Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین المل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر اقتصاد آلمان درباره خطر‌های جنگ تجاری میان اروپا و آمریکا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، درست یک روز قبل از اول ماه مه که آمریکا قرار است درباره مالیات واردات فلز از اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند و اتحادیه اروپا نیز تعرفه‌های تلافی جویانه روی آلومینیوم، فولاد، برخی مشروبات الکلی، آب پرتقال و موتورسیکلت وارداتی از آمریکا را بررسی خواهد کرد، پیتر آلتمایر درباره مخاطرات جنگ تجاری میان اروپا و آمریکا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در گفتگو با شبکه ARD گفت::"نظر من این است که نه آمریکا و نه اروپایی‌ها نباید ریسک یک جنگ تجاری را بپذیرند. " آلتمایر به جای وضع کردن تعرفه‌های تنبیهی بر روی کالا‌های وارداتی از آمریکا خواستار مذاکره و گفتگو شد. به گفته وزیر اقتصاد آلمان، جنگ تجاری احتمالی ممکن است به روابط آمریکا-اروپا لطمه بزند.
وی گفت::"سیاست تجاری ۴۰ سال گذشته در خطر است. " وی خاطر نشان کرد روابط تجاری در کنار مسائل گمرکی، دفاع و گسترش ناتو و توافق هسته‌ای ایران یکی از مسائل مورد اختلاف میان اتحادیه اروپا و آمریکاست.
وزیر اقتصاد آلمان که از حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در کابینه حضور دارد به اروپا توصیه کرد پیشنهادی به آمریکا عرضه کند. دولت فدرال آلمان سرگرم بحث بر سر این است که آیا جدا از سیاست تعرفه، آیا باید یک موافقت نامه تجاری جامع‌تر با آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد یا خیر.
آلتمایر گفت: به اعتقاد وی برای اتحادیه اروپا "هوشمندانه نیست" که بر روی برخی کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است در واکنش به تعرفه‌های احتمالی که دولت آمریکا قصد دارد بر روی فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا وضع کند، اروپا نیز به اقدامات تلافی جویانه روی آورد.
وزیر اقتصاد آلمان گفت::"ما نباید از رویکرد دونالد ترامپ استفاده کنیم. " وی تاکید کرد شرکت‌ها و مشتریان مجبور خواهند شد بار تعرفه‌های سنگین‌تر را متحمل شوند.
اظهارات آلتمایر با موضع نوربرت روتگن، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان آلمان همخوانی دارد که در گفتگو با شبکه ARD گفته بود اتحادیه اروپا نباید هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای بکند، و به اعتقاد وی احتمالا چنین اقدامی نیز نخواهد کرد، بلکه باید به اعتقاد و موضع خود پایبند باشد که می‌گوید همه مسائل باید با یک موافقت نامه تجاری جامع حل و فصل شود.
در همین حال، کمسیر تجاری اتحادیه اروپا طرفدار رویکرد سختگیرانه تری است و هرگونه احتمال مذاکرات با آمریکا را تا زمانی که اروپا تضمینی درباره معافیت "بی قید و شرط و دائمی" از تعرفه‌ها دریافت نکند، رد کرده است. سسیلیا مالمستروم Cecilia Malmstroem افزون بر آن فهرستی از کالا‌های وارداتی از آمریکا تهیه کرده که ممکن است در صورت عدم برخوردار شدن اتحادیه اروپا از این معافیت، مشمول تعرفه شوند. علاوه بر آهن و فولاد کالا‌هایی که ممکن است مشمول مالیات شوند عبارتند از: آب میوه، جین، برخی مشروبات الکلی، و موتورسیکلت.
اتحادیه اروپا همراه با برخی شرکای تجاری کلیدی آمریکا مانند کانادا، کره جنوبی و مکزیک، به صورت موقت از افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد که دونالد ترامپ ماه مارس برای حمایت از تولید کنندگان آمریکایی وضع کرد، معاف شده است. کاخ سفید قرار است تا اول ماه مه تصمیم بگیرد که آیا اتحادیه اروپا از معافیت‌های دائمی برخوردار می‌شود یا خیر.

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بوررل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ،ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بوررل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران