Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:13:36 GMT

دومین دوره طرح تاب آوری اجتماعی در ایلام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۲۸۲۰

دومین دوره طرح تاب آوری اجتماعی در ایلام آغاز شد

به گزارش ایرنا، مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام به مناسبت آغاز این طرح اظهار کرد: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش های لازم به زنان به منظور کاهش تهدیدهای خانواده اجرا می شود اما تنها مختص زنان نیست بلکه خانواده محور و شامل مردان و جوانان نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مریم شادیوند یادآور شد: این طرح در 2 مرحله اجرا می شود که در مرحله اول اعضای تشکل های مردم نهاد به عنوان تسهیل گران، اطلاعات تخصصی در خصوص طرح و شیوه های انتقال آنها را به مدت 60 ساعت فرا می گیرند و در مرحله بعد به عنوان توسعه دهندگان این آموزش ها را به جوامع محلی انتقال می دهند.
وی تاکید کرد: با همکاری فرمانداری ها در هر شهرستان 2 محله پر خطر و در معرض آسیب به منظور ارائه آموزش ها شناسایی شده است و اجرای طرح مطابق با زمان بندی انجام شده به شدت و با جدیت مورد نظارت قرار می گیرد.
مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام هدف از اجرای این طرح را کاهش خشونت، تنش و نزاع در خانواده و جامعه عنوان و تاکید کرد: جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار و یا در معرض آسیب مناطق آسیب پذیر و محلات استان است.
شادیوند با بیان اینکه این طرح با همکاری سازمان های مردم نهاد و اساتید دانشگاه در استان اجرا می شود، افزود: اجرای طرح ارتقا تاب آوری شامل سه سطح تسهیل گران، تحلیل گران و ناظران است و در هر سه سطح برنامه های خاصی طراحی شده و اجرا می شود.
وی اظهار کرد: امروزه افراد در یک بستر اجتماعی زندگی می کنند که آکنده از آسیب های اجتماعی متعدد بویژه در منطقه خاورمیانه است و حاکمیت نیز پذیرفته است که این آسیب ها وجود دارد و همگان باید راه های مقابله با آنها را بیاموزند.
وی تاکید کرد: بخش عمده ای از افراد جامعه با راه های مقابله با آسیب ها بیگانه هستند و نمی دانند از مراحل مختلف زندگی چگونه به صحت و سلامت عبور کنند بنابراین دولت با علم به کمبود آگاهی افراد به این حوزه ورود کرده است.
وی اضافه کرد: با توانمند کردن افراد و مسلح کردن آنها به مهارت های خاص امکان مقابله صحیح با انواع آسیب های اجتماعی فراهم می شود و امیدواریم با استخراج یک نقشه راه، آستانه تحمل و ریسک پذیری افراد مختلف جامعه خصوصا زنان ارتقا داده شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند که حدود نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
6032/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی جامعه خانواده مردان مردم نهاد موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان اتحادی از برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» به میزبانی استان گلستان در خانه اسکواش گرگان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات به مدت پنج روز از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

رییس هیات اسکواش استان گلستان گفت :۶۸ ورزشکار پسر و ۷۸ ورزشکار دختر از ۱۵ استان در ۵ رده سنی ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹ سال در این مسابقات که در تقویم کنفدراسیون اسکواش آسیا به ثبت رسیده به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6098156

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور برگزار می‌شود
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران