Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@09:02:54 GMT

60 هزار کارگر فیلیپینی از کویت به کشورشان باز می‌گردند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۲۶۷۹

60 هزار کارگر فیلیپینی از کویت به کشورشان باز می‌گردند

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «جاکینتو پاراس» معاون اداره کار فیلیپین اظهار کرد: با توجه به ابعاد خشونت‌ها و بدرفتاری‌هایی که کارگران ما در کویت متحمل می‌شوند، حدود 60 هزار نفر از آن‌ها با کمک دولت به کشورشان باز می‌گردند.
 
وی همچنین اعلام کرد که «دوترته» وضعیت کمک های دولتی برای تسهیل بازگشت کارگران قربانی بدرفتاری‌ها در کویت را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
«رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین در واکنش به اخراج سفیر این کشور از کویت، پیش از این دستور داده بود تا ممنوعیت موقت اعزام کارگران فیلیپینی به این کشور حاشیه خلیج فارس، دائمی شود.
 
پیدا شدن جسد یک خدمتکار خانگی فیلیپینی در یخچال کارفرمای کویتی اش در بهمن ماه گذشته، باعث جنجالی سیاسی در روابط دو کشور شده بود.
 
معاون اداره کار فیلیپین در پاسخ به سؤالی درباره آمادگی دولت از دریافت ده‌ها هزار کارگر، بیان داشت که دولت برای طرح‌های عمرانی خود به کارگرانی توانا نیاز دارد و شرایط در کویت آن چنان بد است که کارگران ترجیح می‌دهند تحت هر شرایطی به کشورشان باز گردند.
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: کارگران از رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی محسوب می‌شوند، مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم این اقتصاد وابسته است به تولید و کار و کارگر» بدون کار و کارگر اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارگران موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند، که مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه قرچک گفت: تمام کشور همه اقشار و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی بر می‌گردد به قشر زحمت‌کش کارگر، اگر این عزیزان نباشند کار کشور زمین خواهد ماند.

وی افزود: اگر امروز ما در اقتصاد همچون دیگر حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی قوی شویم دشمن بفکر آسیب ما نخواهد بود و جرأت نزدیک شدن به ما با نیت آسیب نخواهد داشت.

کد خبر 6089153

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد