Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازدید رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه کالای ایرانی، دیدار معاون اول رییس جمهور با رییس شورای المپیک آسیا، آخرین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، دیدار کارگران با رهبری، چالش مجلس با تفسیر دولت از قانون افزایش ضریب حقوق کارکنان دولتی، تکذیب شهادت شماری از نیروهای مستشار ایرانی در «سلحب»، گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو درباره ایران، اجرای حکم اعدام قاتل «تبسم» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در همایش روز ملی خلیج‌فارس با بیان اینکه: تحریم‌ها نتوانستند خللی در حرکت ما ایجاد کنند، گفت: ایران واقعیت‌های وجود خود را بر اساس آمریکا تنظیم نکرده است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همین مراسم با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد، گفت: اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می‌کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.

رهبر انقلاب عصر روز گذشته (یکشنبه) به مدت دو ساعت و نیم ازنمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند. در این بازدید که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه‌ای از ۷۷ غرفه تولیدات ایرانی در بخش‌های مختلف دیدن کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان، مسائل و دغدغه‌های آنان و نیز میزان استقبال مردم از کالاهای ایرانی قرار گرفتند.

امروز نیز در آستانه‌ی روز کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار گفتند: من در چند سال قبل و در زمان رئیس جمهور دیگرِ امریکا که همانند رئیس جمهور فعلی بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم که دوران «بزن در رو» گذشته است و می‌دانند که اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد.

معاون اول رییس جمهور در دیدار رییس شورای المپیک آسیا با تاکید بر اینکه باید زمینه برای حضور بانوان ورزشکار مسلمان در مجامع ورزشی فراهم شود، گفت: شورای المپیک آسیا همچنین مسئولیت مهمی برای تقویت صلح و همبستگی در میان ملت‌های آسیایی دارد و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

سخنگوی دولت نیز در نشست خبری با اشاره اینکه بارش‌های بهار توانسته بخشی از کمبود آب را جبران کند، گفت: امیدواریم با برنامه جدید مقابله با تنش آبی، همگام با مشارکت مردم و با قبول این واقعیت که در تنگنای آبی قرار داریم، با مدیریت صحیح مصرف از این تنگنای آبی عبور کنیم. محمدباقر نوبخت درباره انتقاد رئیس‌جمهور به برخی از مدیران و اینکه آیا این نقدها زمزمه تغییر برخی از مدیران است، افزود:در دولت افرادی داشتیم که می‌گفتند مشکلات را حل می‌کنند ولی اتفاقی نمی‌افتاد.

همچنین دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ضمن ارایه گزارش از مباحث و مصوبات دومین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در سال ۹۷، آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

تفسیر دولت از قانون افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان، مجلس را به فکر ارائه اصلاحیه‌ای برای اجرای صحیح نظر قانونگذار انداخت تا توقعات ایجاد شده مردم را ناامید نکند. موضوعی که دولت با استناد به عبارت "تا ۲۰ درصد" آن را تخلف نمی‌داند.

همچنین علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه «رئیس‌جمهور برای ترمیم احتمالی کابینه منتظر تعیین تکلیف لوایح تفکیک وزارتخانه‌هاست» گفت: مجلس از ترمیم کابینه استقبال می کند چون هر تغییری باعث بهتر شدن وضعیت می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با دبیرکل حزب کارگران بنگلادش با بیان اینکه کشورهای زورگو مسیر اختلاف بین مسلمانان را دنبال می‌کنند گفت: موضع ایران درباره موضوع سوریه از ابتدا راه‌حل سیاسی بوده اما سایر کشورها این راه‌حل را نپذیرفتند و اغتشاش امنیتی و نظامی در سوریه ایجاد کردند.

مصطفی کواکبیان در مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن دوباره تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر داد و  گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران یک بار به مجلس آمد، اما رای نیاورد و دوباره آن را کلید می‌زنیم و به نظر می رسد در دو سه هفته آینده در مجلس مجددا مطرح  شود.

در همین ارتباط مهرداد لاهوتی با اشاره به نشست هفته گذشته فراکسیون مدیریت شهری با برخی اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه «کناره گیری محمدعلی نجفی از شهرداری تهران آسیب بزرگی به این شهر وارد کرده است» گفت که در حال حاضر به جز خدمات شهری سایر اقدامات شهرداری متوقف است.

در یادداشتی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، علی مطهری  با بیان اینکه تأکید ما بر نام "خلیج فارس" به خاطر تعصب نژادی نیست، گفت: اسناد تاریخی نشان می دهد که نام این خلیج، خلیج فارس است.

در همین ارتباط سفارت ایران در کویت، در نوشتاری تاکید کرد: نام خلیج فارس از بیش از ۲ هزار سال پیش بر پهنه آبی جنوب ایران اطلاق شده است.

فرمانده فاطمیون در واکنش به گزارش برخی از رسانه‌ها مبنی بر این که پایگاه فاطمیون در نزدیکی "نهر البارد" در حومه الغاب، شب گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفته است اعلام کرد: پایگاه این لشکر در نزدیک شهر حلب سالم است و هیچ یک از نیروهای فاطمیون در حملات شب گذشته در سوریه به شهادت نرسیده‌اند.

همچنین یک منبع آگاه در نیروهای مسلح خبر شهادت شماری از نیروهای مستشار ایرانی در «سلحب» تکذیب کرد.

یک فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی نیز درباره حمله موشکی یکشنبه شب به شهرهای حماه و حلب در سوریه گفت: گفت که اگر ثابت شود در میان کشته‌های حمله شب گذشته به سوریه ایرانی‌ها نیز بوده‌اند، در این صورت باید منتظر اقدام تلافی‌جویانه ایران باشیم.

سید عباس عراقچی  در مورد وضعیت برجام  و این که در صورت خروج آمریکا از برجام چه برنامه‌ای در دستور کار دارید، اظهار کرد: آمریکا از برجام خارج شود یا نشود ادامه این موضوع قابل تحمل نخواهد بود و تدابیر ویژه‌ای در نظر داریم. معاون وزیر امور خارجه گفت: احتمال بازگشت به دوران قبل از برجام هم ممکن است به وجود بیاید.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات ضدایرانی پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با وزیر خارجه عربستان سعودی در ریاض واکنش نشان داد و گفت: تداوم حضور مخرب قدرت‌های خارجی در منطقه را توجیه نکنید.

کاردار پیشین ایران در عربستان، رابطه عربستان و آمریکا را از نوع ارباب رعیتی دانست و افزود: عربستان کاملا در اختیار آمریکا است. واشنگتن تلاش دارد که خزانه دولت ریاض را به بهانه تامین امنیت عربستان خالی کند و عربستانی ها نیز برای حفظ امنیتشان مجبور هستند که زیر بار چنین امری  بروند. ویبا اشاره به اینکه سفر اخیر وزیرامورخارجه جدید آمریکا به ریاض در آستانه عملیاتی شدن تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش در اسرائیل از شهر تل‌آویو به شهر قدس صورت می گیرد، ادامه داد: در این راستا برای آمریکایی‌ها مهم است که بتوانند هماهنگی‌های لازم را با عربستان در این زمینه داشته باشند. گرچه به نظر می‌رسد راضی کردن عربستان کار مشکلی نباشد چراکه رژیم سعودی به صورت پنهان و آشکارا  با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل هماهنگ است.

به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید اعلام کرد: روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در یک تماس تلفنی گفت‌وگو کرد که ایران یکی از اصلی‌ترین محورهای این رایزنی بوده است. کاخ سفید با انتشار این خبر مدعی شد که دو طرف درباره چالش‌ها و تهدیدات کنونی در منطقه خاورمیانه به ویژه مشکلات ناشی از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران رایزنی کرده‌اند.

آیت‌الله احمد جنتی در مراسم تجلیل از خانواده شهدای حفاظت مجلس گفت: کسانی که دل‌شان می‌خواهد مشکلات اقتصادی بدست دشمنان حل شود، مشکل آفرین‌اند و هیچ وقت دلشان برای ما نسوخته است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز از اجرای حکم اعدام قاتل «تبسم» خبر داد و گفت: قاتل "تبسم بداقی" دختربچه ساوه‌ای، به اتهام قتل و تجاوز به عنف طفل ۵ ساله به قصاص نفس و اعدام، به اتهام کودک آزاری به ۶ ماه حبس و به اتهام رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده بود که در نهایت پس از طی مراحل پرونده، صبح امروز در زندان ساوه به دار مجازات آویخته شد.

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام راحل صبح در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و پس از اخذ دفاعیات متهم ردیف دوم، اعلام شد که جلسه بعدی شنبه - ۱۵ اردیبهشت ماه - برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (سوم اردیبهشت) در گزارشی با اشاره به تصویب تشدید تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در مجلس آمریکا نوشت: تحلیلگران بازار نفت معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام هرگونه حرکتی که می تواند قیمت نفت خام یا بنزین را برای مصرف کنندگان آمریکایی افزایش دهد، بیزار است.

به گفته کارشناسان، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا از اختیارات پیش بینی شده در این طرح برای اعمال معافیت ۱۸۰ روزه در اجرای این تحریم ها استفاده و از اجرای سختگیرانه آن اجتناب خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وضعیت کنونی تا حدودی مشابه اوضاعی است که دولت بایدن با روسیه و تهاجم آن به اوکراین مواجه است. اگرچه کاخ سفید تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده، اما در همین حال تلاش کرده تا ضمن محدود کردن درآمدهای این کشور اجازه دهد صادرات نفت آن همچنان جریان داشته باشد تا عرضه جهانی تحت فشار قرار نگرفته و تورم که از جمله دغذغه های انتخاباتی بایدن است، افزایش نیابد.

واشنگتن همچنین در روزهای اخیر و با وجود تمدید تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، با تداوم صدور نفت آن کشور موافقت کرد.

به گفته شرکت مشاوره انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners) مستقر در واشنگتن، در صورت اجرا و اعمال تحریم های جدید، قیمت های جهانی نفت می تواند به میزان ۸.۴۰ دلار افزایش یابد.

رویترز پیشتر به نقل از کلیر ویو نوشته بود که ۲ طرح مصوب مجلس، "در صورت اجرا و اعمال می‌توانند بر صادرات نفت ایران تأثیر مستقیم بگذارند. "

به گفته این گروه پژوهشی، در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

با این حال، این طرح شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می دهد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

کد خبر 846699 منبع: ایرنا برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟