Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ علیرضا رجایی سرپرست شبکه دامپزشکی کرمان با اشاره به اینکه نظارت بر سلامت فراورده های خام دامی از اهداف عملیاتی دامپزشکی به علت ارتباط مستقیم با سلامت مردم و جامعه می باشد گفت :طی بازرسی های انجام شده ازیک کارگاه شیرینی پزی مقدار زیادی تخم مرغ فاسد کشف و معدوم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تخم مرغ یکی از مواد اولیه مورد استفاده بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله شیرینی پزی ،کارخانجات تولید کیک و بیسکوییت می باشد که در صورت استفاده از تخم مرغ فاسد و یا آلوده میتواند منجر به مسمومیت های غذایی در مصرف کنندگان به ویژه کودکان گردد

 رجایی در این مورد خاطر نشان کرد: که اینگونه مراکز باید از تخم مرغهای سالم و بهداشتی و دارای آرم مورد تایید دامپزشکی که دارای تاریخ تولید و انقضا هستند، استفاده نمایند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در آخر با اشاره به اینکه تخم مرغ خوراکی یکی از فراورده های خام دامی مهم می باشد که مصرف وسیعی دارد و در صورت رعایت نشدن مسائل بهداشتی میتواند عامل انتقال و شیوع بیماریهای مختلف باشد گفت: شهروندان عزیز بایستی با توجه به شروع فصل گرما و فساد پذیری تخم مرغ از خرید تخم مرغ از مراکز غیر مجاز اجتناب نموده و به تاریخ تولید و انقضا یک ماهه و نام و کد بهداشتی واحد تولیدکننده و تمیز بودن و سالم بودن پوسته تخم مرغ و نگه داری آن در دمای 4 درجه سانتی گراد دقت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره 32114366 به شبکه دامپزشکی کرمان اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام/س

 

شهروندان از خرید تخم مرغ از مراکز غیر مجاز اجتناب کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبر اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: مرغداران برای جوجه ریزی در واحد‌های خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی و ضدعفونی سالن‌های پرورش  را بایدزیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند.

دکتر محمد سیاح افزود: کسب نکردن گواهی بهداشتی از سوی صاحبان مرغداری‌ها علاوه بر به خطر انداحتن سلامت و بهداشت مرغداری‌ها و باعث اختلال در کنترل میزان تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های استحصالی از مرغداری‌ها در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی‌های و همچنین حمل بهداشتی در مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد