Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۲۰ با تأکید بر ضرورت اجرای سیستم تفکیک زباله از مبدأ گفت: امروز ۲۰ درصد زباله‌های شهر تهران به صورت تفکیک از مبدأ جمع‌آوری می‌شوند. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرری، سید احمد صفوی امروز در نخستین سمینار تخصصی "نقش شوراها در توسعه شهرستان ری" که به همت شورای شهر ری و با حضور تمام اعضای شوراهای روستا، بخش‌ها و شهرهای تابع ری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، با اشاره به لزوم فراگیری فرهنگ کاهش تولید زباله اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایط ناگوار زیست محیطی، مسئولان حوزه شهری باید با تعامل با یکدیگر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شورا، مردم، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به سمت کاهش تولید زباله حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت اجرای سیستم تفکیک زباله از مبدأ بیان کرد: امروز 20 درصد زباله‌های شهر تهران به صورت تفکیک از مبدأ جمع‌آوری می‌شوند، که امید است با استفاده از ظرفیت‌ها و مشوق‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده بتوان این آمار را افزایش داد.

شهردار منطقه 20 همچنین با بیان اینکه زباله سرمایه‌ای است که در حال به شدت به محیط زیست آسیب می‌زند افزود: تجریه دنیا و شهرهای مختلف ایران نشان می‌دهد که باید به صورتی جدی در نحوه جمع‌آوری و انتقال به ویژه در مورد مخزن‌هایی که در جوار منازل قرار داده می‌شوند، توجه داشت تا به عنوان نمونه و الگو به لحاظ بصری و بویایی، کمترین مزاحمت را برای شهروندان ایجاد کند.

صفوی سپس با اشاره به در بحث جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تصریح کرد:‌ این سیستم در حال حاضر در شهرداری تهران اجرا می‌شود و به کسی مجوز صدور پروانه می‌دهند که در دفاتر خدمات الکترونیک پرونده تشکیل داده و میزان نخاله ناشی از تخریب بنا برآورد و هزینه آن پرداخت شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این خودروهای مشخصی برای انتقال نخاله‌های ساختمانی به خارج از شهر در سیستم پیش‌بینی و برنامه تایید آن از سوی پیمانکار اخذ شود.

شهردار منطقه 20 گفت: متأسفانه آنچه که امروزه دغدغه مدیران شهری شده است، موضوع نخاله‌های غیرمجاز است که توسط خودروهای غیرمجاز به خارج از شهر انتقال داده می‌شود، از این‌رو ما باید مکانیزم و فرایند خود را در موضوع رسمی میزان نخاله‌ها و انتقال آن‌ با استفاده از ابزار و تکنولوژی‌های روز و مدیریت صحیح‌تر فراهم کنیم.

صفوی در پایان با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروهی جهت تعامل بیشتر میان مدیران شهر ور وستا خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه 20 به حدود 30 روستا در حریم شهری خود خدمات ارائه می‌دهد که این امر نیازمند تعامل بیشتر با دهیاری‌هاست، از این رو انتظار ما این است که در موضوعات اداره محل جغرافیایی که خدمات ارائه می‌دهیم تعامل بیشتری برای بهبود وضعیت روستاها شکل بگیرد.

انتهای پیام/ ز

R7840/P41362/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک هفته‌ای دستگاه قضایی برای جمع‌آوری زباله‌های جزیره هرمز

ابوالقاسم نعمتی قاضی ویژه هرمز گفت: سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و بی توجهی به انباشته شدن زباله در سطح شهر و معابر باعث پیدایش بیماری سالک در این جزیره می‌شود که برای دستگاه قضایی قابل قبول نیست.

وی افزود: متاسفانه انباشت زباله سلامت مردم و گردشگران این جزیره را به خطر انداخته است که شهرداری هرمز باید ظرف مدت یک هفته اقدام به پاکسازی جزیره و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های انباشته شده در سطح شهر کند.

قاضی ویژه هرمز گفت: شهرداری به عنوان متولی جمع آوری زباله و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در مقابله با بیماری سالک وظیفه مهمی بر عهده دارد و هرگونه کوتاهی در این باره از ضعف نظارت گرفته تا کمبود منابع مالی باتوجه به اهمیت موضوع برای دستگاه قضایی که مرجع اصلی حفظ حقوق عامه است قابل قبول نخواهد بود.

نعمتی افزود: در صورت هرگونه کوتاهی از جانب شهرداری، دادستانی نظر به وظیفه ذاتی خود وارد عمل خواهد شد و در این رابطه، از باب حقوق عامه با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

وی گفت: یکی از دلایل به وجود آوردن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان، نبود سطل‌های زباله و خودرو‌های حمل زباله است.

نعمتی افزود: امروز در هرمز برخی خدمات مانند نصب سطل زباله و نظافت شهری کار‌های بر زمین مانده دارد و در بحث پسماند مشکل داریم.

وی گفت: این امر زیبنده شهروندان و خاصه گردشگران و هموطنان که به این جزیره سفر می‌کنند نیست و شهرداری هرمز باید نتایج اقدامات را ظرف یک هفته آتی به این مرجع اعلام و ارسال کند.

طی روز‌های گذشته ویدئو‌هایی از انبوه زباله‌های جزیره هرمز در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند + شاخص به تفکیک مناطق
  • عملکرد و دستاورد‌های یک‌ساله معاونت خدمات شهری
  • طرح «مسیر سبز، ساحل پاک، ایران پاک» در ساحل بندر انزلی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۸ اسفند + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهرداری هرمز یک هفته برای جمع‌آوری زباله‌ها فرصت دارد
  • بهسازی تابلوها در معابر منطقه ۸ | کمبود زمین در منطقه برای توسعه سرانه‌ها
  • مهلت یک هفته‌ای دستگاه قضایی برای جمع‌آوری زباله‌های جزیره هرمز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۷ اسفند + شاخص به تفکیک مناطق
  • عوامل انسانی و مشکلات جاده‌ای از دلایل حوادث ترافیکی تنگستان است
  • تفکیک زباله از مبدأ در بوستان‌های شهری آموزش داده شود