Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، صبح امروز در دوازدهمین همایش حکمت مطهر اظهار نظر حجت‌الاسلام محمدیان با اعتراض محمد مطهری مواجه شد.
حجت‌الاسلام محمدیان در ابتدای سخنان خود با اظهار تأسف از تعطیلی ترویج اندیشه‌های شهید مطهری در دانشگاه‌ها گفت: تاسف خود را عرض می کنم از اینکه زمانی در دانشگاه ها، سالانه ده‌ها هزار دانشجو آثار شهید مطهری را مطالعه می کردند اما نمیدانم از وقتی که بنیاد استاد مطهری تأسیس شد و این مسائل را برعهده گرفت کار در دانشگاه ها تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌ها ظرفیت ۲۰۰ هزار نفر در سال دارند که با آثار استاد مطهری انس بگیرند و آشنا بشوند.

محمدیان ادامه داد: چند سالی است که [برای این امر] از ما دعوتی نمی‌شود. ما چندین سال در دانشگاه‌ها برگزار کردیم‌ و مجری این برنامه ها بودیم. به احترام اینکه این بنیاد تأسیس شده و باید در ذیل این بنیاد عمل کنیم بعد از آن اقدامی نکردیم و امروز غصه می‌خوریم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: استاد مطهری متعلق به همه این کشور است. اندیشمندی است که همه کسانی که به دین علاقه دارند و در مسیر تبیین آن قدم برمی‌دارند، به ایشان علاقه مندند.
محمد مطهری اعتراض خود را نسبت به بیان این سخنان از پشت تریبون، اعلام و سپس همایش را ترک کرد؟
نوبت به علی مطهری رسید تا در جایگاه حاضر شود. وی در پایان صحبت‌های خود بحث پیش آمده بین حجت‌الاسلام محمدیان و محمد مطهری را سوء تفاهم دانست و گفت: از زمانی که بنیاد تشکیل شده شاید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصور می‌کنند امور مربوط به شهید مطهری تحت نظارت این بنیاد انجام شود، لذا خیلی از فعالیت‌های سالهای قبل دیگر امروز نیست و در انتظار فرمان بنیاد بودند، بنیاد هم شاید غفلتی کرده و الا هر دو علاقمند به حفظ و نشر آثار ایشان هستند.
دوازدهمین همایش حکمت مطهر با حضور حجت‌الاسلام محمدیان، علی مطهری، محمد مطهری، عزت‌الله ضرغامی، حجت‌الاسلام محقق داماد، آیت‌الله اعرافی و برخی چهره‌های برجسته دانشگاهی در دانشگاه صداوسیما برگزار شد.

203

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان در این مراسم ضمن بیان مطالبی در وصف شخصیت‌های دینی و علمای برجسته، چون شهید مطهری که نامشان در صفحات زرین تاریخ اسلام ماندگار است اظهار داشت، اگر چه امنیت به واسطه‌ی نیرو‌های نظامی و امنیتی در بعضی از کشور‌های جهان برقرار است، اما امنیت پایدار در کشور ایران اسلامی در منطقه بی نظیر است و این امنیت علی رغم جان فشانی شخیت‌های ماندگاری است که در راه خدا برای دفاع از مظلومیت در منطقه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) اتفاق می‌افتد و این امنیت در داخل کشور با امنیت کشور‌های دیگر قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام فیاض بخش همچنین شهید مطهری را نمونه‌ای بارز از یک شخصیت دینی و مذهبی یاد کرد و گفت: لازم است همه ما قدردان و پاسبان خوبی برای دفاع از خون شهیدان باشیم و نگذاریم خون شهیدان پایمال شود.
تجلیل از رزمندگان، خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و طلاب و روحانیون پایان بخش این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان