Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:58:07 GMT

رهبر مخالفان ارمنستان: روابط با روسیه گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۷۰۰۵

رهبر مخالفان ارمنستان: روابط با روسیه گسترش می یابد

مسکو - ایرنا - رهبر مخالفان دولت ارمنستان اعلام کرد که در صورت نخست وزیری وی، روابط ایروان - مسکو گسترش می یابد و هیچ تهدیدی برای مناسبات ارمنستان و روسیه وجود ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نیکول پاشینیان رهبر مخالفان دولت ارمنستان روز دوشنبه در دیدار با هیاتی از مجلس دومای روسیه به سرپرستی لئونید کالاشنیکوف رئیس کمیسیون امور کشورهای همسود و همگرایی اوراسیایی دوما، این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه روسی کامرسانت در سایت اینترنتی خود به نقل از پاشینیان نوشت: اعضای هیات دومای روسیه سوالاتی داشتند و مواضع ما را در خصوص روابط با مسکو جویا شدند.
رهبر مخالفان دولت ارمنستان خاطرنشان کرد: پیام اصلی ما این بود که در روند اعتراضات در ارمنستان، هیچ توطئه ژئوپلیتیکی علیه روسیه وجود ندارد و هیچ عاملی روابط روسیه و ارمنستان را تهدید نمی کند.
به گزارش رادیو روسی اکومسکو، پاشینیان در دیدار با اعضای هیات دومای روسیه اطمینان داد که جهت گیری به سوی مشارکت راهبردی با مسکو از سوی ایروان حفظ خواهد شد.
رسانه روسی افزود: در همین حال پاشینیان به وجود مسائل در روابط روسیه و ارمنستان اذعان کرد و گفت که این مسائل را می توان حل کرد.
به گزارش ایرنا، صبح امروز (دوشنبه) حزب پارلمانی یلک رسما نامزدی نیکول پاشینیان، رهبر معترضان ارمنستان را برای انتخابات نخست وزیری این کشور اعلام کرد.
حزب یلک 9 کرسی و بلوک تساروکیان 31 کرسی در پارلمان دارد و برای اینکه پاشینیان نخست وزیر شود، باید 53 رأی پارلمان را به دست آورد.
حزب حاکم جمهوری خواه 58 کرسی پارلمان را در اختیار دارد و نامزد این حزب می تواند در رأی گیری، آرای کافی برای مقام نخست وزیری را به دست آورد.
پیش تر آرا بابلویان رئیس پارلمان ارمنستان از برگزاری نشست ویژه برای تعیین نخست وزیر جدید در روز اول ماه می (11 اردیبهشت) خبر داده بود.
سرژ سرکیسیان که به تازگی از طرف حزب حاکم جمهوری خواه در پارلمان ارمنستان به عنوان نخست وزیر انتخاب شده بود با گسترش اعتراض های خیابانی، پس از سال ها حضور در قدرت، مجبور به استعفا شد.
اروپام*391* 1346* 1723

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رهبر مخالفان ارمنستان روابط روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی ظهر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: سازمان دامپزشکی کشور طی برنامه‌هایی مدون قصد دارد با تجهیز تیم‌های ممیزی در استان‌ها روند تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تسریع داده و با رفع موانع در جهت پیشبرد اهداف جهش تولید پیشگام باشد.

تنگستانی افزود: با توجه به پتانسیل استان بوشهر در زمینه آبزی پروری و تعدد کارگاه‌های فرآوری این آمادگی را داریم در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه در خدمت همکاران باشیم.

دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان به میزبانی استان بوشهر آغاز شد.

کد خبر 6087566

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟