Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:21:53 GMT

صدور کیفرخواست پنج سال زندان برای 2 نماینده مجلس ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۵۳۸۳

صدور کیفرخواست پنج سال زندان برای 2 نماینده مجلس ترکیه

آنکارا- ایرنا- دادستان جمهوریت ترکیه با صدور کیفرخواستی برای صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق ها و نماینده سلب عضویت شده مجلس ترکیه از استان حکاری، تقاضای پنج سال زندان کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دمیرتاش که از 1.5 سال پیش بازداشت شده، هم اکنون در زندان به سر می برد و عضویت وی در مجلس ترکیه و حزب متبوعش به علت عدم حضور در مجلس و غیبت در جلسات حزبی، لغو و سلب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با صدور این کیفرخواست از سوی دادستانی به اتهام 'تبلیغ گروه های ترویستی مسلح'، دمیرتاش که از سوی حزب دموکراتیک خلق ها به عنوان نامزد حزب متبوع خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام شده بود، دیگر نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به رقابت بپردازد.
همچنین امروز کیفرخواست پنج سال زندان برای 'سر ثریا اوندر' نماینده شهر آنکارا و دیگر عضو حزب دموکراتیک خلق های ترکیه نیز از سوی دادستانی جمهوریت ترکیه به اتهام 'تبلیغ گروه های ترویستی مسلح' صادر شده است.
به گزارش ایرنا، صلاح الدین دمیرتاش که از 14 آبان ماه سال 1395 دستگیر شده و به صورت موقت در زندان به سر می برد، هم اکنون با اتهاماتی دیگر در زندان ادیرنه در بازداشت بوده و قرار است امروز در دادگاهی به اتهامات سابق وی رسیدگی شود.
دادستانی کل ترکیه پیش از این در رابطه با اتهاماتی دیگر، برای دمیرتاش 142 سال حبس درخواست کرده بود که امروز برای رسیدگی به این اتهامات در دادگاه محاکمه می شود.
تا کنون حق نمایندگی 11 نفر از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) از جمله دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران مشترک شاخه مردان و زنان این حزب در مجلس ملی ترکیه سلب و لغو شده و تعداد نمایندگان این حزب در پارلمان ترکیه از 59 نفر به 48 نفر کاهش یافته است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه حزب دموكراتيك خلق ها كيفرخواست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!