Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:29:45 GMT

آمار طلاق در دزفول کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۳۵۴۷

آمار طلاق در دزفول کاهش یافت

فریدون عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال 95 تعداد 743 مورد طلاق در دزفول ثبت شده که این آمار در سال گذشته به 664 مورد کاهش یافته است که روند نزولی را در طلاق نشان می دهد.
وی افزود:بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین دادگستری دزفول و بهزیستی تمام پرونده های طلاق قبل از صدور حکم برای ارائه آموزش و مشاوره به بهزیستی ارجاع داده می شود و زوج هایی که امکان آموزش و بازگشت به زندگی مشترک را دارند با آموزش و مشاوره از درخواست طلاق منصرف شده و سازش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح سال گذشته در دزفول نتایج خوبی داشته است گفت:در سطح ملی نیز قرار است سامانه طلاق در 10 استان کشور امسال اجرا شود که بر اساس آن زوج های متقاضی طلاق شکایت خود را در سامانه الکترونیکی قضایی ثبت و پس از آن به بهزیستی ارجاع داده می شوند تا نسبت به مشاوره و آموزش خانواده اقدام شود.
عبدی افزود:در صورتی که با انجام مشاوره و آموزش زوج باز هم متقاضی طلاق باشد به دستگاه قضایی معرفی می شود.
رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه آمار ازدواج در دزفول پارسال نیز کاهش محدودی داشته است اضافه کرد:عمده ترین علت طلاق در دزفول طلاق عاطفی،اعتیاد،دخالت اطرافیان ، نداشتن تسلط به محرک های زندگی ، تنفر و ازدواج اجباری در پنج سال نخست بعد از ازدواج بوده است.
وی ادامه داد:طبق بررسی کارشناسی برای کاهش آمار طلاق باید زوج هامهارت های زندگی از جمله مهارت حل مسئله و مهارت ارتباط را فراگیرند،مشاوره پیش از ازدواج داشته باشند ضمن اینکه خانواده ها نیز باید با شناسایی زودهنگام اعتیاد و چگونگی برخورد با آن آموزش لازم را فراگیرند.
رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه حدود 80 درصد جوانان مهارت های زندگی را فرا نگرفته اند گفت:سن ازدواج در شهرستان دزفول نیز به بالای 25 سال رسیده است.
6068/7278
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اعتیاد خانواده دستگاه قضایی طلاق مهارت های زندگی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شدند.‏‏

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم