Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:39:23 GMT

ایران در حوادث جاده ای رتبه هفتم جهان را دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۷۲۵۵

ایران در حوادث جاده ای رتبه هفتم جهان را دارد

ایرج محمدفام روز دوشنبه در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در فرهنگسرای اراک افزود: حوادث جاده ای در ایران به دلایل مختلف در مقایسه با دیگر کشورها ۱۰ برابر تلفات بیشتری دارد.
عضو شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار کشور گفت: وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه ای کارگران نیازمند بررسی بیشتر است تا بتوان کاستی های موجود در این بخش را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدفام، با تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ادامه داد: براساس اسناد بین المللی، قانون کار ایران و کنوانسیون حقوق کودک؛ کودکان زیر ۱۵ سال؛ کارگر شناخته نمی شوند.
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته 170 کودک 12 تا 15 سال شامل 133 پسر و 37 دختر در شهر اراک در مشاغلی نظیر جمع آوری ضایعات، دستفروشی، کار بر روی زمین کشاورزی و گل فروشی شناسایی شده اند.
علی رضا مداح موحدی افزود: بهره کشی از نیروی کار کودک ریشه اقتصادی دارد و نشات گرفته از فرهنگ اجتماعی و فاصله معیشتی است.
وی اظهار کرد: حمایت از کودکان و نوجوانان با اعمال محدودیت های سنی ضروری است تا از خطرات احتمالی هنگام کار و آسیب به آنان جلوگیری شود.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کودکان کار بازیگران بازار کار آینده هستند و در صورتی که به جای تفریح در فعالیت های اقتصادی وارد شوند، فرصت مهارت آموزی اجتماعی را از دست خواهند داد.
مداح موحدی افزود: در سال 2017 میزان آسیب منجر به مرگ در حوادث حین کار، 78 میلیون نفر در سال برآورد شد که 2 میلیون نفر به علت بیماری شغلی و مابقی به علت حوادث شغلی جان خود را از دست داده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه همدان نیز گفت: باید موضوع تحقیقات دانشگاه ها به سمت و سوی کاربردی شدن حرکت کند.
امید کلات پور افزود: در حوزه ایمنی شهری سالانه چند صد نفر به علت استنشاق منواکسید کربن در ترافیک تلف می شوند که این مقوله به تعداد مرگ و میرهای ناشی از عوامل زیست محیطی اضافه می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه همدان گفت: در مقوله تفریحات نیز ایمنی لازم در لوازم پارک ها وجود ندارد و والدین از فرستادن فرزندان به پارک ها اطمینان خاطر ندارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: محیط کار در برخی واحدهای صنعتی آسیب زا است و سلامت افراد با رعایت موازین ایمنی و بهداشت حرفه ای تامین می شود.
دکتر جواد نظری افزود: مدیریت سختگیرانه برای افراد جوان شاغل در واحدهای تولید به سبب نداشتن تجربه کاری، ضروری است تا حوادث کار کاهش پیدا کند.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با تاکید بر بهبود ایمنی و سلامت کارگران جوان در جهت داشتن نسلی سالم و ایمن، خواستار خاتمه دادن به کار کودکان است.
دکتر نظری افزود: در سال های اخیر با پیگیری های انجام شده در حوزه بهداشت استان مرکزی برای افزایش چتر نظارتی و پوشش های بازرسی کامل با جذب 19 نفر کارشناس بهداشت حرفه ای، نیروهای فعال در شهرستان ها به 42 کارشناس افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: با افزایش تعداد کارشناسان پوشش بازرسی از 40 درصد به 79 و نیم درصد رسیده و پوشش معاینه شاغلان از 67 درصد به 74 و نیم درصد افزایش یافته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: سال گذشته تعدادی از کارشناسان بهداشت حرفه ای مراکز تابعه استان مجهز به بسته های بازرسی شامل دستگاه صدا سنج و نورسنج برای افزایش کیفیت بازرسی شده اند.
شهردار اراک نیز گفت: 48 درصد از حوادث در کشور ما در کمبود ایمنی در ساخت و ساز اتفاق می افتد.
داود تاجران افزود: در طول شبانه روز با تولید انواع زباله به محیط زیست از جمله آب و زمین آسیب وارد می شود و تفکیک نشدن زباله برای شهرداری مشکلاتی را به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: در سراسر دنیا تلاش می شود تا ابزارهای مناسبی برای تحقق توسعه پایدار شهری و دستیابی به یک شهر پایدار به کار گرفته شود.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
6991/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اداره کل تعاون کار و رفاه جهان حقوق قلب مرگ موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران

یاسر ابراهیمی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به نقش دوربرگردان در ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های پر تصادف استان در حال احداث می‌باشد.

او افزود: احداث دوربرگردان در محور‌های (محمود آباد- نور، شماره ۳ کمربندی تنکابن، ساری فرح آباد) آکند (هلال کلا آمل-بابل، تیله نو بهشهر-گلوگاه، کلوده آمل-محمود آباد، دریا پشته رامسر، انارور رویان -نوشهر، هشت تیکه گلوگاه، هریس رامسر، قلعه کش آمل –بابل، حمید آباد ساری-فرح آباد) در حال اجراست که بخش زیادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.

ابراهیمی گفت: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌های استان است.

او افزود: با استفاده از دوربرگردان تصادفات احتمالی حذف می‌شوند، زیرا وسایل نقلیه در یک جهت و با سرعت کم حرکت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به شرایط بومی و قرارگیری روستا‌ها و مراکز جمعیتی و کشتزار‌ها در حاشیه راه‌ها، گفت: وجود شهر‌ها و روستا‌های متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع‌ها و بریدگی‌های متعددی در طول جاده‌های استان می‌شود که استاندارد نبودن این بریدگی‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان افزود: برای هریک از این دوربرگردان‌ها به طور میانگین ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

او گفت:فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد بخشی از این پروژه‌های مهم و ضروری تا اواخر امسال به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان