Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@06:08:21 GMT

مدیر جوان به رسانه ملی انرژی می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۱۸۸۳

مدیر جوان به رسانه ملی انرژی می‌دهد

با انتصاب مدیر جوان شبکه 3سیما، جوان شدن مدیریت سیما روند تندتری به خود گرفته است. علی عسکری رئیس رسانه ملی در انتصاب مدیران ارشد رسانه ملی به خصوص در بخش تلویزیون، چینشی شامل مدیران باسابقه و جوان را در کنار هم قرار داده است و از میدان دادن به جوانان ابایی ندارد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، تغییر در سطح مدیران صداوسیما و حرکت به سمت جوانگرایی را می‌توان گامی در مسیر توفیق ارتباط صداوسیما با جامعه جوان ایرانی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه تن از مدیران جوان صداوسیما در گفت و گو با «جوان» درباره اثرات این حرکت اظهار نظر کرده‌اند.

روحیه جوان در کنار استفاده از تجربه

سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند سیما جوانگرایی در صداوسیما و به کار‌گیری مدیران جوان را باعث نزدیکی میان نیاز مخاطبان جوان و افکار مدیران سیما می‌داند و می‌گوید: طبعاً مدیران جوان بهتر می‌توانند با مخاطبان جوان رسانه ملی ارتباط برقرار و نیازهای آنها را درک کنند. این درک باعث می‌شود چه از نظر محتوا و چه از نظر فرم تلویزیون متحول شده و شاهد رسانه‌ای به روز باشیم.

غفوری با تأکید بر اینکه در روند جوانگرایی در صداوسیما باید از نظرات مدیران باتجربه نیز استفاده کرد، می‌افزاید: اکنون نزدیک 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و دراین زمان ما در بحث مدیریت دارای انباشت تجربه شده ایم و هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند تجربه‌های گذشته به کنار گذاشته شود، بهترین روش در جوانگرایی استفاده از مدیریت جوان در کنار استفاده از تجربیات گذشته است که می‌تواند باعث تحرک مجموعه صداوسیما به سمت ارتقا در عملکرد باشد.

مدیران جوان رسانه ملی را جوان می‌کنند

محمدسرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما که مدیریت دو کانال «پویا» و «نهال» را بر عهده دارد و در زمان انتصاب به مدیریت این شبکه جزو جوان‌ترین مدیران صداوسیما به شمار می‌رفت، در گفت و گو با «جوان» می‌گوید: معمولاً در انجام هر کاری دو بحث اساسی تخصص و توانمندی و پشتکار از اهمیت خاصی برخوردار است. یک مدیر در کنار تجربه باید توانایی جسمی و روحی انجام امور محوله را داشته باشد. وقتی صحبت از جوانگرایی می‌شود، ما بیشتر روی عنصر دوم یعنی توانایی انجام کار تأکید می‌کنیم که اگر به درستی انجام شود می‌تواند باعث تغییرات بزرگی در سازمان شود. سرشار با اشاره به اینکه صداوسیما به خاطر چند دهه فعالیت از نظر تجربه و تخصص به اندازه کافی پتانسیل دارد، می‌افزاید: اکنون نیازمند آن هستیم که انرژی جوانی در کنار تخصص قرار بگیرد.

مدیر شبکه کودک و نوجوان تأکید می‌کند: موج تغییرات در رسانه ملی شروع شده و شاهد این دگرگونی در داخل و خارج از سازمان هستیم.
وی می‌گوید: به کارگیری ایده‌های جوان در ساخت برنامه‌های موفقی مثل «خندوانه» یا نقش مؤثر یک سازمان با مدیریت یک مدیر جوان در ساخت سریال «پایتخت5» که همگی با اقبال و استقبال مردمی روبه‌رو شدند، نشان‌دهنده این است که روح جوانگرایی می‌تواند به خلق موفقیت ختم شود. محمد سرشار، دیگر نتیجه جوانگرایی را کاهش فاصله میان فاصله میان تصمیم گیران و مخاطبان صداوسیما بیان می‌کند و می‌افزاید: نسل جدید مدیران رسانه ملی زبان مخاطب را بهتر متوجه می‌شود و از سوی دیگر به دلیل روحیه جوانی که دارد از کمک متخصصان جوان در بحث نقد و بررسی آثار تولید شده استفاده خواهد کرد، به این ترتیب در سه بخش مخاطب، تولید و نقد و بررسی که مورد نیاز رسانه است، تحول به وجود می‌آید.

وی معتقد است: با حضور مدیران جوان در شبکه‌ها، در کنار استفاده از تجربیات مدیران سابق، زمینه حضور نیروهای متخصص فارغ‌التحصیل دانشگاه در رشته‌های مرتبطی مانند مدیریت رسانه، ارتباطات و علوم اجتماعی در شبکه‌ها فراهم می‌شود.

مدیر شبکه کودک و نوجوان با اشاره به تغییر مدیریت شبکه 3 سیما، می‌گوید: اتفاق خوبی که افتاده این است که تغییرات در سطح مدیریتی باعث انقطاع میان نسل مدیران نشده و هم اکنون دکتر پورمحمدی که از سرمایه‌های رسانه ملی است قرار است در سطح بالاتر ستادی بر کار نیروی جوانی که در سطح میدانی وارد عمل شده‌اند، نظارت داشته باشد و در کنار هم قرار گرفتن تجربه و انرژی جوانی باعث پیشبرد کارها می‌شود.

کسی که به جوانان میدان ندهد به آینده نظام اعتقاد ندارد

مهدی سالم، مدیر شبکه امید سیما از دیگر مدیران جوان شبکه‌های تلویزیونی، در گفت‌و‌گو با «جوان» تأکید می‌کند: من همیشه به همکارانم در شبکه امید می‌گویم کسانی که به هر نوعی به جوانان میدان نمی‌دهند، در اصل به آینده نظام اعتقادی ندارند. جوانان باید وارد عرصه مدیریتی شوند و هیچ کس هم انتظاری ندارد که در همان گام اول نمره 20 در مدیریت به دست آورند، ما باید به 18 گرفتن جوان در عرصه مدیریت خوش‌بین باشیم و به وی کمک کنیم که در آینده با کسب تجربه نمره‌اش را به 20 برساند. این جوانان می‌توانند جانشین مدیران خوبی باشند که در کشور داریم.

سالم با بیان اینکه بخشی از الزامات مدیریت، تنها از طریق تجربه عملی به دست می‌آید و تجربه را نمی‌توان از طریق آموزش و تئوری منتقل کرد، ادامه می‌دهد: صداوسیما در خط مقدم عملیات فرهنگی قرار دارد و لزوم موفقیت در این جبهه نبرد، وجود نشاط و انرژی است. صداوسیما محکوم به استفاده از جوانان است و اگر این کار انجام نشود، فاصله میان مدیران و مخاطبان زیاد و باعث می‌شود تا مدیریت نتواند زبان مخاطب را در کند و با آن ارتباط برقرار نماید.

وی با بیان اینکه هم اکنون بهترین برنامه‌سازان تلویزیون همان جوان هایی هستند که در گذشته به آنها اعتماد شد، توضیح می‌دهد: برنامه‌سازانی مانند مهران مدیری که اکنون جزو موفق‌ترین‌های تلویزیون هستند، زمانی که وارد صداوسیما شدند زیر 20 سال سن داشتند ولی به آنها اعتماد شد و میدان عمل پیدا کردند، اکنون نیز ثمره آن اعتماد را می‌بینیم.

مدیر شبکه امید سیما با اشاره به اینکه مدیران موفقی مانند علی‌اصغر پورمحمدی و رضا پورحسین در زمان تصدی مدیریت‌های سطح بالا در صداوسیما جزو نسل جوان به شمار می‌آمدند، می‌گوید: یکی از ویژگی‌های دکتر علی عسکری، اعتماد به جوانان است؛ جوانانی که می‌توانند از تجربیات مدیران خوبی مانند پورمحمدی و پورحسین استفاده کنند و شرایط بهتری را به وجود آورند. از آنچه مدیران جوان شبکه‌های تلویزیونی عنوان کرده‌اند، تداوم جوانگرایی در کنار استفاده از تجربیات مدیران با سابقه رسانه ملی کلید موفقیت تلویزیون در ارتباط قوی‌تر با مخاطبانش خواهد بود.

منبع: جوان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند، گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارایه خواهد شد.

جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتاً خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رییس رسانه ملی درباره عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.

جبلی پوشش عملیات «وعده صادق» و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

کد خبر 6087901 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود