Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: زیرساخت‌های امنیت سایبری و فناوری در ادارات استان سمنان تقویت می‌شود. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ایرج کارخایی ظهر امروز در جلسه کمیته پدافند غیرعامل در اداره کل ثبت‌احوال استان سمنان اظهار داشت: اداره کل ثبت‌احوال استان سمنان به‌واسطه نگهداری و ثبت اطلاعات و آمار و اسناد هویتی مردم یکی از ادارات مهم و حساس در نظام به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح‌های تقویت زیرساخت‌های امنیت سایبری و فناوری در ادارات حساس استان سمنان اجرا می‌شود افزود: استحکام فیزیکی و برقراری امنیت سایبری در دستگاه‌های کامپیوتری در دستور کار پدافند غیرعامل قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه نصب علائم هشداردهنده در بخش‌های مختلف این اداره انجام می‌شود خاطرنشان کرد: کنترل مستمر اتاق سرورها و نصب برنامه آنتی‌ویروس‌های قوی در تمام دستگاه‌های رایانه‌ای ثبت‌احوال از دیگر مواردی است که برای پیاده‌سازی اصول اولیه پدافند غیرعامل در این اداره انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی مولدهای برق اضطراری در تمامی ساختمان‌های ادارات استان سمنان خبر داد و گفت: رصد، شناسایی و رفع موارد آسیب‌پذیر یکی از رسالت‌های اصلی ما در حوزه پدافند غیرعامل است و باید برای مقابله با هجمه‌های دشمنان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

کارخایی با تأکید بر اینکه دشمنان همواره در حال توطئه و دسیسه‌چینی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند یادآور شد: شناخت آسیب‌ها و موارد آسیب‌پذیر گامی مؤثر برای کاهش خطرات احتمالی در هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

کرم علی قندالی مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در این اداره کل برای ارتقای سطح امنیت سایبری و فناوری به‌کارگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه حفظ اطلاعات فردی و اسناد و مدارک اشخاص در دستور کار و اولویت نخست ما قرار دارد تصریح کرد: تاکنون هیچ خدشه‌ای به بانک اطلاعاتی ثبت‌احوال وارد نشده است و باید با ایجاد اصول پدافند غیرعامل در این نهاد از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه شنبه تقویت می‌شود و بارش‌های متناوب باران در مناطق مختلف پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این بارندگی‌ها برای همه مناطق پیش بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت سامانه، هشدار نارنجی توسط هواشناسی استان صادر شد که در راستای به کارگیری تدابیر لازم و کاهش خسارت‌ها بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه هاو مسیل‌ها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

صابری گفت: جوامع محلی و روستاییان ساکن در این مناطق نیز تا اطلاع ثانوی از چرای دام در نقاط مرتفع و در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر نیز برای استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های مربوطه نیز به این هشدار توجه و تدابیر لازم را اعمال کنند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با پنج درجه بالای صفر سردترین مناطق آذربایجان غربی بودند؛ دمای ارومیه نیز در این مدت بین مثبت ۱۱ و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کد خبر 6098012

دیگر خبرها

  • همه طرح‌های توسعه بنادر کشور پیوست پدافند غیرعامل دارند
  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد