Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-19@20:44:44 GMT

اتفاقات کشتی کج در عربستان در حال بررسی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۶۳۸۸

به گزارش وانانیوز، 

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست شیخ احمد با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در گفتگو با فارس اظهار داشت: همانطوریکه در جریان هستید، بنا به دعوت بنده و امیری صالحی رئیس کمیته ملی المپیک، شیخ احمد فهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا از دیروز به ایران سفری داشته است. سفر کوتاه و فشرده بود و جلسات مختلفی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدارهای دوجانبه‌ای داشتیم، هم من و هم صالحی امیری جلساتی جداگانه با رئیس شورای المپیک ملاقات داشتیم. امروز هم با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای را داشتیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در همه این دیدارها مطالب متنوع و متعددی در پیرامون توسعه همکاری‌های ورزش بین ایران و شورای المپیک آسیا و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های متقابل برای رشد و توسعه ورزش قاره کهن انجام شد. این مذاکرات فضای مذاکرات بسیار بسیار گرم و صمیمی بود. با توجه به روحیه‌ای که شیخ‌احمد دارد برای استفاده از ظرفیت‌های ورزشی ایران و علاقه‌ای که او نسبت به ایران و ایرانی دارد ما آینده خیلی خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به فضای آرامی که امروز در ورزش کشور وجود دارد و هماهنگی که بین همه بخش‌ها وجود دارد و تعامل خوب و حمایت‌های خوبی که دولت همه‌جوره می‌کند. رویکردی که رئیس‌جمهور و مجموعه دولت به بخش ورزشی دارند شاهد بودیم در سال گذشته افتخارات خوبی را داشتیم. دستاوردهای خوبی را داشتیم هم صعود مقتدرانه به جام جهانی فوتبال برای اولین بار در فاصله دو هفته آخر در لیگ قهرمانان آسیا در بین 8 تیمی که به مرحله حذفی رفته‌اند سه تیم از ایران هستند سال گذشته قهرمانی وزنه‌برداری جهان را داشتیم، قهرمانی جهان در وشو را داشتیم در همه رشته‌ها ما دستاوردهایی را داشتیم و خوشبختانه حرکت ورزش  کشور در سایه این آرامش و هماهنگی بتوانیم یک کارهای اساسی و زیربنایی بکنیم برای اینکه بنیان‌های ورزش کشورمان بتواند مستحکم شود. ان‌شاءالله شرایطی به وجود بیاوریم تا هم در بخش ورزش همگانی و هم بخش ورزش قهرمانی بتوانیم افتخارات بیشتری را کسب کنیم و دستاوردها و کارنامه بهتری را داشته باشیم.

سلطانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همچنین بتوانیم در ارتقای غرور ملی و حفظ وحدت ملی و انسجام ملی قدم‌های اساسی را برداریم چون امروز در دنیا هیچ ابزاری وجود ندارد مثل ورزش که بتواند به دنبال برگزاری یک مسابقه باعث خوشحالی یک چند دهم مردم کشور شود، مردم را راضی کند و شور و نشاط را به جامعه به وجود بیاورد. ما در این جلساتی که با ریاست محترم شورای المپیک آسیا داشتیم در زمینه استفاده کردن از مدیران ورزشی ایران در کرسی‌های مختلف آسیایی صحبت کردیم، در زمینه احیای مجدد فدراسیون ورزش‌های بانوان کشورهای اسلامی هماهنگی کردیم و قرار گذاشتیم که این کار را آغاز کنیم. در زمینه استفاده از ظرفیت‌های ورزشی ایران برای رشد و توسعه ورزش‌های مختلف در آسیا برای اینکه بتوانیم از این ابزار برای کاهش منازعات و گسترش صلح و دوستی استفاده کنیم.

سلطانی فر در ادامه به کسر سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک اشاره کرد و افزود: همچنین در زمینه نحوه حضورمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا مباحثی را داشتیم به هر حال روی رشته‌هایی که در این مسابقات که برگزار می‌شود، برخی ابهاماتی همکاران ما داشتند که در جلسات مطرح شد و اینکه دو سه مطلب و مشکلاتی در بخش وزنه‌برداری داشتیم تصمیمی که در مورد حذف سهمیه گرفته شده از کشورهایی که مواردی مثل دوپینگ که در طول سال‌های گذشته داشتند و با توجه به اینکه ایران در وزنه‌برداری در 5 سال گذشته هیچگونه تست دوپینگ مثبت نداشت. ما فکر می‌کنیم که این تصمیم یک مقدار در خصوص ایران ناعادلانه است و حالا اینکه سهمیه شرکت‌کنندگان در المپیک 2020 از 260 نفر در رشته وزنه برداری به 196 نفر کاهش پیدا کرده این باید یک طوری بین کشورها تقسیم می‌شد درست است اما ما فکر می‌کنیم حذف سهمیه‌ کشورهای قوی و قدر و توانمند مثل ایران بر کیفیت مسابقات می‌تواند تأثیر منفی بگذارد. این نکته‌ای بود که شیخ‌احمد قبول داشت و اشاره داشتند که حتما در ملاقات‌هایی که با IOC و همچنین ریاست فدراسیون جهانی دارم این مطلب را مطرح می‌کنم البته ایشان هم دیدگاهش همین بود و قبول داشت نقطه نظرات ما را و قول داد با توجه به توان و ارتباطی که دارند، پیگیری کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که مهمترین دستاورد حضور رئیس شورای المپیک چیست، گفت: همه این‌هایی که گفتم مهمترین دستاوردها بود. ایشان در مورد وزنه‌برداری قول دادند که پیگیری کنند. موافقتی که در مورد فعالیت ورزش بانوان در کشورهای اسلامی بود و همچنین موافق بودند که بتوانیم در عرصه ورزش در فدراسیون‌های مختلف مدیران توانمندی وجود دارد که بتوانند در کرسی‌های مختلف آسیایی  حضور پیدا کنند و همچنین استفاده کردن از ظرفیت‌های ورزش ایران در رشد و توسعه ورزش کشورهای دیگر و محورهای مختلفی که در مورد همکاری‌های دوجانبه داشتیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که در خصوص رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس نیز آیا صحبت‌هایی داشتید یا خیر،‌گفت: اسرائیل در آسیا نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راهکاری نداشتند که در صورت رویارویی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی با فدراسیون‌های جهانی رایزنی کنند که این مشکل برطرف شود، گفت: بحث این موضوع مرتبط با ایشان نیست که مطرح شود.

وی در پاسخ به این سوال که دو ورزشکاری که ایرانی‌نما هستند و در عربستان وارد رینگ می‌شوند در مورد این خصوص چه نظری دارید، گفت:‌ داده‌ایم بررسی کنند که ببینیم چه بوده است. حالا اجازه دهید که ما کم و کیف موضوع را بررسی کنیم. حالا همانطور که اشاره کرده‌اید روی اصل اینکه این‌ها کجا بودند و چه کاره بودند بررسی کنیم اگر می‌خواهیم اظهارنظر کنیم، باید اطلاعات دقیق‌تری داشته باشیم.

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| بغض کشتی‌گیر سرشناس ترکید؛ اگر بخواهم حرف بزنم...

مجتبی گلیج ملی پوش ۹۷ کیلوگرم ایران که به خاطر مصدومیت نتوانست در چرخه انتخابی شرکت کند و با وجود آن که پزشک آسیب دیدگی و شرایط او را تایید کرده بود، اما این کشتی گیر نتوانست در انتخابی حاضر شود.

این اتفاق در حالی رخ داد که کشتی گیرانی، چون یونس امامی نیز شرایطی مشابه گلیج داشتند، اما کادرفنی با حضورشان در انتخابی موافقت کرد و با وجود باخت به حریف مستقیم راهی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و ملی پوش ایران در پاریس شد.

حالا گلیج با انتشار استوری به حق خوری که در حقش رخ داده واکنش نشان داده چرا که او معتقد است می‌توانست به مانند بقیه ملی پوشانی که مشکل پزشکی دارند به انتخابی المپیک برود و ملی پوش ایران در پاریس باشد.

tags # کشتی آزاد سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • عکس| بغض کشتی‌گیر سرشناس ترکید؛ اگر بخواهم حرف بزنم...
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • صحبت‌های فردوسی‌پور درباره جنگ قهرمانی استقلال و پرسپولیس و بیانیه‌نویسی‌ها
  • حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۸ فروردین