Web Analytics Made Easy - Statcounter

باید از تک تک اعضاء شورا در رابطه با پخش زنده جلسات از طریق رادیو سوال کرد و علت موافقت یا مخالفت‌شان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، چندی پیش فرمانده سپاه عاشورا که به مناسبت روز پاسدار با دعوت اعضاء شورای شهر در عمارت شهرداری تبریز حضور یافته بود، پیشنهادی داد که با استقبال اعضاء، اهالی رسانه و عموم مردم مواجه گردید اما تحقق آن منوط به درخواست رسمی شورای شهر تبریز از صداوسیما و اقبال مسئولان رادیویی نسبت به این پیشنهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش زنده‌ جلسات علنی شورای شهر تبریز از طریق رادیو همانند نسخه‌ی محلی پوشش جلسات مجلس شورای اسلامی است و می‌تواند گامی بلند در جهت شفاف‌سازی مسایل و آگاهی بدون تحریف و سانسور شهروندان از آنچه در پارلمان محلی تبریز می‌گذرد، باشد.

هرچند به عقیده‌ی برخی صاحب‌نظران پخش زنده این جلسات به‌سبب جدال لفظی اعضاء بر سر مسایل خاص و گاهاً بحث‌های بی‌مورد و طولانی مدت در خصوص طرح‌ها و لوایح شهری حوصله‌ی شنوندگان را سر می‌برد اما چنانچه با دیدِ مثبت بدین موضوع بنگریم، همین مسئله می‌تواند زمینه‌ساز حل برخی مشکلات و ارائه‌ی نظم به جلسات شورا باشد.

در هفته‌های اخیر ضعف در مدیریت جلسات شورای شهر و عدم توجه اعضاء به دستورات جلسه و تذکرهای رئیس شورا بازتاب‌های منفی در رسانه‌ها و میان شهروندان داشته است اما اگر همین اعضاء بدانند چندین هزار مخاطب پشتِ دار قالی، تاکسی، اتوبوس و ... در حال دنبال کردن مواضع‌شان هستند، سنجیده‌تر سخن می‌گویند و نظم جلسات را رعایت می‌کنند تا از سوی شهروندان به‌اشتباه قضاوت نشوند.

پخش زنده جلسات شورا به صورت رادیویی مزیتی دیگر نیز دارد که صف اعضاء فعال و مدافع حقوق عامه را از آنان که سکوت را بر فریاد ترجیح می‌دهند جدا می‌کند و شهروندان می‌فهمند کدام یک از اعضاء در آراء و سخنان‌شان به وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده‌اند پایبند هستند.

آنچه که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، صف‌آرایی مخالفان و موافقان یک طرح یا لایحه در جلسات علنی شوراست. بارها دیده‌ایم که یک لایحه علی‌رغم ایرادات وارده به‌حق از سوی یک عضو شورا در نهایت با رأی اکثریت به تصویب رسیده است، بنابراین با پخش زنده جلسات شورا این فرصت مهیا می‌شود تا اعضاء در برابر انبوهی از سوالات مردم قرار گیرند و در دفاع از رأیی که داده‌اند برآیند.

بی‌شک پخش زنده جلسات هم به‌نفع شهروندان و آگاهی کامل آنان از اقدامات مسئولان شهری است و هم به سودِ اعضایی است که می‌خواهند کارایی‌شان در کفه ترازو قرار گیرد. حال اگر عضوی هم با این مسئله مخالفت کند باید دلایل قانع کننده‌ای را ارائه نماید تا مبادا این برداشت نشود که نماینده مردم، ملت را نامحرم می‌پندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • کونته کاری می‌کند که در زمین پرواز کنید
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم