Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:40:09 GMT

حفظ اقتدار نظام در گرو زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۴۶۰۰

حفظ اقتدار نظام در گرو زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت است

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مجید انصاری روز دوشنبه در دیدار با خانواده شهید علی اصغر فلاح از شهدای دفاع مقدس ورامین گفت : عزت و اقتدار امروز نظام مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس است و یقینا امتداد این اقتدار در گرو زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه است.
وی افزود : بسیاری از جوانان ایران در دوران جنگ تحمیلی در راه دفاع از کیان ایران اسلامی و حفظ ارزش های اسلامی در صحنه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند و به قیمت خون خود ، از نهال انقلاب حراست کردند تا به درختی تنومند تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تقدیر از ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم شهدا به ویژه خانواده شهدای دانش آموز گفت : این که یک خانواده برای دفاع از ارزش های اسلامی ، ثمره زندگی خود را تقدیم اسلام کنند تنها وظیفه مسئولان را در خدمت رسانی به جامعه و حرکت در مسیر شهدا سنگین تر می کند و امروز همه وظیفه دارند تا از این ارزش ها حراست کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سرکشی از خانواده معظم شهدا را وظیفه مسئولان دانست و گفت : خانواده معظم شهدا به خاطر مناعت طبع هیچگاه خواسته های خود را که همگی در راستای اصلاح امور جامعه است عنوان نمی کنند و این مسئولان هستند که باید با سرکشی مستمر ، نیازهای آنان را شناخته و درصدد رفع آن بر آیند.
شهید علی اصغر فلاح از شهدای دانش آموز شهرستان قرچک است که پیکر پاک و مطهر او تا کنون به میهن اسلامی بازنگشته است.
قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 450 شهید تقدیم اسلام کرده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ارزش های اسلامی انقلاب ایران اسلامی عضو مجمع تشخیص مصلحت هشت سال دفاع مقدس موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  همزمان با بزرگداشت روز معلم، آئین تجلیل از ۳۵شهید معلم و دانش آموز هنرستان فنی و حرفه‌ای رنجبر قائم شهر امروزبرگزار شد.

حجت الاسلام باباپور از وعاظ مازندران، شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنها را معلمان معنوی و ارزشی جامعه دانستند که همواره به جامعه درس ایثار و فداکاری و صبر و بردباری و عزت و افتخار می‌آموزند.

او با اشاره به نقش آفرینی معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: از بیش ۲۰۰هزار شهید جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید از قشر نوجوان و جوان دانش آموز بودند که در راه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

حجت الاسلام باباپور با اشاره به پیشگامی استان مازندران در دفاع مقدس افزود: از ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهید استان مازندران دو هزار شهید معلم و دانش آموز بودند.

او اضافه کرد: ۱۰ درصد شهدای استان مازندران نوجوان بودند که به سن تکلیف نرسیده بودند ولی به تکلیف عمل کردند و آنها معلمان واقعی جامعه ما هستند.

حجت الاسلام باباپور با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید آیت الله استاد مطهری، شهدا را حافظان دین و مملکت دانست و گفت: برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان اسلامی ۷۵۰ مادر شهید در کشور تک فرزند بودند و یک مادر ۹ شهید و دو مادر هشت شهید، یک مادر هفت شهید، شش مادر شش شهید، ۵۸ مادر پنج شهید و۱۲۰ مادر کشور چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در این مراسم ضمن اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری از مقام والای ۳۵ شهید هنرآموز و هنرجوی هنرستان فنی و حرفه‌ای مرحوم رنجبر قائم شهر تجلیل و تکریم شد.

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد