Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@04:54:46 GMT

با یافته‌های علمی استعدادیابی می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۱۴۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ بهرام رمضان رئیس جدید دپارتمان استعدادیابی فدراسیون بسکتبال سوابق زیادی در ورزش دانش آموزی دارد؛ اما سوال‌هایی درباره توانایی‌های او در بحث استعدادیابی علمی مطرح است.
رمضان در گفتگویی تلفنی به خبرنگار ما توضیح داد: رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال پیش از این مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان بود و کار‌های خوبی در چند سال گذشته از نظر علمی انجام شد که ما هم از آخرین نتایج علمی آنجا استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید براینکه پایه کار استعدادیابی براساس اصول علمی و آزمایش شده خواهد بود، گفت: دفتر استعدادیابی وزارت ورزش روی این موارد کار کرده است و از طریق جامعه آماری بالایی به صورت علمی شاخص‌هایی پیدا کرده اند که برای استفاده بهینه از این یافته‌ها با کارشناسان استعدادیابی جلساتی خواهیم داشت.
رئیس دپارتمان استعدادیابی بسکتبال در پاسخ به اینکه کار دفتر استعدادیابی وزارت ورزش چقدر اختصاصی به بسکتبال پرداخته است؟ تاکید کرد: در عین اینکه بحث همه رشته‌های ورزشی را دنبال می‌کردند، آیتم‌های خاص بسکتبال هم وجود دارد که یک فرد با چه مشخصاتی می‌تواند اولویت اول خود را بسکتبال تعیین کند. ما این کار را از طریق سامانه فدراسیون دانش آموزی عملی می‌کنیم.
معلمان ورزش استعداد پیدا می‌کنند
او ادامه داد: معلم‌های ورزشی مدارس اگر تخصص هم نداشته باشند، کتابچه‌ای از سال آینده دریافت می‌کنند که ویژگی‌های مناسب بازیکنان بسکتبال هم در آن ذکر شده است و براساس آن، دانش آموزان نزدیک به این ویژگی‌ها را به بسکتبال هدایت می‌کنند. اسامی و مشخصات همه این نفرات در سامانه فدراسیون دانش آموزی ثبت می‌شود و در آینده از آن بهره می‌گیریم.
رمضان تاکید کرد: با این اقدامات جامعه آماری بالایی را رصد می‌کنیم که در آینده به کمک بسکتبال بیایند.
امضا پروتکل با ورزش‌های دانش آموزی
رئیس دپارتمان استعدادیابی بسکتبال در پاسخ به اینکه چه اقداماتی در شروع کار به عنوان مسئول استعدادیابی بسکتبال انجام داده است؟ گفت: کار استعدادیابی زیربنایی است و در آینده باید جواب دهد. در شروع کار تعامل خوبی بین مسئولان ورزش دانش آموزی و فدراسیون بسکتبال شده است، پیش نویسی آماده کرده ایم که به صورت یک پروتکل به امضا دو فدراسیون برسد.
رمضان که مسئولیت انجمن بسکتبال دانش آموزی را هم برعهده دارد، ادامه داد: قصد دارم از ارتباطات خود با استان‌ها استفاده کنم و برنامه استعدادیابی را با کمک آموزش و پرورش در استان‌ها شروع کنیم. به همین منظور در آینده نزدیک، جلسه‌ای با مسئولان انجمن استان‌ها برای سیاستگذاری در استعدادیابی برگزار می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی

والیبال ایران در رده های پایه در سطح جهانی یک قهرمانی دیگر به دست آورد. 

طرفداری | تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران یک قهرمانی مهم را به دست آورد. 

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، در فینال هم 3 بر 0 آلمان را شکست داد و قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی