Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@01:40:35 GMT

جشن ویژه نیمه شعبان در شبکه‌های سیما

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۵۳۰۱

جشن ویژه نیمه شعبان در شبکه‌های سیما

همزمان با سالروز خجسته میلاد حضرت مهدی (عج)، شبکه‌های سیما با تدارک ویژه برنامه‌هایی متعدد ولادت منجی عالم بشریت را جشن می‌گیرند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جنگ‌های ویژه اعیاد شعبانیه، مولودی خوانی‌های ویژه، فیلم‌های سینمایی و از جمله ویژه برنامه‌هایی است که در روز نیمه شعبان روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه یک سیما

جنگ ویژه ۸۰ دقیقه‌ای از سه شنبه شب تا پنجشنبه شب به مناسبت ولادت منجی عالم از شبکه یک پخش می‌شود.

در این جنگ ویژه که از فردا شب حدود ساعت ۱۵: ۲۳ دقیقه پخش می‌شود، با هنرمندان، خوانندگان و برخی از چهره‌های مشهور گفت: وگو می‌شود.

همچنین حدود ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه برنامه «طرحی برای فردا» با محوریت سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی درباره امام زمان (ع) پخش می‌شود.
شبکه دو سیما

پخش ویژه برنامه «کوی محبت» از جمکران با حضور ناصر رفیعی با محوریت پرداختن به فرهنگ انتظار، مهدویت و جشن مولود نیمه شعبان از جمله برنامه‌های تولید شده ویژه این روز مبارک است که سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ و چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۳:۲۰ روی آنتن می‌رود.

همچنین به مناسبت ولادت قائم آل محمد (عج) ویژه برنامه «جشن میلاد» با حضور کارشناسان و هنرمندان مختلف سه شنبه ساعت ۲۳:۳۰ و چهارشنبه ساعت ۱۰:۵۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. مولودی خوانی حاج محمود کریمی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است که در فواصل برنامه‌ها از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

مجموعه «کلاه قرمزی» از جمله برنامه‌های گروه کودک و نوجوان شبکه دو است. این برنامه به مناسبت جشن نیمه‌شعبان، چهارشنبه (دوازدهم اردیبهشت) ساعت ۱۵ و بازپخش آن روز پنجشنبه ساعت ۱۸ روی آنتن می‌رود.

برنامه‌های «مثبت دو»، «نگی که نگفتی»، «تصویر زندگی»، «زنده باد زندگی»، «نمادو»، «با ما بیا» و ... نیز متناسب با جشن میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) بخش‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند که تقدیم مخاطبان شبکه دو سیما می‌شود.
شبکه سه سیما

ویژه برنامه ولادت قائم آل محمد (عج) با حضور کارشناسان و هنرمندان و با محوریت فرهنگ انتظار و مهدویت، سه شنبه ۱۱ و چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ روانه آنتن خواهد شد. مولودی خوانی نیز از بخش‌های دیگر این برنامه می‌باشد.

برنامه‌های «سمت خدا»، «جلوه عرشیان»، «حالا خورشید» و «صبح و نشاط» نیز متناسب با جشن میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) بخش‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند که روی آنتن شبکه سه سیما قرار خواهد گرفت.
شبکه پنج سیما

برنامه «رنگین کمان» کاری از گروه کودک و خانواده شبکه پنج سیما، به مناسبت فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در روز‌های پایانی هفته مهمان خانه کودکان و نوجوانان می‌شود.

اولین برنامه «رنگین کمان» چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ برای کودکان و نوجوانان پخش می‌شود. این ویژه برنامه پوشش تصویری از مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان با عنوان «کودکان منتظر» است که همزمان با شب ولادت حضرت مهدی (عج)، با حضور عروسک‌های رنگین‌کمان در فرهنگ سرای خاوران برگزار شده است.

این مراسم با حضور دو هزار کودک ایرانی، یمنی و سوریه‌ای و همچنین همراهی کودکان شهدای مدافع حرم برپا شده است که دوهزار کودک، طولانی‌ترین نقاشی کشور را با موضوع ولادت امام زمان به تصویر کشیده‌اند.

عوامل برنامه «رنگین کمان» در روز‌های پنج شنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۵ به صورت زنده و مستقیم به اجرای برنامه شاد و جذاب و پوشش تصویری جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در استان همدان می‌پردازد.

این ویژه برنامه به مدت ۴۰ دقیقه بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
شبکه مستند

شبکه مستند ۱۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ مستند «اکبر آقا آکتور صدا» تازه‌ترین اثر ابوالفضل توکلی و از سری مجموعه‌های پیشکسوتان دوبله ایران را برای پخش در نظر گرفته است.

این فیلم که تولید شبکه مستند سیماست به جنبه‌های مختلف زندگی استاد اکبر منانی می‌پردازد، پیشکسوتی که علاوه بر نویسندگی، گویندگی شخصیت‌های ماندگاری مثل پوآرو و زبل خان و .. را در کارنامه اش دارد.

این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش و پنجشنبه ساعت ۹ و جمعه ساعت ۱۰ بازپخش می‌شود.

«یکی بود، یکی نبود» مستندی از عباس صالح، مدرسه‌ای است که سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این مستند شور و شعور و شیفتگی دوستداران اهل بیت (ع) و منتظران حضرت صاحب الزمان (عج) در پیاده روی از حرم‌های حضرت معصومه (س) تا جمکران را به تصویر کشیده است.

شبکه مستند ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم، مستند «مردی از دیار تربت جام» به تهیه کننده و کارگردان حسن ساجدی را روی آنتن می‌برد.

این مستند درباره احمد پوردلکش معلم روستایی تربت جام است که در زمینه تولید، اشتغال و حفظ محیط زیست فعالیت دارد و کار‌های اثر گذاری انجام داده است.

«مردی از دیار تربت جام» چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ تقدیم مخاطبان شبکه مستند می‌شود و بازپخش آن روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۳:۱۰ خواهد بود.

فیلم مستند «تولد یک رویا: موسیقی متن فیلم‌های سینمایی» هم در سالروز ولادت حضرت قائم پخش خواهد شد.

این مستند آهنگسازان مطرح هالیوود را در کنار یکدیگر جمع می‌کند تا چالش‌های مربوط به فراملی‌ترین ژانر آهنگسازی یعنی موسیقی متن فیلم‌های سینمایی را مورد بررسی قرار دهد، افرادی که به نوبه خود به عنوان دانشمندان صنعت موسیقی شناخته می‌شوند و نقش بسزایی را در موفقیت یک فیلم و برانگیختن احساسات و واکنش‌های مثبت مخاطبان برعهده دارند.

در این مستند جذاب و تماشایی، آهنگسازان مطرح فیلم‌های سینمایی در مورد جادوی موسیقی متن فیلم به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و روند تولید موسیقی متن محبوب‌ترین آثار تاریخ سینما مانند فیلم‌های «جیمز باند»، «جنگ ستارگان»، «ایندیانا جونز»، «دزدان دریایی کارائیب»، «تایتانیک»، «شبکه اجتماعی»، «مکس دیوانه: جاده خشم» و «روانی» را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

«تولد یک رویا: مستند موسیقی متن فیلم» چهارشنبه ساعت ۱۱:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.
شبکه امید

برنامه زنده «فوق العاده» از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه به عنوان ویژه برنامه ایام ولادت امام عصر (عج) از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۱:۳۰ به روی آنتن شبکه امید رفته است.

این برنامۀ دیدنی، به مطالب و موضوعات مرتبط با نوجوانان می‌پردازد. موضوعات این برنامه از لابه‌لای اتفاقات و اخبار روز انتخاب می‌شود.

برنامۀ «فوق‌العاده»، به تهیه کنندگی یوسف بچاری و با اجرای رامتین چیت سازان در یک فضای گفتگو محور به همراه کارشناسان برجستۀ حوزۀ نوجوان به‌صورت زندۀ- ترکیبی از شبکه امید پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 

علی رحیمی مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: به منظور بهره بردن مخاطبان از فضای معنوی و روحانی شب‌های قدر، سیمای مرکز قزوین با استقرار یک گروه رسانه‌ای در امامزاده حسین (ع) و همچنین انعکاس تصاویری از مناجات مردم در مکان‌هایی همچون: مسجد امام حسن عسگری (ع)، امامزاده سید سلطان محمد (ع) قزوین و امامزاده اسماعیل (ع) برنامه‌های شب‌های قدر را به صورت زنده در این ویژه برنامه به مدت ۱۸۰ دقیقه و به تهیه کنندگی فرزاد محلوجی پوشش خواهد داد.

رحیمی اضافه کرد: رادیو قزوین هم با هدف انعکاس برنامه‌های شب‌های قدر در ویژه برنامه «شب‌های رحمت» به تهیه کنندگی رضا داداشی و ابراهیم طاهری کیا مکان‌های ویژه‌ای را پیش بینی نموده است تا شب زنده داری و احیای روزه داران را در این شب‌ها به صورت مطلوب منعکس کند.

وی افزود: تیم رسانه‌ای رادیو قزوین از محل امامزاده حسین (ع) قزوین به مدت ۲۴۰ دقیقه حال و هوای شب‌های قدر را روی آنتن می‌برد.

رحیمی در ادامه به بخش‌های متنوع این ویژه برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: شبکه‌های استانی سیما و صدای مرکز قزوین برای این شب‌ها برنامه‌های ویژه‌ای پیش بینی کرده اند که متشکل از بخش‌های مختلفی همچون گفتگوی کارشناسی، گزارش ویژه، میهمانان ویژه، مداحی ونوحه خوانی در سوگ امیرالمومنین حضرت علی (ع) و پخش زنده‌ی دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سرگرفتن است؛ که به صورت زنده پخش خواهند شد.

ویژه برنامه‌های سیما و صدای مرکز قزوین جمعه ۱۰ فروردین از ساعت ۲۳ روی آنتن سیما و صدای مرکز قزوین می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 
  • پوشش زنده شب‌های قدر در شبکه قزوین
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • سرزمین شعر میزبان میهمانان علوی
  • سرزمین شعر، میزبان میهمانان شعر علوی می‌شود
  • پخش «سرزمین شعر» ویژه شب‌های قدر
  • علیرضا افتخاری با تعدادی از شاعران به «سرزمین شعر» می‌آیند
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • مستند «زمین» از شبکه چهار
  • اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین