Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
در پی استعفای امبر راد،ساجد جاوید از سوی ترزا می، نخست وزیر بریتانیا به عنوان وزیر کشور بریتانیا منصوب شد.

به گزارش يورونيوز، آقای جاوید از حزب محافظه‌کار بریتانیا، پیش از این وزیر جوامع و دولت‌های محلی کابینه ترزا می بود.

آقای جاوید که ۴۸ سال دارد در سال ۲۰۱۰ به نمایندگی پارلمان از حزب محافظه کار برگزیده شد و برخلاف آن چه تصور می شد حامی باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امبر راد، وزیر کشور بریتانیا در پی موج گسترده اعتراض‌ها به رفتار این کشور با مهاجران غیرقانونی، استعفا داده بود.

با استعفای خانم راد دولت ترزا می که آخرین سال مذاکرات برگزيت را پیش رو دارد یکی از متحدان کلیدی خود را از دست داد، چراکه وی یکی از برجسته‌ترین هوادارن اتحادیه اروپا در کابینه فعلی بود.

برای دو هفته وزرای بریتانیا تلاش داشتند توضیح بدهند که چرا فرزندان مهاجران موسوم به «نسل ویندراش» قانونا از حقوق بنیادین محروم شده‌اند.

مهاجرانی که بین سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۷۱ از کشورهای کارائیب آمده و در بریتانیا اقامت گزیدند به نام «نسل ویندراش» شناخته می‌شوند. «ویندراش» در واقع اشاره‌ایست به نام کشتی‌ای که این مهاجران با آن در روز ۲۲ ژوئن ۱۹۴۸ به خاک بریتانیا رسیدند.

مسافران کشتی ویندراش کارگرانی بودند از کشورهای جامائیکا، ترینیداد، توباگو و دیگر جزايری که بعد از جنگ جهانی دوم و به سبب کمبود نیروی کار در بریتانیا راهی این کشور شدند.

رسوایی ویندراش بر نشست اتحادیه کشورهای هم‌سود در لندن سایه افکند و سوالاتی را درباره ترزا می که شش سال وزیر کشور بود برانگیخت.

خانم راد که در سال ۲۰۱۶ به سمت وزیر کشور برگزیده شده بود گفت رأی دهندگان می‌خواهند با کسانی که حق اقامت در بریتانیا را دارند با انصاف و انسانیت رفتار شود و البته مهاجران غیرقانونی هم بیرون بروند.

وی در استعفانامه خود آورده است : «این کار ضروری است چراکه ناخواسته کمیته منتخب وزارت کشور را درباره اخراج مهاجران غیرقانونی به اشتباه انداخته‌ام.»

خانم راد متهم است که قانونگذاران بریتانیا را درباره اینکه دولت برنامه‌ای برای اخراج پناهندگان غیرقانونی نداشته به اشتباه انداخته است.

حزب کار که در مجلس بریتانیا حزب مخالف دولت است پیوسته خواستار استعفای خانم راد و توضیح روشن خانم می درباره رسوایی ویندراش شده بود.

ترزا می،‌ نخست وزیر بریتانیا که استعفای خانم راد را پذیرفته است گفت یافتن جایگزین برای وی احتمالا زمان خواهد برد.

دولت بریتانیا پیش از این، بابت اقداماتی که سبب رسوایی اخیر شده است عذرخواهی کرده و به کسانی که از اشتباهات اخیر دولت آسیب‌دیده اند وعده داده است که خسارت وارد شده به آنان را جبران خواهد کرد.

ترزا می شخصا در نامه‌ای که به روزنامه «د وویس» نوشت از آفریقایی تبارها و اهالی کارئیب ساکن این کشور عذر خواست. وی خطاب به این افراد نوشت:‌ «ما شما را نومید کردیم و من عمیقا متأسفم. اما عذر خواهی کافی نیست و ما باید این اشتباه تاریخی را بلافاصله تصحیح کنیم.»

در همین زمینه: جانسون: لاوروف بزرگ شو! ارسال این عکس‌ها بچه‌بازی است مخالفت گسترده مردم انگلیس با سفر ترامپ به لندن ترزا می در توافق اتحادیه گمرکی شکست بخورد، استعفا می‌دهد عکس روز: در انتظار نوزاد سلطنتی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی