Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:35:35 GMT

پیام معاون امور هنری به جشنواره موسیقی نواحی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۵۸۹۶

پیام معاون امور هنری به جشنواره موسیقی نواحی

خبرگزاری شبستان: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی خطاب به یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را برای جشنواره  موسیقی نواحی صادر کرده است که مشروح آن در ذبل منعکس می شود.
 
چشم من در ره این قافله راه بماند
تا به گوش دلم آواز  درا  بازآمد             

«حافظ»
 
«در هماره‌ی روزگار، «هنر» بنا به رسالت و کارکرد وجودی، برای روایتِ «انسان» و دغدغه‌های ذهنی او و ارتباطش با جهان پیرامونی، در قامت ناب‌ترین رسانه در میانِ گسترده‌ترین جامعه مخاطبین، ایفای نقش کرده و به هر میزان که دیرینگی بیشتری داشته و به فطرت آدمی نزدیکتر بوده، در حوزه تأثیرگذاری، توانمندتر عمل کرده و به همین اندازه، بی نیاز از ترجمه و تفسیر، به گشایش اقلیم‌های تازه‌تر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
از این منظر، موسیقی نواحی وسیع و دیرپای ایرانی نیز قدمتی به بلندای حضور هویت‌بخش اقوام این مرز پر گهر دارد و با کلام و نغمه و نوای جانبخش خود، منشور رنگارنگ آیین و سلوک اقوام مختلف اما یکپارچه ی ایران را آینه‌داری می کند.
 
نواها و نغمه‌هایی برآمده از نای و نفیری زلال و صمیمی و پنجه هایی سحرآفرین و مایه ساز برای موسیقی ملی ایران که نسل به نسل و سینه به سینه، با عشق و پایمردی پیشکسوتان، حفظ و منتقل گردیده و چون گنجی گرانقدر و بایسته، به جوانان و نوجویان مستعد اصالت و امید و فرزانگی، به عنوان میراث ناملموس، به امانت سپرده شده است.
 
پیشکسوتانی که آشنایِ راهند و در عین سادگی و بی پیرایگی، سفیران توانا و نمایندگان تأثیرگذار فرهنگ و هنر این سرزمین در جای جای جهانند و زبان بلیغ ایران در رویدادهای خاص هنری ملی و  فرا مرزی‌اند آنانکه صدای سخن عشق این مردم را به جان‌های مشتاق موسیقی کهن اما پویای اقوام سربلند ما رسانده‌اند و به یقین، تا روزگاران آینده خواهند رسانید.
 
ضمن امید به تحقق چشم اندازهای روشن و بنیادین «یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران»، بقای عزتمند تمامی هنرمندان حاضر در صحن این رویداد بزرگ و توفیق برگزارکنندگان کوشا و دلسوزش از درگاه یگانه‌ی مهربان، مسئلت دارم».
 
سیدمجتبی حسینی
 
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس جشن های نیمه شعبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن ۱۰ اردیبهشت رئیس مجلس شورای اسلامی محمدباقر نوبخت نمایشگاه کتاب دکترین مهدویت جشنواره موسیقی نواحی معاون امور هنری پیام کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛در نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی دو مستند تلویزیونی «آرنگ کوچ» به تهیه کنندگی یزدان کیانی و کارگردانی جمال اسکویی و «تفنگ شکسته» به تهیه کنندگی و کارگردانی یزدان کیانی برگزیده و به بخش مسابقه راه یافتند.
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به همت مؤسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
این جشنواره با هدف نمایش زیست‌بوم، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی و گردشگری ملموس و ناملموس اقوام ایرانی و معرفی استعدادها، در قالب‌های فیلم داستانی، مستند و پویانمایی برای شناسایی و معرفی برترین آثار برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی
  • معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام
  • معرفی رقبای بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی