Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) در دیدار فیاض حسین، دبیر کل حزب کارگران بنگلادش و نماینده مجلس این کشور، با بیان اینکه نقش امریکایی‌ها در مسائل منطقه‌ای مخرب است، افزود: بیشتر جریان‌های تروریستی با کمک امریکا در منطقه ایجاد شده‌اند، کما اینکه اگر به تاریخچه ایجاد این گروه‌ها با دقت نگریسته شود، به وضوح این موضوع تأیید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه مقننه با انتقاد از عدم درک فراگیر بین کشورهای اسلامی درباره نقش امریکایی‌ها در گسترش تروریسم در منطقه، گفت: در حال حاضر مشاهده می‌شود که امریکایی‌ها از مبارزه با تروریسم می‌گویند، در حالی که واقعیت، موضوع دیگری است.
وی با اشاره به اینکه کشورهای زورگو مسیر اختلاف بین مسلمانان را دنبال می کنند، ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد باشند، جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند و راه اختلاف را می‌بندند.
آقای لاریجانی اظهار داشت: مقابله با تروریسم و اختلاف افکنی امریکایی‌ها بین مسلمانان دغدغه جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه موضع ایران درباره موضوع سوریه از ابتدا راه‌حل سیاسی بود، افزود: سایر کشورها این راه‌حل را نپذیرفتند و اغتشاش امنیتی و نظامی در سوریه ایجاد کردند.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: ایران دخالت‌های نظامی امریکا و برخی متحدانش را در منطقه و کشورهایی همانند افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و یمن مخرب و عاملی برای گسترش تروریسم می‌داند.
وی با تقدیر از موضع بنگلادش درباره فلسطین، تصریح کرد: اقدام امریکا مبنی بر انتقال سفارتش به قدس شریف از جمله دیگر اقدامات مخرب امریکایی‌هاست که قطعاً کشورهای اسلامی باید در برابر آن موضع بگیرند.
آقای لاریجانی به اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه رژیم صهیونستی را به رسمیت نمی شناسد.
وی در ادامه این دیدار با بیان اینکه ایران از گسترش روابط همه جانبه با بنگلادش استقبال می‌کند، ادامه داد: گفتگوها و مراودات پارلمانی بین دو کشور مناسب است و در پارلمان ایران گروه دوستی برای گسترش بیشتر روابط تشکیل شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت ایران به گسترش روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با بنگلادش علاقه‌مند است.
وی در پایان از حمایت‌های بنگلادش از مسلمانان میانمار تقدیر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که از روهینگیا حمایت کند.
فیاض حسین بادشا نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و بنگلادش باید گسترش یابد، ادامه داد: کشور بنگلادش روابط طولانی با ایران دارد و در زبان بنگالی واژگانی وجود دارد که فارسی است که نشان‌دهنده روابط طولانی دو کشور است.
دبیر کل حزب کارگران بنگلادش ضمن تقدیر از حمایت‌های ایران از آوارگان روهینگیای میانمار گفت: میلیون‌ها مسلمان میانماری وارد بنگلاش شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران کمک‌های فراوانی به این آوارگان کرده است.
وی با اشاره به دخالت‌ نیروهای خارجی به ویژه کشور امپریالیستی امریکا در مسائل منطقه‌ای افزود: امریکا همیشه در امور داخلی کشورهای عربی دخالت کرده است، اما بنگلادش هیچ گاه از لحاظ سیاسی از اقدامات امریکایی‌ها حمایت نکرده است و پارلمان و احزاب بنگلادشی مخالف تجاوز امریکایی‌ها به منافع ایران بوده‌اند.
فیاض بادشا با بیان اینکه سه کشور ایران، روسیه و ترکیه چند روز قبل بیانیه مهمی درباره بحران خاورمیانه و سوریه صادر کردند، اظهار داشت: این سه کشور در بیانیه اعلام کردند که به دنبال راه‌حل سیاسی برای رفع بحران سوریه هستند که باید از این رویکرد حمایت کرد.
وی با اشاره به حساس بودن موضوع فلسطین در منطقه، افزود: بنگلادش معتقد است که بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و نمی‌خواهد که پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس منتقل شود.
دبیر کل حزب کارگران بنگلادش با تأکید بر اینکه کشورش خواهان توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با ایران است، ادامه داد: گسترش اینگونه روابط برای نزدیکی بیشتر دو کشور ضروری است.
این نماینده پارلمان بنگلادش با اشاره به اختلاف اروپا و امریکا درباره برجام تصریح کرد: بنگلادش نگاه مثبتش را به توافق برجام حفظ کرده است و از آن حمایت می کند و اقدامات ترامپ نمی‌تواند ایران را تحریک کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است