Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
دو فیلمساز نامزد بفتا که اجازه یافته‌اند به آرشیو شخصی و منحصر به فرد چارلی چاپلین دسترسی داشته باشند، مستندی درباره زندگی ستاره دوران سینمای صامت می‌سازند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، مستند «چاپلين» به كارگرداني پيتر ميدلتن و جيمز اسپيني براي شبكه شوتايم آمريكا با همكاري موسسه فيلم بريتانيا و شركت فيلم‌فور توليد مي‌شود و زندگي يكي از محبوب‌ترين بازيگران تاريخ سينما را از دوران كودكي فقرزده در لندن اواخر دوران ويكتوريا، سفر به روشنايي‌هاي هاليوود در عصر ظهور سينما و سپس زندگي در تبعيد خودخواسته روايت مي‌كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ميدلتن و اسپيني كه مستند تحسين‌شده «يادداشت‌هايي بر نابينايي» را در كارنامه دارند، با دسترسي به تصاوير و صداهاي منحصر به فرد روايتي تازه و واقعي از چاپلين ارائه مي‌كنند؛ بازيگري كه سينما را براي همگان تعريف كرد و خودش مشهورترين مرد دنيا شد. اين دو قرار است براي ساختن مستند از آرشيو موسسه فيلم بريتانيا و موزه جهاني چاپلين در سوئيس بهره ببرند؛ جايي كه دوست‌داشتني ولگرد تاريخ سينما 25 سال پاياني عمر خود را در آن گذراند.

شبكه شوتايم حق پخش مستند «چاپلين» را در آمريكاي شمالي بر عهده دارد اما هنوز معلوم نيست آن را در سينماها هم به نمايش بگذارد يا نه. قرار است حق پخش فيلم براي خريداران بين‌المللي در بازار فيلم جشنواره كن امسال عرضه شود و انتظار مي‌رود بسياري از شركت‌هاي پخش از آن استقبال كنند.

چارلز اسپنسر چاپلين 16 آوريل 1889 در انگليس به دنيا آمد و 25 دسامبر 1977 در 88 سالگي در سوئيس درگذشت. او در 10 سالگي وارد دنياي بازيگري شد و بيش از هفت دهه يعني درست يك سال پيش از مرگ اين حرفه را ادامه داد. چاپلين چهار بار ازدواج كرد و 11 فرزند از خود به يادگار گذاشت.

در همین زمینه: انتخاب کارگردان زن برای چهارمین سفر ستاره‌ای مایکل اندرسون | درگذشت خالق دور دنیا در ۸۰ روز در ۹۸ سالگی دومین افتتاحیه برتر تاریخ سینما در انتظار جنگ ابدی روایت هالیوودی از روزنامه‌نگارانی که فساد واینستین را افشا کردند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت

به گزارش خبرنگار مهر، صدیقه مدرسی صبح چهارشنبه در مراسم سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس بیان کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال ۵۹ نشان الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) بیان کرد: از طرف دیگر این اتفاق افشاگر راهبردها و سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران تلقی می‌شود.

مدرسی با تبیین جنایت‌های متعدد استکبار گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» ادامه داد: این عملیات نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت را سهم رژیم صهیونیستی کرد.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) با بیان اینکه خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر گفته و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید.

وی با تأکید بر اینکه عملیات‌هایی چون عملیات «طوفان الاقصی» و عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمیده است، ادامه داد: همچنین عملیات وعده صادق باور شکست ناپذیر بودن اسرائیل را از بین برد.

کد خبر 6087424

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • پشت صحنه تازه ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما | تصاویر
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران