Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از خريد و راه اندازي يک دستگاه مجهز براي آناليز فلزات سنگين در آزمايشگاه اين شرکت خبر داد.

عليرضا تخت شاهي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اين دستگاه را از نوع ICP – OES ، Perkin Elmer مدل Optima 8300DV ذکر کرد و افزود: اين دستگاه با پيگيري هاي حوزه معاونت بهره برداري و دفتر کنترل کيفيت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفا خريداري شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: اين دستگاه داراي سيستم FIAS 100 و Auto Sampler S10 بوده و قادر به آناليز 76 عنصر به طور همزمان و در حد PPM تا ppb1 مي باشد.
وي تأکيد کرد: اين دستگاه داراي آخرين فن آوري موجود بوده و در ايران يکي از بهترين و کاملترين دستگاه ها در اين زمينه است.
به گفته او، دستگاه مذکور قادر است فلزات سنگيني چون، آهن، آلومينيم، نقره، جيوه، منگنز، سرب، کادميوم، روي، مس، باريوم، کروم، کبالت و ساير فلزات را آناليز کند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه همچنين اعلام کرد: آزمايشگاه مرکزي اين شرکت موفق به تمديد گواهينامه آزمايشگاه معتمد محيط زيست در 17 پارامتر فيزيکوشيميايي و 2 پارامتر ميکروبيولوژي شد.
تخت شاهي افزود: دفتر کنترل کيفيت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفاي استان در اواخر اسفند سال گذشته مدارک و مستندات لازم براي ارزيابي و تمديد گواهينامه آزمايشگاه معتمد را به سازمان محيط زيست ارائه کرد که پس از ارزيابي هاي صورت گرفته توسط آن سازمان مورد تاييد گرفت.
وي يادآورشد: گواهينامه قبلي آزمايشگاه معتمد محيط زيست در مجموع شامل هفت پارامتر در بخش هاي فيزيکوشيميايي و ميکروبيولوژي بوده که با پيگيري و تلاش پرسنل حوزه معاونت بهره برداري شرکت آب و فاضلاب استان، به 19 پارامتر ارتقا يافته است.
استان کرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت 369 هزار مشترک آب دارد که از اين تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان

 حمیدرضا علیدادی سلیمانی  گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۸ هزار و ۵۶۵ دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جیرفت مراجعه کردند که این عدد نشان از رشد ۲۸ درصدی مراجعه به مرکز معاینه فنی سنگین در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، افزود: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۹ هزار و ۱۳۹ مورد قبولی مرتبه اول، ۴ هزار و ۵۷۷ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۴ هزار و ۸۴۹ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه هم اکنون  در جنوب کرمان فقط یک مرکز معاینه فنی فعال است که محل فعالیت آن در شهرستان جیرفت می‌باشد، ادامه داد: در این مرکز، علاوه بر بازدید‌های ظاهری، شامل: کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها ، آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه، شامل: تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی از کلیه رانندگان پرتلاش و زحمت کش خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر