Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@06:05:33 GMT

سفير هلند در ايران: همچنان از برجام دفاع مي کنيم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۱۴۷۷

سفير هلند در ايران: همچنان از برجام دفاع مي کنيم

خبرگزاري آريا - اهواز-ايرنا-سفير هلند در ايران با اشاره به اهميت برجام گفت: کشور ما همچنين از برجام دفاع مي کند زيرا رابطه چهارصد ساله خوبي بين دو کشور ايران و هلند وجود دارد.

سوسانا ترستال روز دوشنبه در نشست مشترک با سفير ايران در هلند و استاندار خوزستان در محل استانداري خوزستان اظهار کرد: نقشه راه و برنامه عملياتي که خوزستان در نظر دارد تدوين کند، نشان مي دهد که مسئولان استان مي دانند کجاي راه هستند و به کجا خواهند رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين سومين سفر من به خوزستان بوده و از چالش هاي اين استان در بحث آب، کشاورزي و محيط زيست اطلاع دارم و اميدوارم بتوانيم کارهاي مطالعاتي و عمراني خود را در اين استان آغاز کنيم.
سفير هلند در ايران با اشاره به تمايل و تخصص کشور هلند در زمينه همکاري بين دو کشور گفت: هلند در سفارت خود متخصص کشاورزي داشته و ما تنها سفارتي هستيم که بخش کشاورزي فعال داريم و بر اين موضوع هم بسيار مسلط هستيم.
وي ادامه داد:موضوع آب و کشاورزي دو بخشي هستند که در اين سفر در مورد آن ها صحبت شد و از مبحث هاي مهم در بحث همکاري هاي بين دو کشور است.
ترستال يادآور شد: شوري خاک، استفاده دوباره از پساب ها و زه آب ها و ديگر موارد از اين دست در اين دو روز توسط هيئت تخصصي ما بررسي شده و اميد است بتوانيم در اين سفر به نتايج خوبي برسيم.
وي بيان کرد: ارتباط قوي بين دولت، بخش خصوصي و بخش تحقيقاتي سه ضلع مثلث طلايي است که در هلند وجود داشته و زمينه ساز پيشرفت در آينده مي شود.
در ادامه عليرضا جهانگيري سفير ايران در هلند نيز با اشاره با افزايش همکاري هاي بين دو کشور در سال هاي اخير عنوان کرد: پس از برجام روابط بين دو کشور در همه ابعاد به ويژه تجاري و اقتصادي رشد زيادي کرده و روابط تجاري بين دو کشور از 280 ميليون يورو به بيش از يک ميليارد و 670 ميليون يورو در سال رسيد.
وي افزود: روابط اقتصادي و تجاري با هلند به دليل ظرفيت ها و امکانات موجود اين کشور و ظرفيت هاي کشور ايران با وجود مشکلاتي از جمله در بحث بانک ها افزايش داشته است.
جهانگيري تصريح کرد: خوزستان يکي از استان هاي با ظرفيت و پتانسيل بسيار بالا در کشور بوده و تلاش داريم در زمينه منابع آب، کشاورزي، انرژي، دريانوردي و ظرفيت هاي توليدي، دانش خود را با کمک کشور هلند افزايش دهيم.
وي يادآور شد: اميد است با کمک بخش خصوصي توانمند هلند و دانشگاه هاي اين کشور و حمايت دولت بتوانيم شاهد شروع فعاليت هاي علمي در اين حوزه باشيم.
7148/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 

ایسنا/آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی، یک تیم رباتیک از آذربایجان شرقی به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ راه یافت. 

تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» که شش نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد اعضای تیم می‌باشند که به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت. 

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند. 

دختران تبریزی برای اولین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازند. 

مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به‌عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم