Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:43:25 GMT

18 کارگزار تخصصی سازمان ملل متحد در ایران فعال است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۷۰۸۹

18 کارگزار تخصصی سازمان ملل متحد در ایران فعال است

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران گفت: هم اینک 18کارگزار تخصصی سازمان ملل متحد در ایران فعال است که این مرکز می تواند بعنوان پل ارتباطی بین کارگزاری های تخصصی و مراکز دانشگاهی ایفای نقش کند.

به گزارش ایرنا ماریا دوتسنکو روز دوشنبه در نشست با رئیس دانشگاه خلیج فارس افزود: مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران با مراکز دانشگاهی ارتباط و تعامل خوبی دارد طوریکه هم اینک در حوزه های مختلف این همکاری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: باتوجه به استقرار دانشگاه خلیج فارس در استان ساحلی بوشهر در قالب کارگاه های آموزشی امکان همکاری مشترک در زمینه حقوق دریا ، محیط زیست دریا و سایر حوزها متناسب با برخی مناسبت های ویژه سازمان ملل متحد با این دانشگاه همکاری کند.
دوتسنکو بااشاره به همکاری مفید و موثر ایرنا با مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در زمینه برپایی نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی در استان های مختلف اظهارداشت: سایت اطلاع رسانی دو زبانه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران بانک اطلاعاتی مفیدی برای پژوهشگران و محققان است .
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: افزون بر دوره های آموزشی این مرکز آمادگی برپایی کارگاه مشترک برای ارتقای سطح دانش استفاده از منابع در سایت سازمان ملل متحد برای پژوهشگران و دانشجویان دارد.
وی افزود: همچنین دوره کارآموزی به مدت 6 ماه برای دانشجویان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس نیز توسط مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برگزار می شود که دانشجویان علاقه مند می توانند با ثبت نام با اصول و شیوه های دیپلماسی در مجامع بین المللی آشنا شوند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز از رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برای حضور در این دانشگاه و بازدید از مرکز اسناد خلیج فارس شناسی قدردانی کرد.
دکتر عبدالمجید مصلح افزود: برنامه هایی که قابلیت همکاری دانشگاه و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد داشته باشد به مرکز یادشده پیشنهاد و در قالب تفاهم نامه زمینه اجرایی شدن آنها را فراهم خواهیم کرد.
وی یادآورشد: باتوجه به استقرار دانشکده معماری دانشگاه خلیج فارس در بافت قدیم بوشهر از نظر یونسکو در سال 2016 میلادی بعنوان احیای بافت قدیم پروژه برتر شناخته شد.
صبح امروز با حضور ماریا دوتسنکو نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی سازمان ملل متحد و ایران در مجتمع فرهنگی هنری 9دی بوشهر برپا شد .
این نمایشگاه تا 15 اردیبهشت ماه از ساعت 18تا 21 برای علاقه مندان به آثار تاریخی دایر است.
7212/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سازمان ملل ايرنا دانشگاه خليج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است

به گزارش جماران؛ امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع از مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF