انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موزه هنرهای معاصر انجمن هنرمندان مجسمه ساز موزه هنرهای معاصر انجمن هنرمندان مجسمه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است

محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: قطعا سیاست‌های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است منتها دولت می‌تواند این سیاست‌ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: الان از دغدغه‌های زوج‌ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد. اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد، اما قطعا مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است.

وی بااشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل اتی در زمان کهنسالی هیچ کس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسائل توجه کنند که همانطور که گذشته‌های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، ان‌ها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می‌رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی کنند به مروری کهن سالی جمعیت رخ می‌دهد باید برای سال‌های اتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه مان را نگیرد، هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند. بهرحال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری