Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:08:26 GMT

از انرژی خورشیدی استفاده کنید + عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۸۰۰۳

از انرژی خورشیدی استفاده کنید + عکس

خبرگزاری شبستان: صدها نفر از حامیان «صلح سبز» در مقابل مسجد حسن دوم مراکش با حرکات نمایشی به شکل خورشید، جهانیان را به استفاده از انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی ترغیب کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری « casa24» روز یکشنبه (9 اردیبهشت‌ماه) صدها نفر از مردم داوطلبانه در مراکش با حرکات نمایشی به شکل خورشید به سازمان «صلح سبز» پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این حرکات نمایشی نزدیک مسجد حسن دوم در کازابلانکا انجام گرفت و شرکت‌کنندگان در آن با در دست داشتن پلاکاردی این پیام را به سه زبان عربی، انگلیسی و آمازیغی به جهانیان دادند و از جهانیان به ویژه مسوولان خاورمیانه و شمال آفریقا خواستند تا به جای سوخت‌های فسیلی از انرژی خورشیدی و انرژی تجدید‌پذیر استفاده کنند.

 

بنابراین گزارش، این حرکات نمایشی با حضور داوطلبانه مراکش و نمایندگانی از سازمان‌های غیر دولتی محلی اجرا شد.

 

این یک حرکت جهانی است که با هدف پایان دادن به سوخت‌های فسیلی و متمرکز شدن بر انرژی خورشیدی در حال انجام است و با عنوان صلح سبز در مراکش در حال ترغیب همگان به استفاده از انرژی خورشیدی هستند.

 

جولیان جریصاتی؛ مسوول کمپین صلح سبز در کشورهای عربی و شمال آفریقا، گفت: ما کشور مراکش را برای این کار انتخاب کردیم، زیرا این کشور در زمینه انرژی تجدیدپذیر، سردمدار است و بنابراین از این کشور نسبت به کشورهای دیگر بیشتر انتظار داریم.

 

وی افزود: بر همین اساس مراکش از شهروندان خود خواسته است تا به جای استفاده از برق از این تولیدات استفاده کنند و زمینه را برای استفاده از انرژی خورشیدی فراهم آورند، زیرا ما به مراکش در این زمینه اطمینان داریم.

 

مسوول کمپین صلح سبز در کشورهای عربی و شمال آفریقا، اظهار کرد: بدون تلاش صدها داوطلب تا به امروز این کار انجام نمی‌گرفت ضمن اینکه صلح سبز یک سازمان غیر دولتی است و در زمینه محیط‌ زیست فعالیت می‌کند.

 

یادآور می‌شود؛ صلح سبز، نام یک سازمان غیر دولتی مدافع محیط زیست است که در بیش از ۴۰ کشور دنیا دفتر دارد و بخش هماهنگی‌های بین‌المللی آن در آمستردام هلند قرار دارد.

 

صلح سبز هدف از تأسیس خود را «اطمینان یافتن از توانایی زمین در پروراندن تمامی تنوعات زیستی» بیان می‌کند و روی مسایل جهانی‌ مانند گرم‌شدن زمین، جنگل‌زدایی، صید بی‌رویه ماهیان، صید تجاری نهنگ و موضوعات هسته‌ای تمرکز دارد، این مجموعه وابسته به هیچ نهاد دولتی نبوده و کمک مالی از هیچ دولت، شرکت یا حزب سیاسی‌ نمی‌پذیرد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس مجلس ۱۰ اردیبهشت دولت جشن های نیمه شعبان مقام معظم رهبری اردبیل حمایت از کالای ایرانی حامیان صلح سبز مسجد حسن دوم انرژی خورشیدی مراکش کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!

جنجال سیاسی در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن، باعث لغو در یک دیدار حساس شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نبرد حساس تیم‌های فوتبال رنسانس دبرکان مراکش و یونیون اسپورتیودلامدینای الجزایر در مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌های آفریقا به دلیل طراحی پیراهن نماینده مراکش لغو شد.

 اعضای تیم رنسانس دبرکان جمعه شب وارد فرودگاه الجزیره شدند و درست در بدو ورود‌شان به دردسر افتادند، چرا که مقامات امنیتی فرودگاه از خروج چمدان‌های‌شان به دلیلی طراحی یونیفرم آنها ممانعت به عمل آوردند.

در طراحی لباس‌های متحدالشکل اعضای تیم رنسانس دبرکان مراکش، نقشه این کشور به انضمام بخشی از منطقه مورد مناقشه صحرای غربی درج شده بود که این موضوع خشم مسئولان کشور میزبان را برانگیخت.

دیگر خبرها

  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان