Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@02:37:35 GMT

خانه ثبتی «حسام لشگر» در بازار تهران تخریب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۱۰۸۳

خانه ثبتی «حسام لشگر» در بازار تهران تخریب می‌شود


خانه تاریخی حسام لشگر که سال ۹۴ از فهرست میراث ملی خارج شد، قرار است تخریب شود و شهرداری منطقه ۱۲ نیز درصدد است تا مجوز تخریب را به مالک بدهد.

به گزارش امتداد نیوز، خانه تاریخی حشام لشگر از بناهای تاریخی بازار تهران است روز ۲۵ آبان سال ۸۴ به شماره ۱۳۷۳۹ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این بنا دارای دو بخش غربی و شرقی است که هر کدام مالکیت جداگانه ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش غربی خرداد سال ۱۳۹۳ به طور کامل ویران شد ولی بخش شرقی همچنان سالم است.

مالک بخش شرقی خانه حسام لشگر در همان سال ۹۳ در دیوان عدالت اداری طرح دعوی کرد و رای اولیه برای خروج این اثر از فهرست میراث ملی را گرفت. رای بدوی نیز در سال ۱۳۹۴، رای اولیه را تائید کرد و این اثر تاریخی از ثبت ملی خارج شد.

دیوان عدالت اداری در ابلاغیه سال ۹۵ به شهرداری منطقه ۱۲ اعلام کرد که این خانه از فهرست میراث ملی خارج شده است و شهرداری منطقه ملزم به صدور مجوز تخریب و نوسازی ملک است.

با این وجود پروانه نهایی برای تخریب بنا هنوز صادر نشده  و مالک نیز قصد دارد تا بنا را هر چه زودتر تخریب کند بنابراین شهرداری مجبور است به دلیل رای دیوان هر چه سریعتر این مجوز نهایی را صادر کند.

از سویی بازار تاریخی تهران در فهرست میراث ملی ثبت است و سازمان میراث فرهنگی باید درباره تک‌تک بناهای آن اظهارنظر کند اکنون باید دید که مدیرکل جدید میراث فرهنگی تهران نسبت به این موضوع سکوت اختیار می‌کند و یا واکنش نشان خواهد داد. شهرداری منطقه ۱۲ یک بار دراین باره از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران استعلام گرفته و نقشه‌های بنا را نیز فرستاده است اما این اداره کل پاسخ آن‌ها را بی جواب گذاشته است.

true برچسب ها : خانه تاریخی دیوان عدالت اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: خانه تاریخی دیوان عدالت اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر

روستای تاج آباد کهنه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان واقع شده است. این روستا یکی از روستا‌های قدیمی و به جا مانده از دوران صفوی است، اما با حفاری‌هایی که در این روستا انجام شده گاهی به دوران پیش از اسلام نیز اشاره می‌کنند.

در این روستا قلعه تاریخی وجود دارد که اکنون تبدیل به خرابه و محل تجمع حیوانات و گاهی معتادان متجاهر شده است. تصمیماتی به جهت بازسازی و نگهداری این قلعه گرفته شد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: اکبرزاده - کرمان

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان