Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@00:03:13 GMT

۶۵۰ زائر بار اولی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۲۷۵۴

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف از اجرای طرح زائران حرم حسینی (ع) خبر داد و گفت: ۶۵۰ نفر از زائران بار اولی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی درباره برگزاری طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) اظهار کرد: این طرح برای پنجمین سال متوالی از تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه اجرا می‌شود که در این دوره 650 نفر از زائران باراولی حضرت امیرالمومنین (ع) و اباعبدالله‌الحسین (ع) به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود 900 موقوفه مرتبط با کمک به زوار عتبات عالیات

وی با اشاره به آثار و خدمات وقف در حمایت و خدمت‌رسانی به افرادی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند، تصریح کرد: در مجموع 900 موقوفه و یک هزار و 125 نیت مرتبط با کمک به زوار عتبات عالیات در کشور وجود دارد که در قالب این طرح عواید آن صرف حمایت از افرادی می‌شود که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف تاکید کرد: طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به زوار عتبات عالیات، زوار فقیر، زوار مستمند و کرایه زوار ائمه با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عادلی درباره بهره‌مندان طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) گفت: افراد مستحق، مطابق نیت واقف از طریق ائمه جمعه و جماعات، معتمدین محلی، خیران، نهادهای حمایتی، هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه و... به ادارات اوقاف وامورخیریه شهرستانها معرفی شده تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه به این افراد، اجرای نیت صحیح انجام شود.

وی ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفان، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به زوار عتبات عالیات را از دیگر اهداف طرح زائران حرم حسینی (ع) برشمرد و یادآور شد: سال گذشته تعداد 475 زائر از محل اجرای نیات واقفان از این طرح بهره‌مند شدند.

بیشترین زائران بار اولی در استان تهران

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه از تمامی استانهای کشور زائران در این طرح حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: بیشترین بهره‌مندان از این طرح در استان تهران با 130 نفر زائر بار اولی و کمترین بهره‌مندان از این طرح در استان سیستان و بلوچستان با دو نفر زائر بار اولی هستند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی و مناسک حج آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا می‌شود.

آقای محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش در گفتگویی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه از زائران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

کد خبر 6096160

دیگر خبرها

  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد