Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه قاتل کودک ساوه‌ای اعدام شد، آخرین جزئیات پرونده قتل و کودک‌آزاری در ساوه را تشریح کرد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روز  هفتم مردادماه سال گذشته کودک 5 ساله‌ای در حالتی که در کما به سر می‌برد توسط مادرش به بیمارستان ساوه منتقل شد که پس از معاینه کودک مشخص شد که وی دچار ضربه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مادر کودک مدعی شده بود که کودک در پارک زمین خورده و دچار ضربه شده ولی مشاهده آثار و علائم ضرب روی بدن کودک سبب گزارش این موضوع به پلیس شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: بنابر دستور قضایی بررسی‌ها و معاینه دقیق‌تری بر روی کودک انجام گرفت که در نتیجه مشخص شد که کودک آزاری انجام شده و همچنین احتمال تجاوز هم وجود دارد.

عبدالهی بیان کرد: در تحقیقات بیشتر از مادر، وی گفت که برای خرید به خارج از خانه رفته و کودک در خانه تنها بوده و پس از بازگشت به خانه متوجه پیکر بیهوش کودک  شده است.

 وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که مادر این کودک با شخصی به نام "رضا صالحی" متولد 63 ارتباط داشته و براساس اظهارات خواهر و مادر این مرد، مادر کودک قرار بوده با رضا صالحی ازدواج کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: مادر کودک با همسر خود اختلاف داشته و مدتی جدا از هم زندگی می کرده اند، این زن از اهالی اطراف ساوه است ولی مدتی برای زندگی به ساوه مهاجرت کرده بوده و در حدود چهار سال با این مرد ارتباط داشته است و به گفته برخی اعضای فامیل، این طفل مانع ارتباط این دو نفر با یکدیگر می‌شده  است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی ضربات متعدد به کودک را تایید کرده و طبق بررسی‌های قانونی وقوع تجاوز احراز می‌شود.

وی اضافه کرد: رضا صالحی در همان اوایل تحقیقات دستگیر شده و به تردد در خانه این زن از جمله در شب حادثه و فیلمی که همان شب از کودک تهیه کرده بود اقرار کرده بود اما مدعی شده که تنها طفل را مورد ضرب و شتم قرار داده و اقرار به تجاوز نکرده بود این در حالی است که از مجموع دلایل و شواهدی که در پرونده به دست می‌آید برای قضات رسیدگی کننده احراز می‌شود که کودک مورد تجاوز قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در این مرحله پرونده دو بخش شده و یک بخش در ارتباط با تجاوز در دادگاه کیفری یک ساوه و یک بخش در ارتباط با قتل در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفت.

عبداللهی بیان کرد: در این پرونده چند نفر مورد تعقیب قرار می‌گیرند و در نهایت رضا صالحی و مادر کودک در ارتباط با رابطه نامشروع محکوم می‌شوند، همچنین رضا صالحی در این پرونده به اتهام تجاوز به عنف به طفل 5 ساله به قصاص نفس و اعدام از طریق چوبه دار محکوم  و در راستای کودک آزاری به 6 ماه حبس تعزیری هم محکوم شده است.

وی ادامه داد: پس از صدور حکم در دادگاه کیفری ساوه نسبت به آن اعتراض انجام شد ولی حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و پس از آن درخواست استجازه حکم از رییس قوه قضاییه انجام شده و در هشتم اردیبهشت 97 اجازه اعدام و قصاص صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: با تایید حکم در دیوان عالی کشور امروز متهم امروز ساعت 6 صبح به اتهام تجاوز به عنف به تبسم بداقی کودک 5 ساله در محوطه زندان ساوه به دار مجازات آویخته شد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: مادر کودک با مرد دیگری به نام " م.پ" نیز رابطه نامشروع داشته که در حکم رابطه نامشروع به 105 ضربه شلاق و در اتهام مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه به 4.5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی اضافه کرد: رضا صالحی و مادر کودک از اتهام زنای محسنه تبرئه شدند و یک زن و یک مرد به نام های "ص. ف" و "ن.ر" هم در این پرونده به اتهام مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه به 1.5 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مرد دومی که با مادر تبسم رابطه نامشروع داشته هم به 99 ضربه شلاق و به لحاظ تکمیل مجازات به دو سال متوالی خدمات رایگان در فصل تابستان در مجتمع زندان باز کوثر محکوم شد.

عبدالهی در ادامه با اشاره به شرکت هپکو گفت: امسال 7 فقره قتل عمد در استان رخ داده که بیشتر آنها در فروردین ماه رخ داده  که از جهت قضایی تمام قاتلان شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنها در مرحله مقدماتی است و عنقریب کیفرخواست می‌خورد و به دادسرا منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع هپکو یک بحث فراقوه‌ای است و ا تنها به قوه قضائیه ارتباط ندارد و باید یک تصمیم قطعی در راستای این شرکت گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت هپکو بدهی‌های زیادی دارد در حال حاضر یک پرونده کیفری در ارتباط با مدیرعامل سابق آن در دادگستری وجود دارد و سازمان بازرسی در حال کار بر روی پرونده است تا مشخص شود که از زمان واگذاری شرکت تا زمان توقف تولید چه اتفاقاتی در شرکت افتاده و پرونده در مرحله بازپرسی است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با بیان اینکه عوامل مختلفی بر میزان هوش و توانمندی فرزندان تأثیرگذار است، گفت: مادر در دوران بارداری باید به دوری از استرس و داشتن آرامش توجه داشته باشد و فراهم کردن تغذیه مناسب برای نوزاد از جمله مواردی است که بر تقویت هوش و توانمندی‌های او تاثیرگذار است.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عوامل مؤثر بر هوش کودکان اظهار کرد: عوامل مختلفی بر میزان هوش و توانمندی فرزندان تأثیرگذار است که بخشی از این عوامل به دوران نوزادی و بخش دیگری به دوران بارداری مادر مربوط می‌شود.

وی افزود: مادر در دوران بارداری باید به داشتن تغذیه مناسب و دوری از استرس، اضطراب و داشتن آرامش توجه بیشتری داشته باشد، چراکه موارد بیان شده بر رشد و نمو کودک تأثیر بسیاری دارد، همچنین یک مادر باردار باید از مواد سمی، آلاینده‌ها و داروهایی که بر مغز کودک تأثیرگذار است دوری کند تا نوزاد متولد شده از مغز سالم برخوردار و بهره هوشی خوبی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران تصریح کرد: در دوران بارداری، مادر باید به خواب کافی خود اهمیت دهد و در صورتی که بارداری او دارای مشکلاتی است، به دنبال درمان باشد، همچنین ابتلای مادر به مشکلاتی از جمله آلرژی و حساسیت‌های خاص می‌تواند بر مغز کودک تأثیر داشته باشد.

صفری ادامه داد: با توجه به اینکه دوران نوزادی یکی از مهمترین دوران زندگی هر فرد به شمار می‌رود، فراهم کردن تغذیه مناسب برای نوزاد که همان شیر مادر است و استفاده مکمل‌ها با دستور پزشک از جمله موارد حائز اهمیت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نوزاد باید خواب کافی داشته باشد و در صورتی که موانعی بر سر داشتن خواب کافی و باکیفیت کودک وجود دارد، والدین باید نسبت به رفع آن اقدام کنند، گفت: والدین باید به صورت مداوم با کودک بازی کنند، چراکه انواع بازی‌های مختلف منجر به افزایش توانمندی کودکان خواهد شد.

توانمندی کنجکاوی و جست‌وجوگری را در نوزاد تقویت کنید

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با بیان اینکه پخش شدن و شنیدن آهنگ‌های ساده و دارای کلام تأثیر مؤثری بر رشد هوشی کودک خواهد داشت و از جمله این آهنگ‌ها می‌توان به آهنگ‌های ساده کودکانه اشاره کرد، اضافه کرد: نوزاد در مراحل ابتدایی، یادگیری را از طریق آواها و ریتم تشخیص می‌دهد و از همین رو به آهنگ‌ها واکنش خوبی نشان می‌دهد.

صفری با بیان اینکه هنگامی که نوزاد مراحل رشد خود را طی می‌کند، توصیه می‌شود که والدین تمرین آواز و همخوانی با او داشته باشد، افزود: والدین باید با کلمات ساده صحبت کردن با نوزاد را آغاز کنند و سپس به سمت استفاده از کلمات پیچیده پیش بروند تا توانمندی‌های کلامی نوزاد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تهیه کردن اسباب بازی‌های مناسب سن از دوران نوزادی تا بزرگسالی از جمله موارد حائز اهمیت به شمار می‌رود و منجر به رشد هوشی نوزاد می‌شود، تصریح کرد: لمس کردن و ماساژ بدن نوزاد منجر به افزایش توانمندی‌های حسی حرکتی او خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با بیان اینکه توصیه می‌شود که والدین توانمندی‌های کودک را مبتنی بر حافظه او بسیار بالا نبرند و بیشتر توانمندی کنجکاوی و جست‌وجوگری را در نوزاد خود تقویت کنند، ادامه داد: والدین باید توجه داشته باشند که مهمترین توصیه برای رشد هوشی مناسب کودکان، پرهیز از استفاده وسایل ارتباطی دارای صفحه نمایش هوشمند از جمله تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ است.

صفری خاطرنشان کرد: برای نوزادان زیر دو سال مدت زمان استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی دارای صفحه نمایش هوشمند برابر با صفر و برای کودکان دو تا پنج سال حداکثر زمان توصیه شده یک ساعت است که والدین باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 750567

دیگر خبرها

  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • لبه تیغ
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند