Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@07:34:32 GMT

دیدار شهردار با اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۵۲۵۳

دیدار شهردار با اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان

پس از مدت‌ها لازم بود اصحاب رسانه با شهردار، گفتگویی صمیمانه داشته باشند و انتظارات خود از یکدیگر را بیان کنند. این جلسه که با محوریت انتظارات و دغدغه‌های رسانه‌ها از مسئولان و انتظارات مسئولان از رسانه‌ها شکل گرفت، با آرزوی آینده خوبی برای شهر رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیداری صمیمانه، گفتگویی متقابل و درخواست‌ها و دغدغه‌هایی متفاوت، همه در نشست صمیمانه شهردار با انجمن روزنامه‌نگاران اصفهان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف بیشتر نشست‌ها و جلسات پر زرق و برق، این‌بار جلسه بی‌آلایش بود. گویی همه در یک چیز اتحاد نظر داشتند، دغدغه‌های مردم و رفع مشکلات اجتماعی.

به طور دقیق نمی‌توان گفت این جلسه برای همکاری مسئولان با خبرنگاران تشکیل شده بود یا همکاری خبرنگاران با مسئولان، اما هر چه که بود، صمیمانه بود و هر دو طرف سعی می‌کردند آمادگی خود را برای حل دغدغه‌های جامعه اعلام کنند. بالاخره هر چه که باشد، شهرداری ارگانی است که ارتباط تنگاتنگی با جامعه دارد. گاهی لازم می‌شود مسئولان خود پا به عرصه بگذارد و برای حل مشکلات، در میان مردم زندگی کنند و گاهی هم لازم می‌شود مردم خود هوشمند باشند و کنار مسئولان، شهر را بسازند.

اما شاید کسانی که بیشترین کمک را می‌توانند به مسئولان کنند، خبرنگاران باشند، این، خبرنگاران هستند که هم فعالیت مسئولان و دغدغه‌مندی آنها را به اطلاع مردم می‌رسانند و مردم را به مسئولان دلگرم می‌کنند و هم مشکلات برآمده از دل جامعه و خواسته‌های به‌جای مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.

با این حال چیزی که مهم است، ارتباط دوطرفه مسئولان و مردم است، چراکه اگر مسئولانی همچون مقامات شهری، خدمتی هم انجام دهند، اما به گوش مردم نرسد، اثر آنچنانی ندارد. به همین خاطر است که شهردار، جلسه‌ای با انجمن روزنامه‌نگاران اصفهان تشکیل داد تا هم از دغدغه خود به آنها بگوید و هم دغدغه آنها را که از دل جامعه برخاسته، بشنود. شاید همین عامل است که لبخندها را بر لب نشانده و همه را راضی نگه داشته است، مخصوصا هنگامی که افراد حاضر در جلسه، همراهی شهردار با خود را می‌بینند.

حاضران جلسه از پیشکسوت و نوپا همه آمده‌اند تا بگویند که دوست دارند در راستای برداشتن باری از دوش جامعه کمک کنند. مگر نه اینکه مسئولان هم در همین فکر هستند؟ اینجا همه دغدغه‌مند هستند. پیش می‌آید روزی که کسانی که در خدمت جامعه بوده‌اند، به خاطر مشکلات گوناگون ازجمله مشکلات اقتصادی، توان‌شان برای ادامه راه کم شود. آنها آمده‌اند تا همین‌ها را بگویند. شهردار که خوب به صحبت‌ها گوش می‌دهد، پایان هر سخن، نظر خود را اعلام می‌کند و یادداشتی را برای رفع مشکلات می‌نویسد.

یکی از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران، توضیحاتی را در مورد دغدغه‌های خود بیان می‌کند: «انجمن ما ۲۳۰ عضو دارد، از روزنامه‌نگاران، نویسندگان، عکاسان پیشکسوت تا خبرنگاران نوپا، همه را پوشش می‌دهیم و اگر حقوق خبرنگاری پایمال شود، رسیدگی می‌کنیم».

دیگری فعالیت‌های این نهاد را یادآوری و درخواست خود را از شهردار بیان می‌کند، او انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را جایی می‌داند که نخستین کتب رسانه‌ای را تدوین کرده، کمیته گردشگری و کمیته آموزش رسانه راه انداخته و نخستین کنفرانس روابط بین‌المللی رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد. جایی که حالا دوست دارد در راستای شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی ،جشنواره‌ای راه اندازی کند. به همین خاطر است که در حین بیان مطالب، خود تأسف می‌خورد «حیف است چنین انجمنی که به هنرجویانش هم گواهی پایان دوره می‌دهد، به خاطر کمبود بودجه یک پایش لنگ بماند، این دغدغه‌ها حمایت مسئولان را می‌طلبد».                

با این حال، یکی از دغدغه‌های سیاسی رسانه‌ها می‌گوید، یکی از دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی رسانه‌ها و جامعه می‌گوید و دیگری از ارتباط رسانه‌ها با حل مشکلات. به راستی رسانه‌ها چه اندازه می‌توانند آگاهی دهند؟ یا چه اندازه می‌توانند کمک مسئولان و جامعه باشند؟ همان سؤالی که قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان هم از اعضای انجمن پرسید «با این همه نیرو و خبرنگار که همگی منعکس کننده و آگاهی دهنده هستند، چرا مردم از نقاط مثبت شهر آگاه نیستند و همچنان ضعف‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارد؟ وضعیت کنونی شهر به خاطر چیست؟» شاید منظور شهردار را همه فهمیده بودند: «کمیت با میزان کیفیت همخوانی ندارد».

اینجا است که شهردار از فعالیت‌های شهرداری می‌گوید و از مجموعه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران گله می‌کند: «احساس می‌شود کارهایی همچون خدمات ارائه شده در هفته فرهنگی اصفهان به خوبی منعکس نشده و جامعه از آن آگاه نبوده‌اند، احساس می‌شود فعالیت مترو که زحمات بسیاری برایش کشیدیم، به خوبی بازتاب نشده است. دوست داریم مسائل به خوبی پوشش داده شوند و مطالب به خوبی ارائه».

درست همین‌جا یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه، همراهی خود با شهردار را حس می‌کند و دغدغه او را به زبان خود بیان می‌کند: «مطلبی که مرا به خود جلب کرد ،نارضایتی شما از وضعیت شهر و اطلاع‌رسانی در آن بود. در جایگاه یک خبرنگار و مطالبه‌گر، دغدغه خود و شما را یکی می‌بینم و معتقدم چند عامل سبب شده که رسانه‌ها آنچنان که باید اثرگذار نباشند. همانطور که دیگران هم اشاره کردند، بسیاری از رسانه‌ها تخصصی نیستند، مدیریت بحران نمی‌دانند و از پیشرفت رسانه‌ها در دنیا آگاه نیستند. اکنون در روزگاری به سر می‌بریم که جریان‌سازی رسانه، امری بدیهی و لازم است، اما این ادعا با آنچه در بیشتر رسانه‌ها دیده می‌شود، منافات دارد. ما نتوانسته‌ایم آنگونه که باید، مردم را آگاه و بحران‌ها را مدیریت کنیم، اما همه این ها نیازمند دو چیز است؛ یکی قدرت نقد رسانه‌ها و دیگری انتقادپذیری مخاطب. می‌دانیم که دغدغه همه خبرنگاران و اصحاب رسانه، همه این مطالب به علاوه آزادی انتقاد و انتقادپذیری است؛ مسئله‌ای که همیشه به آن اشاره می‌شود؛ چراکه علاوه بر اطلاع‌رسانی، انتقاد است که مردم را به یاری مسئولان و مسئولان را به یاری مردم می‌کشاند. اگر انتقاد و انتقادپذیری در میان نباشد، مدت زمان بسیاری طول می‌کشد تا مسئولان از مشکلات جامعه باخبر شوند که البته شاید هم به دلیل دغدغه بسیار، حل برخی مشکلات موجود از قلم بیفتد».

حالا شهردار و همه افراد حاضر در جلسه که گوش به دغدغه‌های این خبرنگار سپرده بودند، لبخند تحسین بر لب دارند و سر را به نشانه تأیید تکان می‌دهند، اما یکی از اعضای انجمن در تأیید این دغدغه‌ها، بیان مسائل را مهم می‌داند و راه حل را این گونه بیان می‌کند: «جسارت و توان نویسنده در تحلیل و بیان مسائل، عامل اثرگذاری رسانه است و لازم است دغدغه‌ها و مشکلات را از هر رسانه‌ای بازتاب داد تا شهر و مردم در خدمت هم قرار گیرند»، همان راه حلی که شهردار اصفهان هم بر آن اتفاق نظر دارد.  

با این حال بازهم اهمیت رسانه و انتظار شهردار درزمینه اطلاع رسانی از زبان خود او بیان می‌شود: «اصحاب مطبوعات و خبرنگاران هستند که فضاسازی و جامعه را هدایت می‌کنند. انتظار داریم با تقویت، به‌روزرسانی اطلاعات، مطالعه تاریخ شهر و کشور، آگاهی از ریزترین مسائل و مطالبه‌گری به صورت روزانه، در راستای بهبود وضعیت شهر گام‌هایی برداشته شود».

به هر حال، هنگامی که ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از بهبود وضعیت شهر و فضای باز انتقادی در رسانه‌ها و اثرگذاری آنها سخن می‌گوید، شهردار بازهم توقع خود را از رسانه‌ها بیان می‌کند: «دوست داریم فضایی برای نقد به وجود آید تا با موضع‌گیری و اطلاع‌رسانی، نقش بهتری را در شهر ایفا کنیم».

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ضمن اشاره به غنیمت شمردن فرصت خدمت به مردم گفت: شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، محمدمهدی فردوسی بعد از ظهر امروز در آیین معارفه شهردار جدید بادرود در مجتمع فرهنگ و هنر بادرود با تقدیر از زحمات تمامی شهرداران شهرهای استان اصفهان، خطاب به شهردار جدید بادرود اظهار داشت: در مدت 15 ماه باقی‌مانده از عمر شورا باید تمام هم و غم شما خدمات‌رسانی شایسته به مردم باشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌ها باید اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی را در این مدت کوتاه باقی مانده لحاظ کنند، افزود: تکمیل پروژه‌های شاخص نیمه‌تمام و اجرای طرح‌هایی که مورد مطالبه مردم است، در چرخه خدمت‌رسانی ضرورت دارد و این طرح‌ها در اولویت‌های بودجه قرار گرفته است و مدیران شهری باید تمرکز خود را در این حوزه‌ها قرار دهند.

فردوسی در این مراسم شهر بادرود را به لحاظ مذهبی زیارتی و وجود آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) و حضور زائران و مجاوران و گردشگران مذهبی حائز اهمیت دانست و گفت: مدیران شهری باید بدون مسامحه خدمت‌رسانی به مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان نطنز و وجود مراکز حساس در این منطقه تاکید کرد: شهرستان نطنز با وجود سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن در دنیا شناخته شده است و می‌طلبد که همه با تلاش و همت وافر برای رفع دغدغه‌های مردم کار کنند.

شهرداری کاشان 1200 میلیارد تومان پروژه فعال دارد

به گزارش تسنیم؛ آیین معارفه شهردار جدید بادرود با حضور محمدمهدی فردوسی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، امام جمعه بادرود، فرماندار نطنز و سایر مسئولان شهرستان نطنز و بادرود در مجتمع فرهنگ این شهر برگزار شد و در این مراسم از زحمات علی رجبی شهردار پیشین تقدیر و رضا غلامرضایی به عنوان شهردار جدید بادرود معرفی شد.

انتهای پیام/804

دیگر خبرها

  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟