Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:33:38 GMT

دیوید گلیسن نشست تبدیل شدن به یک منتقد هنری برگزار می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۵۰۹۸

دیوید گلیسن نشست تبدیل شدن به یک منتقد هنری برگزار می‌کند

دیوید گلیسن، نویسنده، نمایشگاه گردان و منتقد فعال لندن نشست «تبدیل شدن به یک منتقد هنری» برگزار می‌کند. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر ادبیات و نشر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، این نشست 13 اردیبهشت از ساعت 18 الی 20 در عمارت روبه‌رو برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید گلیسون بیش از 20 سال سابقه فعالیت هنری دارد. او فارغ‌التحصیل رشته تاریخ هنر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه لندن است. در گالری‌های هنری مختلفی فعالیت داشته و به عنوان نمایشگاه‌گردان نقش ایفا کرده است. او همچنین سخنرانی‌های عمومی بسیاری داشته و هم اکنون مدیریت مرکز مشاوره خود در زمینه روابط عمومی هنری را بر عهده دارد. نقدهای هنری وی به صورت آنلاین و در مجلات مختلف در سرتاسر جهان از جمله انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، امارات متحده عربی، کانادا و آمریکا انتشار یافته است.

این گفتمان، یک دیدگاه فردی با هدف مطرح کردن این مبحث است که چگونه هر فرد می تواند یک منتقد هنری باشد. اگر فردی مخاطب یک نمایشگاه یا اثر هنری بوده که او را به حرف آورده باشد، پس می‌تواند درباره آن نیز بنویسد. این گفتمان به انگلیسی برگزار شده و به فارسی ترجمه می‌شود.

انتهای پیام/

R1369/P1356/S4,34,35,39,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی تئاتر نقد ادبی عمارت روبه ور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی تئاتر نقد ادبی عمارت روبه ور هنرهای تجسمی تئاتر نقد ادبی عمارت روبه ور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، جدیدترین نوآوری هوش مصنوعی ویژه هنرمندان و شاعران است، کسانی که عاشق کلام نوشتاری هستند. این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی که «دوربین شعر» نام گرفته، تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد هیچ پایانی برای نوآوری در فضای هوش مصنوعی وجود ندارد. هوش مصنوعی اکنون می‌تواند تصاویر را به گفتگو و شعر و آواز تبدیل کند، اقدامات آینده انسان را پیش‌بینی کند، در مسابقات هوش مصنوعی رقابت و قضاوت کند.

دوربین شعر (Poetry Camera) یک پروژه منبع باز است که فناوری را با استعداد هنری ادغام می‌کند و نتیجه آن خلاقیتی است که از مرزهای آفرینش هنری و ادبی در هر دو حوزه عکس و ادبیات فراتر می‌رود.

دوربین شعر از نظر ظاهری شبیه یک دوربین معمولی پولاروید است، اما به جای عکس گرفتن، ورودی بصری خود را به شعرهای خاطره انگیز تبدیل می‌کند.

این دستگاه مجهز به کامپیوتر تک بُرد و ارزا‌ن‌قیمت رسپبری پای (Raspberry Pi) است و از مدل جی‌پی‌تی-4 بهره می‌گیرد که نشان‌دهندۀ همگرایی سخت‌افزاری و هوش مصنوعی است.

رسپبری پای تصاویر گرفته‌شده را پردازش و داده‌های بصری را استخراج می‌کند که سپس به مؤلفه هوش مصنوعی منتقل می‌شود. این ماژول هوش مصنوعی جنبه‌های مختلف عکس، از جمله رنگ‌ها، الگوها، عناصر مهم و حتی احساسات اصلی منتقل‌شده را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته سازندگان، این دوربین بیش از یک قالب شعر ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند طیف وسیعی از قالب‌های شعری از جمله غزل، هایکو یا شعر سپید را انتخاب کنند.

این دوربین در ابتدا یک پروژه هنری بود و بر اساس علاقه شخصی دو طراح علاقه‌مند به فناوری ساخته شد ولی حالل با توجه به استقبال مخاطبان، قرار است در آینده نزدیک تجاری‌سازی ‌شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود