Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه یادواره شهدای حفاظت مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات جلسه نهایی کمیته مشترک دولت، مجلس و این شورا برای بررسی لایحه جامع انتخابات، گفت: قانون انتخابات موجود نقایص زیادی داشت و خوشبختانه با همت و مدیریت رئیس مجلس و همکاری دولت، جلسات مشترک برای رفع این نقایص برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسات مقرر شد کمیته مشترکی از جانب کارشناسان بخش‌های مختلف دولت، مجلس و شورای نگهبان جلسات منظمی داشته باشند و بررسی هایشان را درباره قانون جامع انتخابات جمع بندی و به مجلس اعلام کنند تا در قالب قانون جدید در حوزه انتخابات به تصویب برسد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بررسی‌های این کمیته به پایان رسیده است، مطلع شدم که رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس، موضوع را جمع بندی کرده است. قرار است جلسه نهایی هم داشته باشیم و متن نهایی را برای پیگیری و بررسی بیشتر به مجلس ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: البته زمان خاصی را نمی‌توانیم برای ارائه این لایحه به مجلس اعلام کنیم، اما همچنان اصرار بر این است که هر چه زودتر در دستور کار قرار بگیرد، زیرا مراحل تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان به طور معمول مقداری کند است و باید بحث‌های مختلف کارشناسی انجام شود.

کدخدایی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همت مجلس شورای اسلامی این لایحه را در نیمه اول امسال به مراحل نهایی برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بحث رجل سیاسی مستلزم تصویب یا تکمیل در مجلس است، اظهار کرد: معیار‌های مصوب این موضوع در شورای نگهبان منطبق با قانون اساسی است که در مقایسه با قانون عادی مجلس، مباحث کلی‌تری را در برمی‌گیرد، بنابراین همچنان نیازمند این هستیم که مجلس نیز به این موضوع وارد شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرد: به عنوان  مثال در سیاست‌های کلی انتخابات که از جانب رهبر انقلاب ابلاغ شده بود، برای کاندیدای ریاست جمهوری شرط سنی پیش بینی شد، اما اینکه این سن دقیقاً چقدر باشد و چه مقطعی را در برگیرد به قانونی موکول می‌شود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی شورای نگهبان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

کد خبر 745016

دیگر خبرها

  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد