Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ليگ دسته اول فوتبال ايران با همه فراز و نشيب ها و حاشيه هايش با صعود نساجي مازندران و نفت مسجد سليمان به پايان رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس،دوشنبه 16 مرداد ماه سال گذشته ليگ دسته اول با 18 تيم آغاز شد،از همان ابتدا مشخص بود اين رقابتها حال و هواي عجيبي دارد،از بلاتکليفي تيم هاي قديمي و ريشه دار راه آهن تهران و صباي قم تا قلدري تيم هاي مثل نفت مسجد سليمان، بادران تهران،نساجي مازندران، خونه به خونه و فجرسپاسي که از ابتدا باز هاي خود را با پيروزي از پيش روي برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شايد سقوط راه آهن قابل پيش بيني بود،تيمي که بدون اردو و حتي جذب نفرات جديد وارد مسابقات ليگ يک شد،سيروس دين محمدي از همان ابتدا از شرايط تيم ريشه دار و قديمي راه آهن ناراضي بود، روزها براي لکوموتيورانان خيلي سخت گذشت تيمي که ستار هاي خوبي را به تيم ملي و باشگاه هاي ايران معرفي کرد،حالا محتاج کمک ديگران بود،راه آهن به علت بدهي هاي زياد و مشکلات مالي فراوان از پنجره نقل و انتقالات محروم بود و بايد از بازيکنان جوان وبي تجربه استفاده مي کرد.

در نهايت دين محمدي نتوانست اين شرايط را تحمل کند و استعفا کرد، در ادامه محسن بيا تي نيا به عنوان يک ناجي يا يک سوپر من هدايت لکوموتيو را برعهده گرفت،بازيکن سابق و دلسوز راه آهن هم نتوانست خودش را قانع کند که نمي تواند به اين تيم کمک کند و در پايان با 10 امتياز به ليگ دسته دوم سقوط کرد،کمتر کسي فکر مي کرد که راه آهن با اين شرايط سرنوشت نساجي مازندران را مشخص کند،عاقبت راه آهن طوري رقم خورد که بيشتر مردم مازندران دست به دعا شدند تا بيشترين گل را دريافت کند تا نساجي صعود کند.

* تيمي ديگري که به ليگ دسته دوم سقوط کرد، صباي قم بود،در زمان هاي نه چندان دور صبا براي اولين بار در فصل 84-83 و بعد از قهرماني در ليگ دسته اول به ليگ برتر رسيد و به صورت متوالي تا فصل 96-95 در اين مسابقات حضور داشت.بهترين مقامي که اين تيم در 13 فصل حضورش در ليگ برتر به دست آورد به فصل هاي 87-86 و 91-90 باز مي‌گردد،اما امسال حال و هواي عجيبي داشت اينقدر مشکل مالي گريبانش را گرفت که حتي بازيکنان اين تيم دعا مي کردند حداقل توپي براي بازي کردن داشته باشند،طلبکاران اين تيم هميشه سر تمرين حاضر بودند،با اين فشارهاي عصبي هومن افاضلي نتوانست شرايط را تحمل کند و تيم را رها کرد تا صبا به حال خودش باشد و با آرامش به ليگ دسته دوم سقوط کند.


*ايرانجوان بوشهر تيم پرطرفداري که با بي فکري مسئولين به ليگ دسته دوم سقوط کرد،گريه هاي تماشاگران و بازيکنان اين تيم در بازي مقابل مس رفسنجان شايد تلخ ترين صحنه ليگ يک باشد،اگر کمي توجه شامل حال تيم ايرانجوان از سوي مديران استان مي شد شايد الان هواداران اين تيم خوشحال بودند.شايد بيشتر از همه مهدي قائدي و مهدي طارمي از سقوط تيمي که آن ها را به باشگاه استقلال و پرسپوليس معرفي کردند ناراحت باشند.

*ماشين سازي تبريز با کمک زنوزي از منجلاب بيرون آمد، تيمي که شايد اگر با دلسوزي مالک ليگ برتري مواجه نمي شد الان در ليگ دسته دوم بود،اين تيم کم حاشيه نداشت از اختلاف سرمربي و بازيکن گرفته ، تا کمک فيروز کريمي به ماشين سازي، ماشين با کمک راننده هاي با تجربه تبريز هدايت شد تا فصل آينده در مسير صاف و هموار قرار بگيرد.شهرداري تبريز و آلومينيوم اراک، تيم هاي هستند که در ليگ نتايج نوساني داشتند، اگر از الان دست نجنبند، مي توانند جزء تيم هاي سقوط کرده به ليگ دسته دوم باشند.

*گل گهرسيرجان ، مس کرمان، اکسين البرز ، مس رفسنجان، شهرداري ماهشهر ، برق جديد شيراز،6 تيمي هستند که در ليگ نتايج نسبتا خوبي را کسب کردند،برق شيراز و اکسين البرز در هفته هاي پاياني نشان دادند که هنوز شرافت در فوتبال وجود دارد،عملکرد اين تيم مقابل خونه به خونه سرنوشت تيم صعود کننده با ليگ برتر را تغيير داد،رحمان رضايي مربي جوان و با انگيزه فوتبال ايران با برق اميد دارد که اگر مشکلات مالي اين تيم حل شود خيلي زود مي تواند در سال آينده جزء مدعيان صعود به ليگ برتر باشد، شيرازي که جايش در ليگ برتر خالي است،علي لطيفي مردي با جنب و جوش فراوان در کنار زمين، مربي که هميشه اعتراض مي کند و معتقد است دليل اصلي ناکامي اکسين البرز در اين فصل ناداوري و بي توجهي مسئولان استان البرز است،با اين حال اين دو مربي نشان دادند فوتبال پاک است و با توجه به پيشنهادهاي مالي از گوشه کنار زمين فوتبال به هر قيمتي شرافت را نمي فروشند.اگر اين دو مربي سال آينده حضور داشته باشند، مي توانند جزء مدعيان ليگ دسته اول باشند.

*شايد تلخ ترين اتفاق سقوط ملوان به دسته اول باشد. وقتي اين تيم به ليگ دسته اول نقل مکان کرد،بيشتر فوتبالي ها از اين موضوع ناراحت بودند،ملوان يا قوهاي سپيد بندر انزلي با نادر دست نشان فصل سختي را پشت سر گذاشتند با همه کمبودها صبوري کردند تا اين تيم را دوباره به ليگ برتر برسانند، اما با ناداوري و مشکلات مالي ملوان در پايان ليگ با 55 امتياز در رده ششم قرار گرفت،ملوان پتانسيل صعود به ليگ برتر را دارد اگر مسئولان کمي بيشتر دست به جيب شوند، مي توان ملوان را به عنوان تيم مدعي در سال آينده معرفي کرد. ملواني که با آن پتانسيل هواداران نبايد جايگاهش وسط هاي جدول ليگ دسته اول باشد. ملوان با نادر دست نشان را بايد در بالاي جدول و جزو مدعيان مي ديديم. ملوان راه پر ملتهبي را طي کرد و مسئولان اين باشگاه بايد واکاوي کنند که چه مقدار ايراد فني بر اين تيم وارد بوده و چه مقدار کمبودهاي مالي اين تيم را از صعود دور کرد.



*بادران با ربيعي ابتداي فصل نتايج خوبي را کسب کرد،خيلي ها معتقد بودند اين تيم به ليگ برتر صعود مي کند چرا که چند هفته در صدر جدول قرار گرفت و رقابت نزديکي با نفت مسجد سليمان داشت. تيم هاي رقيب، بادران را به عنوان تيم ميلياردي معرفي کردند، تيمي که بازيکنان خوبي را در ليگ يک جذب کرد، حتي در نيم فصل اول به دنبال چند بازيکن ليگ برتري بود تا با قدرت به ليگ برتر صعود کند،بادران حتي در جام حذفي نتايج خوبي را کسب کرد و در نهايت با ارائه يک بازي خوب و منطقي مقابل پرسپوليس نشان داد تيم دست و پا شکسته اي نيست و پتانسيل حضور در ليگ برتر را دارد. ربيعي معتقد بود سوت هاي داور باعث شد تا اين تيم نتواند امتيازهاي لازم را کسب کند، با همه اين شرايط تيم بادران عملکرد خوبي داشت حتي تا پايان ليگ روي کاغذ به عنوان تيم صعود کننده ياد مي شد.بادران در بازي با نفت مسجد سليمان بازي خوبي ارائه داد و با يک گل اين تيم را شکست داد،هرچند اين ديدار حواشي زيادي داشت و در پايان بازي درگيري هاي زيادي بوجود آمد، اما بادران با ربيعي نشان داد سال آينده در ليگ يک به کسي باج نخواهد داد به شرطي که همه المان هاي تيم صعود کننده را داشته باشد.


*فجر سپاسي با کلانتري سال سختي را سپري کردند تيمي که بايد از اشتباهات فردي بازيکنانش درس عبرت بگيرد،تا سال آينده با تجربه تر ظاهر شود. اين تيم هنوز اميدوار است تا فصل جديد با قدرت ظاهر شود،هواداران فجر چشم به راه هستند تا بار ديگر اين تيم را در ليگ برتر ببينند،بازي هاي حساس و سرنوشت سازي را فجري ها به راحتي از دست دادند و اگر اين تيم مقابل تيم هاي مدعي نتايج خوبي را کسب مي کرد شايد الان بايد جشن صعود به ليگ برتر در شيراز برگزار مي شد.
جاي شيراز در ليگ برتر خالي است ولي نه با اين امکانات، بايد مسئولان شيراز کمي بيشتر به شرايط فوتبالي شهر خود توجه کنند تا سال آينده با قدرت ظاهر شوند.


*شب گذشته شايد کوچکترين هوادار بابلي هم فکر نمي کرد به راحتي فرصت صعود به ليگ برتر را از دست بدهند.خونه به خونه که از ابتدا جزء مدعيان قرار داشت وحتي نکونام را به سرمربي روي نيمکت خود ديد،اما نتوانست به ليگ برتر صعود کند. اين تيم در اين فصل کم حواشي نداشت،مالک باشگاه زماني که نکونام به عنوان مربي به تيم اضافه شد او را با لقب زيدان ‌آسيا معرفي کرد ولي اختلافاتي بوجود آمدکه رفاقت نکونام با حسن زاده به دشمني تبديل ش. اختلاف اين دو به شکايت از هم کشيده شد،با همه اين شرايط و اتفاقات، ديروز بابل به منطقه جنگي تبديل شد و درگيري هاي زيادي بوجود آمد، بيشتر هواداران خونه خونه از نتيجه بدست آمده بسيار ناراحت بودند، بازيکنان برق شيراز از ترسشان در رختکن حبس شدند،مالک باشگاه بايد براي فصل آينده برنامه ريزي کند،شايد براي خونه بخونه صعود نساجي قابل هضم نباشد ولي شايد در تهران معجزه باعث شد تا نساجي به ليگ برتر صعود کند. مالک خونه به خونه بابل شايد نيازمند اين باشد تا در خلوت خود به انچه که بر تيمش گذشته تفکري کند. اينکه او کجاي فوتبال است و اصلا چه مي خواهد. اينکه چه مي شود چند سالي است مدعي صعود به ليگ برتر است اما نمي شود آن چه که بايد بشود. تيم پرهوادار و مشتاق خونه به خونه بايد از اصل و ريشه خود را بسازد. حسن زاده اين روزها به آرامش نياز دارد تا تيمش را بکوبد و از نو بسازد. تيمي که فينال جام حذفي را دارد و اين مسئولان تيم هستند که بايد از آشوب صعود نکردن به ليگ برتر هر چه زودتر خارج شوند و به فينال مهم روز پنجشنبه خود فکر کنند اما شاهد هستيم که مسئولان خونه به خونه تهديد به کناره گيري از فينالي مي کنند که شايد خيلي از تيم ها آرزو داشتند که جاي خونه به خونه باشند. بابلي ها نيازمند شرايط منطقي تري براي تصميم گيري و از نو ساختن هستند.



*نساجي مازندارن تيم شهر خسته بعد از 24 سال به ليگ برتر صعود کرد، روز گذشته در ورزشگاه تختي شهر تهران حال و هواي عجيبي حکم فرما بود، تماشاگران نساجي انگار مي دانستند به ليگ برتر صعود مي کنند، از ساعت ها قبل در ورزشگاه حضور داشنتد تا با جان و دل بازيکنان را با شعار با غيرت تشويق کنند،لحظه به لحظه نتايج خونه به خونه رصد مي شد، استرس زيادي در ورزشگاه وجود داشت،همه براي حمايت نساجي به ورزشگاه آمده بوند، از بهداد سليمي گرفته تا علي عليپور و شجاع خليل زاده. آمده بودند تا در کنار هواداران جشن صعود بگيرند،انتظار به پايان رسيد و نساجي بعد از 24 سال به ليگ برتر صعود کرد، تماشاگران از خوشحالي گريه کردند،نکونام با اين برد جواب دندان شکني به منتقدان خود داد، حالا نساجي در ليگ برتر حضور دارد، از الان بايد به فکر اين باشد تا در فصل آينده با قدرت در ليگ برتر ظاهر شود.نساجي براي رسيدن به ليگ برتر خون دل هاي زيادي خورده است. 24 سال انتظار براي رسيدن به سطح اول فوتبال اصلا چيز کمي نيست و در اين انتظار مربي ها و بازيکنان و مديران زيادي قرباني شده اند. نساجي بايد به فکر کندن از خودي هاي بدتر از غريبه باشد. همان هايي که از دور مدام مي گويند لنگش کن و وقتي خود را وارد چرخه مي کنند آنچه برايشان مهم نيست شهر و فوتبال و نساجي است. نساجي بايد سالم بماند و بدور از هر پلشتي و پشت پا زدن به فکر ساختن تيم قدرتمند براي ليگ برتر باشد که ليگ برتر جاي درجا زدن و دور خوردن نيست.






*نفت مسجد سليمان هم بالاخره امتياز لازم براي صعود به ليگ برتر را بدست آورد، تيمي که مي توانست خيلي زود تر از اينها جشن صعود را برگزار کند، محمود فکري در نيم فصل اول نتايج خوبي را کسب کرد، فکري نتوانست فاصله 13 امتيازي را حفظ کند و تا لحظه آخر با استرس زياد به قهرماني رسيد،محمود فکري نشان داد مي تواند با امکانات خوب کارهاي بزرگي انجام دهد،اما الان شرايط فرق مي کند سرمربي نفت مسجد سليمان در اين فصل کمي با مديران باشگاه مشکل داشت حتي چند باري هم قهر کرد تا نشان دهد از وضعيت باشگاه ناراضي هست،بايد ديد سال آينده نفت مي تواند از لحاظ مالي تامين شود تا تيم با قدرتي را روانه مسابقات کند، در نهايت ليگ دسته اول به پايان رسيد و نفت با فکري 65 امتياز کسب کرد و قهرمان ليگ دسته اول شد.



*سال آينده نفت تهران و مشکي پوشان در ليگ دسته اول بازي خواهند کرد تيم هاي که در ليگ برتر نتايج ضعيفي را کسب کردند،بايد ديد در ليگ دسته اول عملکرد خوبي خواهند داشت يا خير، نفتي که همچنان در بلاتکليفي قرار دارد، آيا نفت به سرنوشت راه آهن و صبا يا پاس دچار مي شود؟
انتهاي پيام/ا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچستر یونایتد مقابل تیم دسته اولی مُرد و به فینال صعود کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال انگلیس، منچستر یونایتد و تیم دسته اولی کاونتری سیتی در ورزشگاه ومبلی از ساعت ۱۸ به مصاف هم رفتند که این مسابقه عجیب، دراماتیک و تاریخی، پس از تساوی ۳ بر ۳ در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ و ۳ به سود منچستر یونایتد به پایان رسید و این تیم راهی فینال مسابقات شد. 

کاونتری سیتی یک بازنده سربلند بود. نمایشی تاریخی در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال انگلیس داشت و باعث شد تا منچستر یونایتد که فکر می‌کرد شبی آسان را پشت سر می‌گذارد، جان دهد و صعود کند!

روز گذشته منچستر سیتی با شکست چلسی به فینال راه یافته بود. فینال جام حذفی فوتبال انگلیس میان منچستر سیتی و منچستر یونایتد، ۵ خرداد ماه در ومبلی برگزار می‌شود.

شرح بازی:

منچستر یونایتد مطابق انتظار از حریف پیش افتاد و توانست با گل‌های مک‌تامینی ۲۳، مگوایر ۱+۴۵ و برونو فرناندز ۵۸ از حریف پیش بیفتد.

در حالی که بسیاری بازی را تمام شده می‌دیدند، تیم دسته اولی تاریخ‌سازی کرد و یکی از عجیب‌ترین نیمه نهایی‌های جام حذفی را ساخت.

کاونتری سیتی که در حال حاضر در رده هشتم لیگ دسته اول انگلیس (چمپیون شیپ) قرار دارد، در ۲۴ دقیقه، ۳ گل زد و یک بازگشت تمام عیار را به ثبت رساند.

منچستر یونایتد در نیمه دوم این مسابقه نمایشی مفتضحانه داشت. فاجعه‌بار؛ آن هم تا حدی بار‌ها و بار‌ها نزدیک بود این تیم گل چهارم را دریافت کند. البته کاونتری سیتی در دقیقه ۱+۱۲۰ به گل چهارم رسید، ولی VAR گل را به دلیل یک آفساید میلی‌متری مردود اعلام کرد. 

در ۲ وقت اضافه نیز بازی را تماشایی پیش رفت. هم برونو فرناندز دیرک دروازه را به لرزه درآورد و هم کاونتری سیتی نیز می‌توانست ۲ بار به گل دست یابد. با این حال با تساوی ۳ بر ۳ کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی، کاسمیرو پنالتی اول منچستر یونایتد را از دست داد، ولی این تیم توانست در نهایت با گل‌های دالو، اریکسن، برونو فرناندز و هویلون به برتری دست یابد و به سختی و در شبی ناامیدکننده راهی فینال شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • ژست های خاص ملی پوشان فوتسال پس از صعود مقتدرانه
  • صعود قاطعانه ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی ملت‌های آسیا
  • ژشت‌های خاص ملی‌پوشان پس از صعود مقتدرانه
  • صعود قاطعانه ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • صعود قاطعانه ملی پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت های آسیا
  • با اعلام تقوی؛ پاداش ویژه در انتظار ملی‌پوشان والیبال در صورت صعود به لیگ برتر
  • با اعلام تقوی؛ پاداش ویژه در انتظار ملی پوشان والیبال در صورت صعود به لیگ برتر
  • منچستر یونایتد مقابل تیم دسته اولی مُرد و به فینال صعود کرد