Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس،  رنجبر گفت: برای اجرای این طرح ، ۳۰ حلقه چاه آب در این شهرستان حفر شده که ۵ حلقه چاه متعلق به جهاد کشاورزی و ۲۵ حلقه‌ی دیگر متعلق به سایر ادارات و مردم است .
رنجبر اضافه کرد: ۲۰۰ تانکر کار آبرسانی به باغات انجیر را انجام می‌دهند و باغاتی که به چاه نزدیک‌تر باشد در شب آبیاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: به علت کاهش بارندگی در سال زراعی جاری وبا توجه اینکه هر درخت انجیر برای ثمر دهی ۳۵۰ میلیمتر آب  نیاز دارد، باغداران مجبورند خود درختان انجیر را آبیاری کنند. وی گفت : آبیاری کمکی درختان انجیر در سطح ۲۲ هزار هکتار از باغات انجیر از بهمن ماه آغاز شده و تا بیستم اردیبهشت ادامه دارد .
وی افزود:مدیریت جهاد کشاورزی، تعاونی باغداران انجیر و تشکل‌های مردمی کار آبرسانی به بزرگترین انجیرستان دیم جهان را بر عهده دارند.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان افزود: نرخ فروش آب در شورای حفاظت از منابع آب تعیین شده وهیچ کس حق گران فروشی ندارد و با خاطیان برخورد خواهد شد. رنجبر با اشاره به کاهش رطوبت درختان انجیر در سال جاری نیز گفت: باغداران انجیر باید ۲۰ درصد گردافشانی را کاهش دهند تا درختان آن‌ها سالم بماند. انجیر در ایران در ۱۹ استان کشت می‌شود، اما فارس با سطح زیر کشت ۴۵ هزار هکتار و تولید سالیانه حدود ۳۷ هزار تن محصول اولین تولید کننده انجیر خشک کشور است .
شهرستان استهبان در ۱۸۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم